Is het verhaal achter een aanvraag vkv van belang?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mars
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 12 januari 2008, 18:40

Is het verhaal achter een aanvraag vkv van belang?

#1 Bericht door Mars » zaterdag 12 januari 2008, 19:49

Ik zou mijn Thaise vriendin graag voor 3 maanden naar Nederland laten komen. Alle documenten zijn in orde en aan alle voorwaarden is voldaan.
Het enige waar ik me nog zorgen over maak is dat de ambassade de reden voor het bezoek niet gegrond genoeg vindt, oid. Ik heb haar namelijk rond de kerst voor het eerst ontmoet, we hebben toen 2 weken samen door gebracht op verschillende plaatsen in Thailand.
Ondanks dat het snel lijkt, voelt het toch als de juiste stap om haar uit te nodigen om naar Nederland te komen. Ik ben meerdere keren in Thailand geweest en heb ook eerdere ervaringen met Thaise vriendinnen (niet uit bars). Tot een uitnodiging is het voorheen nooit gekomen.
De vraag is nu of dit verhaal (de waarheid) een reden is voor de ambassade om een vkv te geven? Zou haar motivatie het verschil kunnen betekenen tussen wel of geen visum? En wat zijn aandachtspunten in haar motivatie?
Ik weet dat het haar niet om geld te doen is (wellicht wel een hogere levensstandaard), maar wat zou de ambassade graag willen horen? Het is absoluut niet mijn bedoeling om te gaan liegen voor een vkv, maar je kunt hetzelfde verhaal altijd op meerdere manieren vertellen.

Heeft iemand tips?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#2 Bericht door Jim » zaterdag 12 januari 2008, 20:35

gewoon de waarheid vertellen.
ze doen daar zo veel aanvragen dat ze elke leugen wel kennen en alle tactieken kennen om je meer te laten vertellen dan je wilt.

dan komt het absolute ontzag voor ambtenaren van je vriendin er ook nog bij ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Is het verhaal achter een aanvraag vkv van belang?

#3 Bericht door Ben » zaterdag 12 januari 2008, 20:36

Mars schreef:Ik zou mijn Thaise vriendin graag voor 3 maanden naar Nederland laten komen. Alle documenten zijn in orde en aan alle voorwaarden is voldaan.
Het enige waar ik me nog zorgen over maak is dat de ambassade de reden voor het bezoek niet gegrond genoeg vindt, oid. Ik heb haar namelijk rond de kerst voor het eerst ontmoet, we hebben toen 2 weken samen door gebracht op verschillende plaatsen in Thailand.
Ondanks dat het snel lijkt, voelt het toch als de juiste stap om haar uit te nodigen om naar Nederland te komen. Ik ben meerdere keren in Thailand geweest en heb ook eerdere ervaringen met Thaise vriendinnen (niet uit bars). Tot een uitnodiging is het voorheen nooit gekomen.
De vraag is nu of dit verhaal (de waarheid) een reden is voor de ambassade om een vkv te geven? Zou haar motivatie het verschil kunnen betekenen tussen wel of geen visum? En wat zijn aandachtspunten in haar motivatie?






Ik weet dat het haar niet om geld te doen is (wellicht wel een hogere levensstandaard), maar wat zou de ambassade graag willen horen? Het is absoluut niet mijn bedoeling om te gaan liegen voor een vkv, maar je kunt hetzelfde verhaal altijd op meerdere manieren vertellen.

Heeft iemand tips?

Als alle papieren kloppen lijkt het me niet meer als normaal te doen

vestigingsgevaar is het belangrijktse voor afwijzing .

Een stukje kleding op de ambassade lijkt me niet overbodig .

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#4 Bericht door Okie » zaterdag 12 januari 2008, 22:34

Een stukje kleding op de ambassade lijkt me niet overbodig
Daar bedoeld Ben "een stukje nette kleding" mee natuurlijk.

Kopieer ook alle bladzijden van je paspoort waar de stempels op staan van je bezoeken aan Thailand.

Okie

Mars
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 12 januari 2008, 18:40

#5 Bericht door Mars » zondag 13 januari 2008, 01:14

"Absolute ontzag voor ambtenaren van mijn vriendin"??? Je bedoeld dat ze zich netjes moet gedragen? Dat is voor haar vanzelfsprekend, evenals "een stukje kleding".
De bladzijden van mijn paspoort met stempels had ik niet aan gedacht. Nou heb ik toevallig net een nieuw paspoort, maar wie weet helpt het. Er staat 1 eerder bezoek in.
Alvast bedankt voor de reacties tot zover.
Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#6 Bericht door Jim » zondag 13 januari 2008, 09:55

Mars schreef:"Absolute ontzag voor ambtenaren van mijn vriendin"??? Je bedoeld dat ze zich netjes moet gedragen? Dat is voor haar vanzelfsprekend,
netjes gedragen is 1 ding, jezelf laten piepelen door ambassade personeel is weer iets anders.
daarom mag de farang boyfriend er tegenwoordig niet meer bij zijn omdat die zich niet laat afschepen door een ambtenaartje.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Sis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 277
Lid geworden op: zaterdag 31 december 2005, 09:34
Locatie: Alkmaar

#7 Bericht door Sis » zondag 13 januari 2008, 10:10

voor de meest juiste info betreft aanvraag/benodigheden voor een visum, neem dan kontakt op met Theo Pouw.
http://www.tdc.in.th

2 vtv's en een mvv later... Theo is goed
Je leeft niet in de wereld, maar de wereld leeft in jou

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”