minimum bedrag ( leven in thailand )

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

minimum bedrag ( leven in thailand )

#1 Bericht door Gast » maandag 12 februari 2007, 14:31

Hallo !

Zou graag een huisje kopen in Thailand om er later mijn pensioentje te gaan doorbrengen .

Kan je de dag van vandaag met een pensioentje van om en bij de 1500 € een goed leventje leiden in Thailand ??

Of geraak je er daar ook nietver mee ?

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: minimum bedrag ( leven in thailand )

#2 Bericht door JohanS » maandag 12 februari 2007, 14:35

Anonymous schreef:Hallo !

Zou graag een huisje kopen in Thailand om er later mijn pensioentje te gaan doorbrengen .

Kan je de dag van vandaag met een pensioentje van om en bij de 1500 € een goed leventje leiden in Thailand ??

Of geraak je er daar ook nietver mee ?
Oei, hier ga je enorme discussies over kunnen krijgen.
Leg wat meer uit aub.

Waar wil je in Thailand gaan wonen en wat is voor u 'een goed leventje'.
Met 1.500 euro kan het zeker vermits de meetste Thai met veel minder moeten rond komen; maar is dat de manier waarop jij wilt leven ?

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#3 Bericht door dutch » maandag 12 februari 2007, 15:28

Om hier te wonen moet je een visum hebben en om dat visum te krijgen moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Een van de voorwaarden is:minimaal inkomen van baht 65.000 per maand of 800.000 op (thaise) bank of combinatie daarvan.
Met de huidige koers zou je dat net halen maar er hoeft maar iets te veranderen en je zit er onder.(Heb zelf nog koers van 37 meegemaakt,was een jaar geleden 51,5 en nu rond de 45.!

OF..... je daarmee rond kan komen is afhankelijk van je eigen leefstijl en ook in hoge mate waar je gaat wonen.
Laat wat meer weten en ik informeer je graag omtrent de dagelijkse kosten

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#4 Bericht door Jim » dinsdag 13 februari 2007, 00:04

als je van 1500 euro kan rondkomen in nederland (belgie?) dan red je dat zeker ook in thailand.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#5 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 13 februari 2007, 05:58

als je van 1500 euro kan rondkomen in nederland (belgie?) dan red je dat zeker ook in thailand.
100% mee eens en hier is je Euro een daalder waard.

Dragon
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#6 Bericht door khonkaen » dinsdag 13 februari 2007, 07:38

om te beginnen kan je een huis huren , ingericht en wel vanaf 5.000 thb per maand..
en als je dan niet al teveel bier drinkt , kan je hier als een vorst(je) leven..

op het ogenblik heb je 46 thb voor een euro = 68.000 thb

als je dan nog wat spullen in nederland verkoopt en het geld op een thaise bank stort, kom je er wel..

veel geluk,



willem
niets is perfect en niets is blijvend

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#7 Bericht door dutch » dinsdag 13 februari 2007, 08:22

Mijn voorstel is om nu eerst maar eens te wachten wat onze OP-er heeft aan te vullen :?
Als hij nu eens aangeeft wat hij een "goed" leventje noemt en waar ongeveer hij denkt dat te gaan leiden,kunnen wij als ervaringsdeskundigen hem best goede informatie verschaffen. :lol:

Gast

#8 Bericht door Gast » dinsdag 13 februari 2007, 12:12

Hij moet niet aangeven wat hij een goed leventje zal vinden. Feit is dat hij ginder met € 1500 meer kan doen als hier. Dus als hij niet gaat, zal zijn leventje hier zeker niet beter zijn. Eigenlijk is dit onderwerp geen discussie waard, want of hij er nu goed of slecht mee kan leven, het blijft 1500 Euro.

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

#9 Bericht door Totender » dinsdag 13 februari 2007, 12:13

Anonymous schreef:Hij moet niet aangeven wat hij een goed leventje zal vinden. Feit is dat hij ginder met € 1500 meer kan doen als hier. Dus als hij niet gaat, zal zijn leventje hier zeker niet beter zijn. Eigenlijk is dit onderwerp geen discussie waard, want of hij er nu goed of slecht mee kan leven, het blijft 1500 Euro.
Sorry, vergeten in te loggen.
Get Rich or Die Tryin'

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#10 Bericht door dutch » dinsdag 13 februari 2007, 14:22

Anonymous schreef:Hij moet niet aangeven wat hij een goed leventje zal vinden. Feit is dat hij ginder met € 1500 meer kan doen als hier. Dus als hij niet gaat, zal zijn leventje hier zeker niet beter zijn. Eigenlijk is dit onderwerp geen discussie waard, want of hij er nu goed of slecht mee kan leven, het blijft 1500 Euro.
post dan gewoon niet! :lol:

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#11 Bericht door JohanS » dinsdag 13 februari 2007, 14:38

Toch allemaal wat oppassen.
Mijn ervaring is dat indien je kwaliteit wilt; dan zal je ook in Thailand ervoor moeten betalen en per definitie niet altijd goedkoper dan in Belgie/Nederland.

Als ik de prijzen van huizen en condo's aan de bekende kustplaatsen hoor dan kan ik daarvoor hier in belgie er twee voor kopen.
Wil je echter een huis in de Isaan dan is dit nog steeds zeer gunstig van prijs. (Kwaliteit ?)

Ga eens de prijzen van electronica en auto vergelijken, je zal zien dat deze niet in vergelijking zoveel goedkoper zijn de meetste zijn even duur als in europa of zelf nog een stuk duurder.

Dus het hangt wel degelijk af wat en hoe je wil leven in Thailand.
Ja natuurlijk kan het voor 1.500 euro maar je zal toch ook moeten uitkijken of je je verwachtingen en werkelijk mee kan inlossen.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#12 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 13 februari 2007, 17:09

Als ik de prijzen van huizen en condo's aan de bekende kustplaatsen hoor dan kan ik daarvoor hier in belgie er twee voor kopen.
Wil je echter een huis in de Isaan dan is dit nog steeds zeer gunstig van prijs. (Kwaliteit ?)
Is een beetje overdreven dat je in Belgie er 2 voor kan kopen. Je kan in Patong en andere kustplaatsen op Phuket ( duurste omgeving van Thailand ) zeker voor 150.000 euro terecht, probeer dat maar eens in Knokke Heist.....helaas. Ik weet voor 150.000 Euro huizen met zwembad.
Ga eens de prijzen van electronica en auto vergelijken, je zal zien dat deze niet in vergelijking zoveel goedkoper zijn de meetste zijn even duur als in europa of zelf nog een stuk duurder.
Electronica tja zit verschil in het een goedkoper het ander duurder. Een auto ? Ik rijd zelf een Yotota Fortuner D4D 1.2 Mil baht 26000 Euro, helaas in andere landen van de wereld is die stukken duurder toch gauw 10.000 - 15.000 Euro erbij zetten. Ga je naar een merk wat word geimporteerd als een Benz of BMW ja dan moet je je portomonee open trekken.

Dragon.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

#13 Bericht door Totender » dinsdag 13 februari 2007, 17:34

Phuket Dragon schreef:
Als ik de prijzen van huizen en condo's aan de bekende kustplaatsen hoor dan kan ik daarvoor hier in belgie er twee voor kopen.
Wil je echter een huis in de Isaan dan is dit nog steeds zeer gunstig van prijs. (Kwaliteit ?)
Is een beetje overdreven dat je in Belgie er 2 voor kan kopen. Je kan in Patong en andere kustplaatsen op Phuket ( duurste omgeving van Thailand ) zeker voor 150.000 euro terecht, probeer dat maar eens in Knokke Heist.....helaas. Ik weet voor 150.000 Euro huizen met zwembad.
Ga eens de prijzen van electronica en auto vergelijken, je zal zien dat deze niet in vergelijking zoveel goedkoper zijn de meetste zijn even duur als in europa of zelf nog een stuk duurder.
Electronica tja zit verschil in het een goedkoper het ander duurder. Een auto ? Ik rijd zelf een Yotota Fortuner D4D 1.2 Mil baht 26000 Euro, helaas in andere landen van de wereld is die stukken duurder toch gauw 10.000 - 15.000 Euro erbij zetten. Ga je naar een merk wat word geimporteerd als een Benz of BMW ja dan moet je je portomonee open trekken.

Dragon.
Huizen zijn inderdaad goedkoper, maar je kan de grond dan ook niet bezitten he. En dat telt door in kuststreken. In pattaya kosten de condo's tussen de 85-100.000 bath² voor iets deftigs (goedkoper en duurder zijn er ook). OK, voor die prijzen kan je er misschien geen 2 kopen bij ons, maar 1 toch zeker. Dus de winst op de goedkope mankracht gaat waarschijnlijk integraal naar de projectontwikkelaar.

Nu kan je met 1500€ per maand ook niet als een koning leven in B/Nedl, dus overal moet je uitkijken wat je doet of uitgeeft.
Get Rich or Die Tryin'

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#14 Bericht door JohanS » dinsdag 13 februari 2007, 21:04

Totender schreef:
Phuket Dragon schreef:
Als ik de prijzen van huizen en condo's aan de bekende kustplaatsen hoor dan kan ik daarvoor hier in belgie er twee voor kopen.
Wil je echter een huis in de Isaan dan is dit nog steeds zeer gunstig van prijs. (Kwaliteit ?)
Is een beetje overdreven dat je in Belgie er 2 voor kan kopen. Je kan in Patong en andere kustplaatsen op Phuket ( duurste omgeving van Thailand ) zeker voor 150.000 euro terecht, probeer dat maar eens in Knokke Heist.....helaas. Ik weet voor 150.000 Euro huizen met zwembad.
Ga eens de prijzen van electronica en auto vergelijken, je zal zien dat deze niet in vergelijking zoveel goedkoper zijn de meetste zijn even duur als in europa of zelf nog een stuk duurder.
Electronica tja zit verschil in het een goedkoper het ander duurder. Een auto ? Ik rijd zelf een Yotota Fortuner D4D 1.2 Mil baht 26000 Euro, helaas in andere landen van de wereld is die stukken duurder toch gauw 10.000 - 15.000 Euro erbij zetten. Ga je naar een merk wat word geimporteerd als een Benz of BMW ja dan moet je je portomonee open trekken.

Dragon.
Huizen zijn inderdaad goedkoper, maar je kan de grond dan ook niet bezitten he. En dat telt door in kuststreken. In pattaya kosten de condo's tussen de 85-100.000 bath² voor iets deftigs (goedkoper en duurder zijn er ook). OK, voor die prijzen kan je er misschien geen 2 kopen bij ons, maar 1 toch zeker. Dus de winst op de goedkope mankracht gaat waarschijnlijk integraal naar de projectontwikkelaar.

Nu kan je met 1500€ per maand ook niet als een koning leven in B/Nedl, dus overal moet je uitkijken wat je doet of uitgeeft.
Kijk dan ook eens naar de afwerking.
Hier in belgie is deze uiterst goed met zulke prijzen maar de condo's die ik in Hua Hin gezien heb voor +/- 200.000 euro waren gewoon slordig en slecht afgewerkt een zeer simpele keuken enz.
Indien je vergelijkt moet je wel alles en goed vergelijken.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#15 Bericht door Ben » dinsdag 13 februari 2007, 21:13

Phuket Dragon schreef:
Als ik de prijzen van huizen en condo's aan de bekende kustplaatsen hoor dan kan ik daarvoor hier in belgie er twee voor kopen.
Wil je echter een huis in de Isaan dan is dit nog steeds zeer gunstig van prijs. (Kwaliteit ?)
Is een beetje overdreven dat je in Belgie er 2 voor kan kopen. Je kan in Patong en andere kustplaatsen op Phuket ( duurste omgeving van Thailand ) zeker voor 150.000 euro terecht, probeer dat maar eens in Knokke Heist.....helaas. Ik weet voor 150.000 Euro huizen met zwembad.
Ga eens de prijzen van electronica en auto vergelijken, je zal zien dat deze niet in vergelijking zoveel goedkoper zijn de meetste zijn even duur als in europa of zelf nog een stuk duurder.
Electronica tja zit verschil in het een goedkoper het ander duurder. Een auto ? Ik rijd zelf een Yotota Fortuner D4D 1.2 Mil baht 26000 Euro, helaas in andere landen van de wereld is die stukken duurder toch gauw 10.000 - 15.000 Euro erbij zetten. Ga je naar een merk wat word geimporteerd als een Benz of BMW ja dan moet je je portomonee open trekken.

Dragon.
Huizen verglijken tussen Thailand en noord europa is appels met peren verglijken.

ik heb ook al in een geimporteerde fortuner gereden uit Japan
niet te verglijken met een fortuner in thailand geproduceerd.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”