Respect ? Normen en waarden ?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat

Re: Respect ? Normen en waarden ?

#16 Bericht door dutch » maandag 24 januari 2011, 09:42

jumbo schreef:
dutch schreef:
Ik zelf zal nooit in een korte broek buitenshuis gaan.
Waarom hoor ik een stemmetje in mijn achterhoofd dat zegt dat ik daar niet ongelukkig over moet zijn??? :lol: :lol:
Daar staan een paar stevige stappers onder.
Zonder gorillabeharing en geen spataderen echter natuurlijk niet meer het atletische voorkomen van"een paar jaren" geleden ;) :mrgreen: ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door prajak » maandag 24 januari 2011, 15:46

Serpay, NK is snel veranderd. 20 jaar terug waren er een paar farang tenten waarvan Meeting Place en Danish Baker de meest bekende. Toen kwam de brug. Nu zitten er 20 farang tenten en nee, die gaan niet om 16 uur open maar serveren nu ontbijt en bier vanaf 08 uur of eerder.

De laatste overheidsmaatregel ter beperking van alcohol en roken leidde er toe dat van terrasparasollen namen van drank en roken werden verwijderd maar meer niet. De borden op straat met bierprijs staan er nog. Op hoogtijdagen is de verkoop van alcohol verboden maar dan serveert men de pils in een koppie......

En ik heb niet mijn gevoelens weergegeven, al kun je die wel raden, maar de gevoelens van de lokale bevolking.

Jouw vraag over toeristen kan ik niet beantwoorden; ik spreek ze nauwelijks. Het gaat ook vooral om de hier wonende emigranten. De toeristen hier zijn vaak op doorreis naar Laos voor vakantie of een stempeltje.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door prajak » maandag 24 januari 2011, 16:07

Als ik schrijf van 25.000 mensen in Nongkhai stad dan bedoel ik de Muang en Nay-Muang. Een cirkel van een 20 km rond de stad heet in dit land al snel (Nay-)Muang behalve waar grote plaatsen dicht bij elkaar liggen. Ik woon een km of 8 van het centrum en woon echt wel Muang. Hier zie ik geen enkele toerist en ik ben de enige farang in verre omtrek.

In de dorpen, je las het al o.m. van Mart, gedragen farang zich anders in het openbaar. Maar zet er eens 20 bij elkaar...ze zoeken elkaar op en het zuipen begint. Zuipen, dat is iets anders dan een pilsje drinken.. De laatste NL-er hier die stierf dronk jarenlang dagelijks 15 flessen bier..... Hij was pas 56.

Nongkhai is provinciehoofdstad met veel faciliteiten zoals banken en logementen en hotels en vooral moe-baans waar huizen worden gebouwd waar farang wel in willen wonen. Er zitten veel farang gedetacheerd in Vientiane en die laten hun gezin in NK wonen; er is zelfs een internationale school van betwijfeld niveau....

In de negen jaar dat ik hier woon en de twintig jaar dat ik de stad en haar omgeving ken heb ik 23 farang het leven zien laten. We houden dat bij, de faranggemeenschap is klein. Slechts 3 van hen lieten het leven door ouderdom. De anderen gingen ten onder aan alcohol.

Leverkanker, leverfalen, nierfalen, dronken naar huis en pyama aan en een shaffie roken met gevolgen, dronken op de motor en vergeten dan men hier meestal links rijdt....van die stakker hebben ze de hersenen met een hogedruk spuit uit de radiateur van een vrachtwagen moeten blazen..... Slechts een van hen heeft de gelukkigste dood gekregen die een man zich kan wensen maar dat mag ik van Chang vast niet hier neerpennen...... Laat je fantasie maar haar werk doen.....

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Jim » maandag 24 januari 2011, 16:15

prajak schreef:De anderen gingen ten onder aan alcohol.
er is dan ook verdomd weinig anders te doen in LoS.

je mag niks.
bijna niemand verstaat je en als ze je verstaan, begrijpen ze je niet.
alles is maai tong of maai daai of maai mie (hoeft niet, kan niet, heb niet).

ik denk dat ik in thailand eigenlijk nog geen dag nuchter ben geweest :D
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door prajak » maandag 24 januari 2011, 17:00

Jim, als je naar hier komt voor pensioen en geen andere bezigheden hebt dan zuipen, ja, dan wordt het leven saai en kort.

Leer de taal ! Dat heb je meer kontakt en plezier.

En zorg voor bezigheden. Lezen, films, NL TV, een tuin, dieren, sport zoals fietsen en fitness, tennis, golf of golf-voor-de-armen (jeu de boules...), voor mijn part foebal. Koken ! Er is geen lekkerderderder keuken dan de Thaise. Mijn agenda zit vol met dingen die niet meer moeten maar mogen.

Maar met een pot bier op je luie krent zitten is de gemakkelijkste weg naar een te vroege dood. En daar heb je geen pensioensparen voor gedaan ! NL lacht zich kapot als je voor je 65e de pijp uitgaat ! Heb je al eens uitgerekend wat je Mark Rutte dan bespaart ? Laat ik het eens heel simpel op 2,5 ton euro houden ?

Je verdient een lintje.....

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#21 Bericht door Gardensafari » maandag 24 januari 2011, 22:44

Je kunt snel de pijp uitgaan en toch Nl. met een fikse last opzadelen.
Thailandliefhebbers zijn er zelfs bekend om!

Neem mij.
Mijn vrouw is 17 jaar jonger dan ik.
Voor Thaise begrippen nog niet eens zo'n groot leeftijdsverschil.
Als ik dood ga, krijgt zij tot het einde van haar leven een weduwenpensioen.
Het ABP heeft mij dat zelfs netjes bevestigd.
Als ik die club geen poot uitdraai doet zij het wel!!!

Soms geniet ik van solidariteit!
(en nee, dat is NIET als sneer bedoeld)
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

dutch
Expat
Expat

#22 Bericht door dutch » dinsdag 25 januari 2011, 00:29

Jim schreef:
prajak schreef:De anderen gingen ten onder aan alcohol.
er is dan ook verdomd weinig anders te doen in LoS.

je mag niks.
bijna niemand verstaat je en als ze je verstaan, begrijpen ze je niet.
alles is maai tong of maai daai of maai mie (hoeft niet, kan niet, heb niet).

ik denk dat ik in thailand eigenlijk nog geen dag nuchter ben geweest :D
Nu drink ik al ruim dertig jaar niet meer en toch leef ik al weer 6 jaren hier.
Verveel me eigenlijk nooit en zou voor geen geld terug naar Nederland willen.
Begin langzamerhand wel veel van je reacties te begrijpen ;)
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door prajak » dinsdag 25 januari 2011, 00:47

Gardensafari, je trekt niemand een poot uit als jouw vrouw tot haar dood een ABP pensioen krijgt. Daar heb je premie voor betaald en die poen is gereserveerd !

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Jim » dinsdag 25 januari 2011, 00:58

als er allemaal zo veel is om je mee bezig te houden in thailand waarom zuipt 9 van de 10 farang zich dan dood? ;)

en hobbies, tja, de mijne zijn helaas niet zo makkelijk te verplaatsen.
de synthesizers en computers blijven bij vakantie veilig in nederland en sportscholen zijn er niet in 'borstel huis' ;)
dutch schreef: Begin langzamerhand wel veel van je reacties te begrijpen ;)
je bent niet de eerste deze week :D
het zou ook een keer tijd worden na 7 jaar en 3500+ posts ;)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door elst99 » dinsdag 25 januari 2011, 01:16

Maar over 25 jaar hebben ze hier ook wel sportscholen, in Hua Hin zijn er al 3!
Computers zat! En een synthesizer is hier ook wel te koop. Jezelf leren beheersen daar kun je in Nederland al mee beginnen in het alcohol gebruik.
Welk soort werk doe je Jim?
Maar zelf zie ik ook wel dat er mensen, die zich vervelen naar de fles grijpen, het is jammer.
Zorg voor hobby's!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Jim » dinsdag 25 januari 2011, 01:29

over 25 jaar zuipen misschien ook minder farang zich dood ;)

golven is niet mijn ding, tennis en squash wel maar daarvoor moet je in de toeristengebieden zitten en een beetje gelijkwaardige tegenstander voor hebben.
elst99 schreef:Computers zat! En een synthesizer is hier ook wel te koop.
computers wel, internet niet.
een beetje synthesizer kost net zo veel als een vakantie thailand voor 2 personen =)

dutch
Expat
Expat

#27 Bericht door dutch » dinsdag 25 januari 2011, 01:47

Jim schreef:als er allemaal zo veel is om je mee bezig te houden in thailand waarom zuipt 9 van de 10 farang zich dan dood? ;)
Geldgebrek om datgene te kunnen doen wat men zou willen en dan grijpt men terug naar de "goedkope" drank.(de meesten hebben een verbroken relatie achter de rug en daarmede ook een korting op de opgebouwde pensioenen)
Persoonlijke status waarbij reeds "thuis" al overmatig werd genuttigd.Zie dit zeer veel bij engelsen(pub cultuur) en amerikanen.
Ben geen psycholoog en dit is slechts mijn persoonlijke observatie (inclusief het aanhoren van verhalen).
Bij de Nederlanders (nogmaals,ik praat over Korat en omgeving) ken ik er zelfs niet een die onder deze categorie zou vallen.
Ronald Reagan

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#28 Bericht door Borowolf » dinsdag 25 januari 2011, 02:41

Bij de Nederlanders (nogmaals,ik praat over Korat en omgeving) ken ik er zelfs niet een die onder deze categorie zou vallen.
In Chiang Mai ken ik ook niemand die tot deze categorie behoort. Maar ja, ik zoek ze ook niet op en ben dus niet vaak op de plaatsen waar zij wel zijn. Ik denk overigens niet dat het veel met Thailand te maken heeft. Deze mensen zouden dat in het thuisland ook doen.
Wellicht dat telt dat er een relatief hoog percentage naar hier (of elders) komt omdat er van alles hier goedkoop is.
Het zijn de mensen waar we mee te doen moeten hebben. De meeste zijn veel armer dan arme mensen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

jumbo
Expat
Expat

#29 Bericht door jumbo » dinsdag 25 januari 2011, 02:56

Zie/ken genoeg farang in Bangkok, gros werkt en dus zie je die weinig, althans niet in de gebieden waar ik vertoef voor een avondje laven.
De anderen zijn toch meer toeristen of een verdwaalde expat die ten onder gaan aan hun eigen verbeelding.
Bangkok is te duur voor die gasten en concurreren met werkende expats zal niet gaan vanwege de inkomsten verschillen dus zoeken ze andere locaties. Vroeger was dat Pattaya maar dat zal al te duur zijn geworden dus gaan ze verder weg.
De meesten die het mij vragen stuur ik dan naar Nongkhai...hehehehehehe

In Ayutthaya is geen barscene, zie er wel aardig veel expats met Bangkok kentekenplaten die net als ik forensen, daarnaast wat verdwaalde oudere expats die door gebrek aan de barscene alleen binnenshuis drinken of niet uiteraard.
Er is wel een straatje met barretjes maar daar zitten merendeel jongere toeristen..
de tec's en andere bars zijn voor de Thai
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door elst99 » dinsdag 25 januari 2011, 03:23

Wat ik er van zie is dat het vaak jongeren ( 40/45) zijn die hier samen met hun thaise vriendin een kleine bisnis beginnen, hetzij een barretje, eettentje, shopje noem er nog maar een paar op, de farang mag niet werken is een gegeven, verveeld zich rot, grijpt om 10 uur al naar het 1e biertje en dan gaan de meeste zaakjes pas laat in de avond sluiten, de rest behoeft geen uitleg . Na een half jaar of jaar bisnis gesloten en dan komen er moeilijkheden geen visum, illegaal verblijf of duistere zaakjes. Vriendin verdwijnt "no money no honey" ze gaan zich verwaarlozen, je krijgt dan het soort van daklozen in Nederland.
Wat ik hoor is dat ze hun huis na een scheiding verkocht hebben een klein kapitaaltje overhouden, een reis naar Thailand maken een vriendin leren kennen, om van de allimentatie af te zijn, naar Thailand trekken en zo zich nog verder in de nesten werken.
Natuurlijk zijn er ook die een zo normaal leven hier genieten en een sociaal leven hebben, met een bridgeclub, boulesclub.
Maar het drankverbruik is over het algemeen vrij hoog!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”