Ik vertrek begin november naar Bangkok voor een periode van 6 maanden. Mijn vriendin woont net buiten Bangkok en werkt in Bangkok op de ambassade. Ik zal hier naar school gaan om de Thaise taal onder de knie te krijgen. En natuurlijk om bij mijn vriendin te zijn!
Ik ben momenteel bezig met sparen en zal eind oktober, als ik die kant op ga, zo’n 25.000 bath per maand te besteden hebben. Dit is leefgeld en woonkosten. Ticket, verzekering etc heb ik hier al afgehaald. Ik ben van plan om een appartement te huren in de omgeving van Ekamai tussen de 7000 en 10000 bath.
2-Tal vragen:
1. Is het slim om een Thaise bankrekening te openen en daar mijn geld op zetten, zodat ik niks betaal als ik steeds moet pinnen? Is dit überhaupt mogelijk als “farang”? Of is het slimmer om mijn geld gewoon op mijn Nederlandse rekening te laten staan?
2. Ga ik het overleven met 25.000 bath leefgeld per maand? Ik ga niet erg veel uit.. Wel lekker biertje pakken natuurlijk, maar ik ben niet zo van de clubs en discotheken, dus daar bespaar ik al op. Maar met gewoon een simpele lifestyle.. zal ik er dan genoeg aan hebben?
Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,
Job de Graaff
24 jaar - Hilversum