Huis in Thailand, belasting in Nederland.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bockhaem
heeft ervaring
heeft ervaring

Huis in Thailand, belasting in Nederland.

#1 Bericht door bockhaem » zaterdag 17 februari 2007, 13:54

Wie heeft hier verstand van. Wij wonen in Nederland en zijn voor de nederlandse wet getrouwd. Dit huwelijk geldt echter niet voor de thaise wet omdat Thailand het homohuwelijk niet kent. Mijn thaise partner heeft een huis laten bouwen in Thailand. Voor de nederlandse wet zou het huis een gezamenlijk bezit zijn, voor de thaise wet niet. Moet ik dit opgeven voor de nederlandse belasting?
Groeten,
Bockhaem

Ben
Expat
Expat

Re: Huis in Thailand, belasting in Nederland.

#2 Bericht door Ben » zaterdag 17 februari 2007, 14:17

bockhaem schreef:Wie heeft hier verstand van. Wij wonen in Nederland en zijn voor de nederlandse wet getrouwd. Dit huwelijk geldt echter niet voor de thaise wet omdat Thailand het homohuwelijk niet kent. Mijn thaise partner heeft een huis laten bouwen in Thailand. Voor de nederlandse wet zou het huis een gezamenlijk bezit zijn, voor de thaise wet niet. Moet ik dit opgeven voor de nederlandse belasting?
Groeten,
Bockhaem

Wat niet weet wat niet deerd

Normaal zou ik zeggen als jullie een tweede huis in thailand hebben
moet je dit aan de belasting opgeven .

Phuket Dragon
Expat
Expat

#3 Bericht door Phuket Dragon » zondag 18 februari 2007, 10:07

Dit is niet te controleren of te checken door de belastingdienst in NL of je een secondhome hebt in Thailand het is al verrekte moeilijk voor mijn Advokaat om de eigenaar van een Thai's grondstuk te vinden bij de landoffice, zelfs nu ook in Europa is het bijna onmogenlijk, de belastingdienst geeft pers berichten uit voor tweede huis bezitters in Frankrijk dat ze ik weet niet mensen hebben opgespoort.....dat zijn dus fake berichten om mensen bang te maken en zodoende toch een melding te krijgen. Belasting systemen van Europa zijn niet op elkaar aangesloten alleen BTW nummers kan men checken. Harmonisatie is nog heeeel ver weg.

Dragon.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Ben
Expat
Expat

#4 Bericht door Ben » zondag 18 februari 2007, 10:45

Phuket Dragon schreef:
Dit is niet te controleren of te checken door de belastingdienst in NL of je een secondhome hebt in Thailand het is al verrekte moeilijk voor mijn Advokaat om de eigenaar van een Thai's grondstuk te vinden bij de landoffice, zelfs nu ook in Europa is het bijna onmogenlijk, de belastingdienst geeft pers berichten uit voor tweede huis bezitters in Frankrijk dat ze ik weet niet mensen hebben opgespoort.....dat zijn dus fake berichten om mensen bang te maken en zodoende toch een melding te krijgen. Belasting systemen van Europa zijn niet op elkaar aangesloten alleen BTW nummers kan men checken. Harmonisatie is nog heeeel ver weg.

Dragon.

Dus wat niet weet wat niet deerd

de rest kan je zelf invullen

gewoon zwijgen tegen idereen en geniet van je huis in thailand .

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”