Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Maaike&Fons
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: dinsdag 11 april 2006, 19:21
Locatie: wormer

Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#1 Bericht door Maaike&Fons » vrijdag 06 november 2009, 18:37

Maandag vertrekken we voor vier heerlijke weken naar Thailand!! We blijven eerst een paar dagen in Bangkok (Navalai river resort) en daarna willen we eerst naar Ko Chang of Phuket. Wat raden jullie op dit moment het meest aan? Hoe is het weer momenteel?


Groetjes, Maaike en Fons

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#2 Bericht door stevenl » zaterdag 07 november 2009, 05:06

Twee compleet verschillende eilanden.

Op Phuket is het weer prima, voor de Golf van Thailand is dit meestal niet de beste tijd (of bedoel je Koh Chang in de Andaman Zee?).

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#3 Bericht door Manuel » zaterdag 07 november 2009, 05:49

Natuurlijk......

PHUKET!!!

Misschien was ik niet de juiste persoon om dat te beantwoorden sinds ik hier al lang woon.
Maar eerlijk, Phuket is nog steeds mooi, het weer is nu goed, het bier is koud etc etc....

Indien jullie komen, eerste biertje van mij aan de 5!5! BAR... LOL :lol:

Maaike&Fons
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: dinsdag 11 april 2006, 19:21
Locatie: wormer

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#4 Bericht door Maaike&Fons » zaterdag 07 november 2009, 09:37

Afgesproken Manuel! Als we op Phuket zijn komen we bij jou een borrel halen!
Heb je nog een tip voor een leuke accomodatie?

Groetjes, Maaike en Fons

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1187
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#5 Bericht door Kees » zaterdag 07 november 2009, 11:43

Maaike&Fons schreef:Afgesproken Manuel! Als we op Phuket zijn komen we bij jou een borrel halen!
Heb je nog een tip voor een leuke accomodatie?

Groetjes, Maaike en Fons
Ik denk zij eigen Hotel :D
http://thailand.xsbb.nl/viewtopic.php?f=17&t=817150
Niet klagen, maar dragen.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#6 Bericht door Manuel » zaterdag 07 november 2009, 13:12

Maaike&Fons schreef:Afgesproken Manuel! Als we op Phuket zijn komen we bij jou een borrel halen!
Heb je nog een tip voor een leuke accomodatie?

Groetjes, Maaike en Fons
Zoals Kees schrijft, ik kan zeker SalaDee aanbevelen :lol: :lol:
Wel vele dagen in November vol geboekt, dus laat weten welke data zodat ik je een idee kan geven.
Anders kan ik je ook helpen, laat weten wat je verwacht en ik geef je een paar ideeen.

Veel plezier in Thailand!

(ps. ik had nog een PB gestuurd, lees deze even....)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#7 Bericht door Esther » woensdag 11 november 2009, 22:54

Ben ben net terug uit Koh Chang! Ga je voor fun en pret, kies voor Phuket. Maar ga je voor "rust" en een gewoon prachtig eiland, kies dan Koh Chang! Moet zeggen, ik houd wel van een feestje ben er niet vies van maar het relaxte van Koh Chang kan me ook zeker boeien! Heb het er fantastisch gehad!
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#8 Bericht door Akang » zaterdag 14 november 2009, 04:54

En ikke maar denken dat t langzaamaan toch wat te druk wordt op Koh Chang, iedere avond een feest, twee keer per week op t strand, 2 gigantische discotheken en iedere zaak een geluidsmuur.....
Was t nog maar eens zo rustig, maar ach wat klaag ik, we hebben immers zelf een bar en het is iedere avond bomvol!
Even the longest journey starts with the first step...

vinie
kenner
kenner
Berichten: 98
Lid geworden op: dinsdag 04 november 2008, 09:15

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#9 Bericht door vinie » zaterdag 14 november 2009, 13:12

Esther schreef:Ben ben net terug uit Koh Chang! Ga je voor fun en pret, kies voor Phuket. Maar ga je voor "rust" en een gewoon prachtig eiland, kies dan Koh Chang! Moet zeggen, ik houd wel van een feestje ben er niet vies van maar het relaxte van Koh Chang kan me ook zeker boeien! Heb het er fantastisch gehad!
Waar verbleef je daar?
Ik ben een beetje ontgoochelt in the old threehouse lonely beach, zeer vuil, onbeleeft, luidt muziek tot 4am!! Daar ga ik nooit meer. 500bath/nacht tussen de kakkerlakken. Velen zeiden dat het een tourist trap was. Op foto paradijselijk eens je er bent was het een vuilnisbelt.
Resorts zijn er mooi maar duur, beklaag me wel dat ik niet naar Longbeach ben gegaan. S'avonds rijden geen taxi's naar longbeach en s'morgens vroegen ze tot 500bath!! Ik ben dan maar weer naar het vaste land gegaan.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#10 Bericht door Esther » zaterdag 14 november 2009, 23:03

Akang schreef:En ikke maar denken dat t langzaamaan toch wat te druk wordt op Koh Chang, iedere avond een feest, twee keer per week op t strand, 2 gigantische discotheken en iedere zaak een geluidsmuur.....
Was t nog maar eens zo rustig, maar ach wat klaag ik, we hebben immers zelf een bar en het is iedere avond bomvol!
Wat ik zei klopte idd niet helemaal....ik bedoel meer. Als je wilt feesten kan je er best terecht maar je word er niet doodgegooid met barren zeg maar. Voor ieder wat wils daar. Althans dat is mijn beleving.

Maar je hebt een bar op Koh Chang? Mag ik vragen waar?
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#11 Bericht door Esther » zaterdag 14 november 2009, 23:23

vinie schreef:
Esther schreef:Ben ben net terug uit Koh Chang! Ga je voor fun en pret, kies voor Phuket. Maar ga je voor "rust" en een gewoon prachtig eiland, kies dan Koh Chang! Moet zeggen, ik houd wel van een feestje ben er niet vies van maar het relaxte van Koh Chang kan me ook zeker boeien! Heb het er fantastisch gehad!
Waar verbleef je daar?
Ik ben een beetje ontgoochelt in the old threehouse lonely beach, zeer vuil, onbeleeft, luidt muziek tot 4am!! Daar ga ik nooit meer. 500bath/nacht tussen de kakkerlakken. Velen zeiden dat het een tourist trap was. Op foto paradijselijk eens je er bent was het een vuilnisbelt.
Resorts zijn er mooi maar duur, beklaag me wel dat ik niet naar Longbeach ben gegaan. S'avonds rijden geen taxi's naar longbeach en s'morgens vroegen ze tot 500bath!! Ik ben dan maar weer naar het vaste land gegaan.
Longbeach is idd drama qua taxi. Maar zoiezo drama :mrgreen: Wat een rit zeg! En dat met de scooter! Haha voel m'n kont nu nog :mrgreen:

Jammer dat je weer naar het vaste land bent gegaan! Bij Bang Ban Bao bijvoorbeeld, hele leuke hutjes. €5,- per dag/nacht. Kwamen wij helaas te laat achter anders hadden we dat zeker een dag gedaan al is het maar vanwege het privé strandje waar je mooi kunt snorkelen!

Wij verbleven bij Paradise resort op het Klong Prao Beach. Wel een stukkie duurder, de prijs was €36,- per bungalow. Veels te duur dus eigenlijk (voor Thaise begrippen) wij leken vonden dat een koopje in vergelijking met waar we zijn geweest. Maar wel echt waar voor ons geld! We hebben het er daar super gehad. En geen kakkerlakken ;) Zou t ook zo weer doen! Maar weet inmiddels dat het goedkoper kan en ook voor vergelijkbare bungalows.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#12 Bericht door stevenl » zondag 15 november 2009, 04:07

Als je wilt feesten kan je er best terecht maar je word er niet doodgegooid met barren zeg maar. Voor ieder wat wils daar.
Dat is precies de omschrijving van Phuket 8-) . Verwar Phuket trouwens niet met patong, en zelfs Patong heeft rustige stukken waar een gezin prima verblijven kan.

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#13 Bericht door Nimnuan » zaterdag 28 november 2009, 02:09

Esther schreef:
vinie schreef:
Esther schreef:Ben ben net terug uit Koh Chang! Ga je voor fun en pret, kies voor Phuket. Maar ga je voor "rust" en een gewoon prachtig eiland, kies dan Koh Chang! Moet zeggen, ik houd wel van een feestje ben er niet vies van maar het relaxte van Koh Chang kan me ook zeker boeien! Heb het er fantastisch gehad!
Waar verbleef je daar?
Ik ben een beetje ontgoochelt in the old threehouse lonely beach, zeer vuil, onbeleeft, luidt muziek tot 4am!! Daar ga ik nooit meer. 500bath/nacht tussen de kakkerlakken. Velen zeiden dat het een tourist trap was. Op foto paradijselijk eens je er bent was het een vuilnisbelt.
Resorts zijn er mooi maar duur, beklaag me wel dat ik niet naar Longbeach ben gegaan. S'avonds rijden geen taxi's naar longbeach en s'morgens vroegen ze tot 500bath!! Ik ben dan maar weer naar het vaste land gegaan.
Longbeach is idd drama qua taxi. Maar zoiezo drama :mrgreen: Wat een rit zeg! En dat met de scooter! Haha voel m'n kont nu nog :mrgreen:

Jammer dat je weer naar het vaste land bent gegaan! Bij Bang Ban Bao bijvoorbeeld, hele leuke hutjes. €5,- per dag/nacht. Kwamen wij helaas te laat achter anders hadden we dat zeker een dag gedaan al is het maar vanwege het privé strandje waar je mooi kunt snorkelen!

Wij verbleven bij Paradise resort op het Klong Prao Beach. Wel een stukkie duurder, de prijs was €36,- per bungalow. Veels te duur dus eigenlijk (voor Thaise begrippen) wij leken vonden dat een koopje in vergelijking met waar we zijn geweest. Maar wel echt waar voor ons geld! We hebben het er daar super gehad. En geen kakkerlakken ;) Zou t ook zo weer doen! Maar weet inmiddels dat het goedkoper kan en ook voor vergelijkbare bungalows.
Ik ben afgelopen mei 5 dagen geweest in een bungalow vlakbij Bang Ban Bao en heb we daar prima vermaakt. Vlakbij een lekker strand, niet vervuild en 's nachts heerlijk rustig. Niet veel bars inderdaad, maar wel een aantal gezellige plekken om wat te drinken.

The Old Treehouse staat volgens mij ook bekend als een echte jongeren backpackers plek, met alle eigenschappen daarvan ;) :roll:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#14 Bericht door soulwy » zaterdag 28 november 2009, 14:03

Net 3 weken in Phuket geweest. Never, never again...
Westkant zitten alle toeristen, zuiden 50% expats-50% lokale bevolking (daar had ik graag naartoe gewild, maar ik was met anderen)
Als je van Benidorm houdt (m.n. Patong), taximafia goed kunt accepteren (je bent nl. afhankelijk van de TukTukmafia), is Phuket prima. Ook natuurlijk als je vanuit Phuket andere eilanden wilt bezoeken.

Wij hadden een vaste TukTukman, aardige jongen, niet zoals de meesten die het vriendelijk-zijn verleerd waren. Ik kan zijn tel.nr. aan je geven via n PM.
Men is bezig om metered taxis te vermeerderen, is toeristvriendelijker, natuurlijk gaat het met veel weerstand, waarom 50 baht ontvangen als je 200 kunt krijgen.

Pas op voor tailored kleding. Doe het liever elders dan Phuket, niet alleen prijsgewijs, maar ook kwaliteitsgewijs.

Patong is trouwens niet een en al drama hoor, is best leuk voor een paar avonden. Als je van uitgaan en levendigheid houdt, is het goed. Zorg dat je een accommodatie hebt die niet afgelegen ligt, ben je ook niet elke keer afhankelijk van vervoer.

Misschien kun je een combi maken van rust en fun (dan denk ik ook aan Koh Samui & Koh Phagnan)

Veel pleuziertjes!
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1187
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#15 Bericht door Kees » zaterdag 28 november 2009, 15:08

Phuket een prachtig eiland.
Daarom gaan we er lekker weer voor tien weken naar toe.
Aan de westkant in Kata, wat niets met Benidorm gemeen heeft, in de bergen (heuvels) hebben wij een apartement gehuurd.
Van daaruit kunnen wij, met gehuurde auto, prima het hele eiland verkennen.
Ondanks dat wij er al diverse jaren komen, hebben wij nog zeker niet alles gezien van Phuket en daarbij is het ook leuk om weer naar vertouwde plekjes terug te gaan.
Voor een combinatie van rust en fun moet je zeker op Phuket zijn, want daar vind je de rust en het vertier.
Omdat wij van allebei willen genieten, wonen we rustig en kunnen we, als we willen, altijd even naar Patong voor een avondje stappen.
Kortom, op Phuket kun je je op vele manieren vermaken.
Niet klagen, maar dragen.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”