visum afgewezen en opnieuw aanvragen

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Toeristenvisum 3 mnd naar Nederland

#31 Bericht door Mart » vrijdag 11 mei 2007, 04:26

NielsGeraedts schreef:Hallo ,

Mijn vriendin is vorige week naar Bangkok geweest en heeft bij een visumbureautje informatie gevraagd van wat voor papieren zij nog allemaal nodig had voor een vakantievisum voor 3 mnd nederland aan te vragen. Zij heeft een Cambodjaans paspoort en heeft nu nog 1 maand visum voor Thailand.

Groeten!
Veronderstel. Ze gaat voor 3 maanden naar NL, en wil zelfs nog wel terug gaan ook, maar waar naar toe ???????????????????
Thailand, NEE, want ze heeft geen visum voor Thailand.

De Thaise medewerkster op de NL Ambassafe zullen beslist hier geen medewerking aan verlenen :cry: :cry: :cry:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#32 Bericht door Mart » vrijdag 11 mei 2007, 04:30

jumbo schreef:
Manuel schreef:Buiten alle negatieve berichten over visa aanvragen....
Mijn ervaring is dat indien alle papieren in orde zijn en aan alle voorwaarden voldaan wordt het geen probleem is een visa te verkrijgen. Mijn eigen ervaringen zijn positief en visa snel verkregen.
idem dito met een * hier

J
Een aantal malen " assistentie " verleend, alles in orde ? aanvraag !
Nog geen afwijzing mee gemaakt.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#33 Bericht door jumbo » vrijdag 11 mei 2007, 05:20

Niels

De terugkeer als door Mart aangegeven kan inderdaad een probleem zijn, hoewel de ambassade ook deze diensten verleend voor Cambodianen.
Ik zou indien het buro als verwacht met niets terugkomt, eerst een verlenging voor haar visa in Thailand arrangeren of een doorvluchticket naar Cambodia insluiten om alsnog daarna het visum te regelen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#34 Bericht door NielsGeraedts » vrijdag 11 mei 2007, 09:21

Hoi , Ja dat probleem voorzie ik ook. Haar visum in Thailand is dan afgelopen. Ze gaat ook niet terug naar Cambodia omdat haar tante die haar opvoedt en opvangt op het eiland Koh Chang woont. Dus daar zal ze weer naar toe gaan.

Het is een moeilijk verhaal, maar goed ik wacht maar rustig af.
Bedankt voor jullie reakties.

Gr

Niels

dingef
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: dinsdag 12 september 2006, 18:13

#35 Bericht door dingef » woensdag 16 mei 2007, 18:15

Hoi Niels,

heb je al wat gehoord?

ben benieuwd hoe dit afloopt...........

positief voor jullie hoop ik uiteraard :D

Frank

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#36 Bericht door NielsGeraedts » woensdag 16 mei 2007, 18:51

Hoi Frank ,

Nee , heb nog niets gehoord.

Volgende week gaat ook pas de aanvraag plaats vinden. Dus ik verwacht eind volgende week een antwoord te hebben.

Ik ben ook zeer benieuwd...

Ik wacht rustig af...of ja rustig :roll:

Gr

Niels

dingef
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: dinsdag 12 september 2006, 18:13

#37 Bericht door dingef » woensdag 16 mei 2007, 22:42

ja, zal niet echt rustig zijn he :P

wens je veel succes!!!!

Frank

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#38 Bericht door NielsGeraedts » vrijdag 25 mei 2007, 20:19

Mijn vriedin is vandaag op de nederlandse ambassade geweest. De aanvraag is in behandeling, gelukkig niet gelijk afgewezen. Ik werd om 5.30 snachts opgebeld en moest mijn stempels van mijn paspoort op de e-mail of fax zetten. Dit heb ik gedaan op mijn werk. Mijn vriendin had ons verhaal verteld hoe we elkaar ontmoet hebben, en dat ik haar op vakantie naar andere plaatsen ( koh samui ) heb meegenomen. Tevens dat zij mij had voorgesteld aan haar familie in cambodia. De ambassade wilde dit checken door mijn stempels te willen inzien.

Mijn vriendin zij dat het gesprek en aanvraag goed ging en dat als mijn stempels in orde zijn het visum wel zal worde toegekend. Zij moest dan maandagmorge 28-05-07 rond 8.30 weer naar de Ambassade opbellen en dan kreeg zij te horen wel of geen visum.

Ik vind dit te gemakkelijk gaan, ben bang dat het een NEEN wordt, terwijl mijn vriendin ervan overtuigd is dat zij wel het visum krijgt.

Ik weet het niet , ik moet maar afwachte.....maar met een beetje geluk kan ze dus woensdag 30-05-07 bij mij in Nederland zijn.


Gr

Niels

dingef
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: dinsdag 12 september 2006, 18:13

#39 Bericht door dingef » vrijdag 25 mei 2007, 23:44

spannend... hoop dat t lukt........
op zich is t wel een goed teken dat ze verder nergens om vragen..

als ze om van alles en nog wat gaan vragen betekent dat vaak dat t niet goedgekeurd wordt.. alleen die stempels is wel normaal lijkt me......

Frank

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Touristenvisum voor 3 mnd is GOEDGEKEURT!!!!

#40 Bericht door NielsGeraedts » woensdag 30 mei 2007, 05:57

Dag beste Mensen,

Zojuist heb ik een uitermate goed bericht vanuit Bangkok gekregen!

Het visum voor mijn vriendin is goedgekeurt!

Zij heeft vanmorge het visum sticker in haar paspoort gekregen!

Het visabureau heeft uitstekend werk geleverd, hun hebben zelfs net het paspoort ingescand en aan mij doorgemaild zodat ik ook echt kon zien dat het klopt!

Zondag 3 juni kan ik haar smorgens ophalen te Schiphol!!!

Ik ben ontzettend blij en wil jullie allemaal bedanken voor de informatie die jullie mij hebben gegeven.

Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven dat het visum in 1 keer is goedgekeurt ( wel 2 dagen vertraging omdat ik eerst copieen van mij stempels in paspoort moest doorfaxen en dag 2 copieen van mijn uitnodigingsbrief, waren hun kwijt ) ivm de vele obstakels die in het verhaal van mij vriendin zaten. Als ze in Nederland is moet ik wel nog een vlucht regelen voor als ze terug in Bangkok is naar phomn Pehn Cambodia omdat zij dan niet thailand in kan.

Dank jullie wel,

Gr

Niels Geraedts

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#41 Bericht door dutch » woensdag 30 mei 2007, 09:28

Gefeliciteerd.
Ik kan me nog zeer goed herinneren hoe ik ruim 30 jaren geleden op dergelijk bericht zat te wachten.En toen ging alles nog wat gemakkelijker.

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#42 Bericht door NielsGeraedts » woensdag 30 mei 2007, 10:27

Dutch:

Dank je wel!!!! :D :D

Heb de laatste dagen echt in spanning gezeten, zelfs op het werk was ik er af en toe mee bezig.

Gr

Niels

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#43 Bericht door perry » woensdag 30 mei 2007, 11:52

NielsGeraedts schreef:Dutch:

Dank je wel!!!! :D :D

Heb de laatste dagen echt in spanning gezeten, zelfs op het werk was ik er af en toe mee bezig.

Gr

Niels
Niels meld je haar wel gelijk bij de vreemdelingenpolitie binnen 2 a 3 dagen anders heb je dadelijk weer een probleem! want als ze nog is wil komen dan zien ze dat in haar paspoort en heb je alles volgens de regels gedaan.
Veel geluk en een prettige tijd.
Werk om te leven leef niet om te werken.

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#44 Bericht door NielsGeraedts » woensdag 30 mei 2007, 14:39

Hoi Perry ,

Dank je wel!...dit wilde ik inderdaad gelijk dinsdagmorge doen!

Dank je wel voor de zorgen! :D

Gr

Niels

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 21:17
Locatie: Phayao

#45 Bericht door Jack » woensdag 30 mei 2007, 19:04

Gefeliciteerd, toen ik deze ontwikkelingen vandaag zo doorlas vanaf het begin dacht ik dat dit nooit goed af zou lopen.
Zelf had ik 16 jaar geleden geen probleem toen mijn vrouw kwam, maar dat was een standaardverhaal, gewoon Thaise vrouw en ik gelukkig vaste baan en eigen huis. Toch was er 1 raar dingetje: die eerste keer kwam mijn vrouw (toen vriendin) voor 4 weken, ik wachtte haar op op Schiphol, maar werd omgeroepen of ik me bij de marechaussee wilde melden, zat mijn vrouw eenzaam en sip op een bankje omdat ze geweigerd werd omdat ze onvoldoende geld bij zich had,. Ze had gewoon 100 dollar of zo mee. Dit terwijl een vd belangrijkste eisen om het visum ueberhaupt te verkrijgen was, dat zij duidelijk en omomstotelijk moest aantonen dat ze voldoende fin. middelen had. De marechausee zei echer doodleuk dat hij daar niets mee te maken had en dat mijn vriendin een bepaald minimum bedrag contant op zak moest hebben (?). Ik diende terplekke weer de nodige formulieren in te vullen en toen mocht ze mee.
Ik heb me altijd afgevraagd of ze haar werkelijk op het 1e vliegtuig terug zouden sturen als ik haar niet zou komen afhalen.
Homo sapiens non urinat in ventum

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”