visum afgewezen en opnieuw aanvragen

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#16 Bericht door Jim » dinsdag 08 mei 2007, 10:12

carpediem schreef:bedankt voor de info.

Heeft de status van de garant steller er ook nog mee te maken.
B.v hoogte van inkomen, positie enz.

Ik kan n.l. zelf niet garant staan vanwege geen adres in Nederland.
om garant te staan voor een schengenvisum moet je een jaarcontract hebben en minimaal 1236,- p/m (netto, inclusief vakantiegeld) verdienen.
Laatst gewijzigd door Jim op dinsdag 08 mei 2007, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11625
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#17 Bericht door jumbo » dinsdag 08 mei 2007, 10:25

Jim schreef:
carpediem schreef:bedankt voor de info.

Heeft de status van de garant steller er ook nog mee te maken.
B.v hoogte van inkomen, positie enz.

Ik kan n.l. zelf niet garant staan vanwege geen adres in Nederland.
Dan is de vraag wat je status hier is en of je jezelf hier gevestigd hebt.
Eingelijk is mijn ervaring dat een garantiestelling dan niet meer van toepassing is omdat je zelf ook terugkeert en dat geef je al of niet met bewijzen aan in een apart schrijven en waarom je hier weer terugkeert; kinderen, baan e.d.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dingef
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: dinsdag 12 september 2006, 18:13

#18 Bericht door dingef » dinsdag 08 mei 2007, 19:17

Falcon schreef:Zo Bullshit dat vestigingsgevaar....moe wordt je er van...

Dat over geen werk hebben is ook zoiets...heb laatst me schoonmoeder overgahaald en die heeft haar hele leven nog nooit (officieel) gewerkt.

Gezien het vestigingsgevaar ga ik er van uit dat we het hebben over een machtiging tot voorlopig verblijf????
nee, dit gaat gewoon ook om een toeristenvisum......................

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#19 Bericht door Falcon » dinsdag 08 mei 2007, 21:45

dingef schreef:
Falcon schreef:Zo Bullshit dat vestigingsgevaar....moe wordt je er van...

Dat over geen werk hebben is ook zoiets...heb laatst me schoonmoeder overgahaald en die heeft haar hele leven nog nooit (officieel) gewerkt.

Gezien het vestigingsgevaar ga ik er van uit dat we het hebben over een machtiging tot voorlopig verblijf????
nee, dit gaat gewoon ook om een toeristenvisum......................
Aantonen dat ze inderdaad reden heeft om terug te keren. Is deze reden in hun ogen niet overtuigend genoeg dan wijzen ze het af, wat inderdaad redelijk makkelijk is aan te vechten....alleen is het de vraag of het de kosten waard is. Hebbie toevallig geen rechtsbijstandpolis?
Sabaai sabaai

dingef
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: dinsdag 12 september 2006, 18:13

#20 Bericht door dingef » woensdag 09 mei 2007, 18:23

Falcon schreef:
dingef schreef:
Falcon schreef:Zo Bullshit dat vestigingsgevaar....moe wordt je er van...

Dat over geen werk hebben is ook zoiets...heb laatst me schoonmoeder overgahaald en die heeft haar hele leven nog nooit (officieel) gewerkt.

Gezien het vestigingsgevaar ga ik er van uit dat we het hebben over een machtiging tot voorlopig verblijf????
nee, dit gaat gewoon ook om een toeristenvisum......................
Aantonen dat ze inderdaad reden heeft om terug te keren. Is deze reden in hun ogen niet overtuigend genoeg dan wijzen ze het af, wat inderdaad redelijk makkelijk is aan te vechten....alleen is het de vraag of het de kosten waard is. Hebbie toevallig geen rechtsbijstandpolis?
zal ik die vriend van me ff vragen of ie dat heeft..............
(tis niet voor mijn vriendin)
lijkt er wel op inderdaad dat t zonder advocaat of andere juridische bijstand niet gaat lukken.................

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#21 Bericht door dirk » woensdag 09 mei 2007, 19:21

Een verhaaltje uit de oude doos: 25 jaar geleden heeft mijn vrouw 5 x een toeristenvisum aangevraagd. 4 x is het afgewezen zonder opgaaf van reden, hebben we ook nooit gekregen, ook niet na lang doorvragen. Mijn toenmalige werkgever hoorde van de problemen en ik kreeg de advocaat van de zaak die mijn "zaak" eens bekeek. Hij schreef welgeteld 1 brief en een week later kreeg uit Thailand een telefoontje dat ze het visum had.
Toen al lang wachten op een visumaanvraag, vanaf de eerste aanvraag tot aan ze het visum kreeg duurde ruim 2 jaar.
Je werd gewoon aan het lijntje gehouden, volgens mij werden de eerste aanvragen standaard afgewezen zonder er eens goed naar te kijken.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#22 Bericht door Manuel » donderdag 10 mei 2007, 00:16

Buiten alle negatieve berichten over visa aanvragen....
Mijn ervaring is dat indien alle papieren in orde zijn en aan alle voorwaarden voldaan wordt het geen probleem is een visa te verkrijgen. Mijn eigen ervaringen zijn positief en visa snel verkregen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11625
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#23 Bericht door jumbo » donderdag 10 mei 2007, 04:52

Manuel schreef:Buiten alle negatieve berichten over visa aanvragen....
Mijn ervaring is dat indien alle papieren in orde zijn en aan alle voorwaarden voldaan wordt het geen probleem is een visa te verkrijgen. Mijn eigen ervaringen zijn positief en visa snel verkregen.
idem dito met een * hier

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#24 Bericht door perry » donderdag 10 mei 2007, 07:00

Ik denk dat het er ook aan ligt of je 2 weken gaat of 3 maanden daar kijken ze namelijk ook naar.

Eventueel een garantverklaring (deze is alleen nodig als hij niet zelf over voldoende middelen beschikt. Hij heeft voldoende middelen als hij per dag van verblijf in Nederland over ten minste € 34 beschikt);
Werk om te leven leef niet om te werken.

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Toeristenvisum 3 mnd naar Nederland

#25 Bericht door NielsGeraedts » donderdag 10 mei 2007, 11:13

Hallo ,

Mijn vriendin is vorige week naar Bangkok geweest en heeft bij een visumbureautje informatie gevraagd van wat voor papieren zij nog allemaal nodig had voor een vakantievisum voor 3 mnd nederland aan te vragen. Zij heeft een Cambodjaans paspoort en heeft nu nog 1 maand visum voor Thailand.

Hun hebben toen gezegd geef maar alles hier, betaal zoveel dan gaan wij ervoor zorgen dat het visum rond komt. Als het niet rond komt hoef je ook niets te betalen.

Ik heb hier weinig vertrouwen in , maar kan toch op afstand nu niets meer doen. Ik heb gezegd probeer maar dan horen wij het wel. Ik heb nl een reservering voor vliegticket lopen op 25 mei. Rond 16 mei zouden we zeker meer weten.

Hun vertelde tegen mijn vriendin dat ze zich geen zorgen hoefde te maken omdat mijn papieren in orde waren. Ook mijn garantstelling etc.

Maar wat ik niet begrijp is zij heeft geen enkel bewijs op terug keer naar land van herkomst. Alleen het vliegticket en een door mij getypte brief dat ik verklaar ook garant te staan dat ze binnen 3 mnd terug gaat. Ik denk dat dit niet voldoende is. En omdat ik overal lees dat het vestigingsgevaar meestal de reden to afwijzing is begrijp ik niet hoe hun dat dan gaan regelen. Ook omdat zowel ik als mijn vriendin niet erbij zijn als het aangevraagd wordt?

Maar goed, enigste wat ik kan bedenken is dat er misschien connecties lopen met de ambassades?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of ooit iets over gehoord?

Dank je voor jullie reaktie!

Groeten!

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#26 Bericht door carpediem » donderdag 10 mei 2007, 11:31

Ben zeer benieuwd hoe het afloopt.

Als het in jou geval positief afloopt zonder dat ze enig bewijs zouden hebben voor vestiging gevaar dan is het dus mogelijk dat er andere aspecten meespelen;
Mogelijk dat het bureautje goed op de hoogte is van alle regels en de ambassade daar niet onderuit kan.
Zou eerdergenoemde advocaat kosten schelen ingeval als je het zelf aanvraagt en een afwijzing krijgt.

Zou een mooi onderzoek item zijn voor een journalist.

Wens je in ieder geval sterkte met de afloop.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#27 Bericht door Jim » donderdag 10 mei 2007, 11:58

denk dat het eerder een gevalletje thaise 'yes yes, no problem' is.
als puntje bij paaltje komt ben je gewoon je geld kwijt als je geen visum krijgt.

de ambassade rekent 60 euro voor de aanvraag en denk je echt dat het burootje voor die kosten gaat opdraaien als er geen visum wordt afgegeven?

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#28 Bericht door carpediem » donderdag 10 mei 2007, 14:53

denk dat het eerder een gevalletje thaise 'yes yes, no problem' is.
Denk ik ook maar je weet maar nooit :D
pluk de dag (carpediem)

dingef
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: dinsdag 12 september 2006, 18:13

#29 Bericht door dingef » donderdag 10 mei 2007, 17:18

Manuel schreef:Buiten alle negatieve berichten over visa aanvragen....
Mijn ervaring is dat indien alle papieren in orde zijn en aan alle voorwaarden voldaan wordt het geen probleem is een visa te verkrijgen. Mijn eigen ervaringen zijn positief en visa snel verkregen.
denk ook dat dit zo is..........
ik heb voor mn vriendin nu al 2x zonder problemen een visum kunnen aanvragen....

Frank

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#30 Bericht door NielsGeraedts » donderdag 10 mei 2007, 20:59

Ik ben ook zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik zou rond 15 of 16 mei bericht krijgen.

Ik denk ook wel dat de kosten voor de aanvraag dan kwijt zijn maar ja...

Misschien hebben ze connecties?

Zijn het thaise mensen die de eerste aanvraag in behandeling nemen? Of toch gewoon nederlanders?

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”