Te stil

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Te stil

#16 Bericht door wanadee » vrijdag 19 maart 2021, 02:32

jumbo schreef: vrijdag 19 maart 2021, 00:46 Ik vind FB een beetje voor exhibitionisten en de contact armen, mensen zonder een traditioneel sociaal leven
Alleen kan je zaken doen met FB die je in het normale leven op de stoel bij een psychiater doen belanden

Heb FB voor mijn familie, maar meer en meer mensen willen je befrienden als ze zien dat je zo een account hebt,
Ik vind het niet prettig dat mensen die ik , vaak zeer beperkt, ken van vroeger of heden mijn prive zaken kunnen bekijken
Zoek ook wel eens zaken op die ik wil aankopen om een gevoel voor de prijs te krijgen, maar daar blijft het bij.

Vind FB dan ook meer a-sociaal dan sociaal, vooral als ik in restaurants,cafe's (dus ook thuis aan de tafel) iedereen aan de telefoon zie hangen
Dat is bij mijn gezinnetje not done....
Kennelijk weet je niet hoe facebook in elkaar zit want bovenstaande klopt voor geen meter.
Ten eerste kun je zelf bepalen wie wat kan lezen op facebook, ik heb 1 vriend die heeft maar 16 contacten, die beperkt zich tot zijn intieme kring.
Heb ook een paar bekende nederlanders als vriend die zitten op een paar duizend contacten.
Ik krijg regelmatig vriendschapsverzoeken van mensen die ik niet ken, dat zijn verzamelasrs.

Ten tweede is facebook niet asociaal maar sommige gebruikers daarvan. Mensen die de hele dag met hun telefoon in de weer zijn, facebook, whats app, smd , spelletjes enz en zich niks van hun omgeving aantrekken. Een auto die onfatsoenlijk hard door de stad rijdt is ook niet asociaal maar zijn bestuurder wel.

Iedereen moet lekker zelf weten waar hij zich mee bezig houdt, maar wegzetten iets wegzetten als asociaal omdat je er zelf kennelijk niet mee om kunt gaan is wat kort door de bocht.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11625
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Te stil

#17 Bericht door jumbo » vrijdag 19 maart 2021, 05:29

wanadee schreef: vrijdag 19 maart 2021, 02:32
jumbo schreef: vrijdag 19 maart 2021, 00:46 Ik vind FB een beetje voor exhibitionisten en de contact armen, mensen zonder een traditioneel sociaal leven
Alleen kan je zaken doen met FB die je in het normale leven op de stoel bij een psychiater doen belanden

Heb FB voor mijn familie, maar meer en meer mensen willen je befrienden als ze zien dat je zo een account hebt,
Ik vind het niet prettig dat mensen die ik , vaak zeer beperkt, ken van vroeger of heden mijn prive zaken kunnen bekijken
Zoek ook wel eens zaken op die ik wil aankopen om een gevoel voor de prijs te krijgen, maar daar blijft het bij.

Vind FB dan ook meer a-sociaal dan sociaal, vooral als ik in restaurants,cafe's (dus ook thuis aan de tafel) iedereen aan de telefoon zie hangen
Dat is bij mijn gezinnetje not done....
Kennelijk weet je niet hoe facebook in elkaar zit want bovenstaande klopt voor geen meter.
Ten eerste kun je zelf bepalen wie wat kan lezen op facebook, ik heb 1 vriend die heeft maar 16 contacten, die beperkt zich tot zijn intieme kring.
Heb ook een paar bekende nederlanders als vriend die zitten op een paar duizend contacten.
Ik krijg regelmatig vriendschapsverzoeken van mensen die ik niet ken, dat zijn verzamelasrs.

Ten tweede is facebook niet asociaal maar sommige gebruikers daarvan. Mensen die de hele dag met hun telefoon in de weer zijn, facebook, whats app, smd , spelletjes enz en zich niks van hun omgeving aantrekken. Een auto die onfatsoenlijk hard door de stad rijdt is ook niet asociaal maar zijn bestuurder wel.

Iedereen moet lekker zelf weten waar hij zich mee bezig houdt, maar wegzetten iets wegzetten als asociaal omdat je er zelf kennelijk niet mee om kunt gaan is wat kort door de bocht.
Je reageert op het technische werken van FB en raakt inhoudelijk MIJN persoonlijke gedachten over het wel een wee van FB.

Kennelijk heb je geen kinderen beneden de 20 jaar want er is nagenoeg geen ouder die niet dezelfde ervaring heeft als ik beschrijf vanuit mijn kritische blik
Of je komt nooit buiten de deur dat kan ook, anders zie je hetzelfde wat ik beschrijf
Ik heb geen idee waar je woont, maar wellicht is in het gebied waar dat is internet en mobiele telefoon nog geen gewoon gebruiksgoed

Overigens, het is een verschil van mening wat je probeert om te zetten naar jouw mening en dat zal niet lukken, we hebben beiden recht op onze mening
Denk daar maar effe over na....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11625
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Te stil

#18 Bericht door jumbo » vrijdag 19 maart 2021, 05:41

Afbeelding

en zomaar een top 3 artikel over social media die onderstrepen waar het mank loopt in de normale sociale omgeving
en uiteraard ook de commerciele voordelen aangeeft, maar ik lees geen echte 'sociale' voordelen

https://medium.com/@clinguen/advantages ... cd957b73d5
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Te stil

#19 Bericht door wanadee » vrijdag 19 maart 2021, 05:54

jumbo schreef: vrijdag 19 maart 2021, 05:29
wanadee schreef: vrijdag 19 maart 2021, 02:32
jumbo schreef: vrijdag 19 maart 2021, 00:46 Ik vind FB een beetje voor exhibitionisten en de contact armen, mensen zonder een traditioneel sociaal leven
Alleen kan je zaken doen met FB die je in het normale leven op de stoel bij een psychiater doen belanden

Heb FB voor mijn familie, maar meer en meer mensen willen je befrienden als ze zien dat je zo een account hebt,
Ik vind het niet prettig dat mensen die ik , vaak zeer beperkt, ken van vroeger of heden mijn prive zaken kunnen bekijken
Zoek ook wel eens zaken op die ik wil aankopen om een gevoel voor de prijs te krijgen, maar daar blijft het bij.

Vind FB dan ook meer a-sociaal dan sociaal, vooral als ik in restaurants,cafe's (dus ook thuis aan de tafel) iedereen aan de telefoon zie hangen
Dat is bij mijn gezinnetje not done....
Kennelijk weet je niet hoe facebook in elkaar zit want bovenstaande klopt voor geen meter.
Ten eerste kun je zelf bepalen wie wat kan lezen op facebook, ik heb 1 vriend die heeft maar 16 contacten, die beperkt zich tot zijn intieme kring.
Heb ook een paar bekende nederlanders als vriend die zitten op een paar duizend contacten.
Ik krijg regelmatig vriendschapsverzoeken van mensen die ik niet ken, dat zijn verzamelasrs.

Ten tweede is facebook niet asociaal maar sommige gebruikers daarvan. Mensen die de hele dag met hun telefoon in de weer zijn, facebook, whats app, smd , spelletjes enz en zich niks van hun omgeving aantrekken. Een auto die onfatsoenlijk hard door de stad rijdt is ook niet asociaal maar zijn bestuurder wel.

Iedereen moet lekker zelf weten waar hij zich mee bezig houdt, maar wegzetten iets wegzetten als asociaal omdat je er zelf kennelijk niet mee om kunt gaan is wat kort door de bocht.
Je reageert op het technische werken van FB en raakt inhoudelijk MIJN persoonlijke gedachten over het wel een wee van FB.

Kennelijk heb je geen kinderen beneden de 20 jaar want er is nagenoeg geen ouder die niet dezelfde ervaring heeft als ik beschrijf vanuit mijn kritische blik
Of je komt nooit buiten de deur dat kan ook, anders zie je hetzelfde wat ik beschrijf
Ik heb geen idee waar je woont, maar wellicht is in het gebied waar dat is internet en mobiele telefoon nog geen gewoon gebruiksgoed

Overigens, het is een verschil van mening wat je probeert om te zetten naar jouw mening en dat zal niet lukken, we hebben beiden recht op onze mening
Denk daar maar effe over na....
Nogmaals, facebook of al die andere sociale media zijn op zich niet asociaal maar sommige gebruikers daarvan.
In nederland kwam ik soms ook bij mensen op visite die de tv de hele avond aan loeten staan. Dat vind ik aso als je visite krijgt maar met die tv is niks mis.
Kennelijk weten mensen in jouw omgeving zich niet te gedragen met dit medium :crazy:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11625
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Te stil

#20 Bericht door jumbo » vrijdag 19 maart 2021, 06:01

wanadee schreef: vrijdag 19 maart 2021, 05:54
Nogmaals, facebook of al die andere sociale media zijn op zich niet asociaal maar sommige gebruikers daarvan.
In nederland kwam ik soms ook bij mensen op visite die de tv de hele avond aan loeten staan. Dat vind ik aso als je visite krijgt maar met die tv is niks mis.
Kennelijk weten mensen in jouw omgeving zich niet te gedragen met dit medium :crazy:
Als je alleen komt om te provoceren, dan veel succes
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Te stil

#21 Bericht door KhunSugar » vrijdag 19 maart 2021, 06:04

Soms moet men leren luisteren naar zij die zwijgen [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Te stil

#22 Bericht door wanadee » vrijdag 19 maart 2021, 06:16

jumbo schreef: vrijdag 19 maart 2021, 06:01
wanadee schreef: vrijdag 19 maart 2021, 05:54
Nogmaals, facebook of al die andere sociale media zijn op zich niet asociaal maar sommige gebruikers daarvan.
In nederland kwam ik soms ook bij mensen op visite die de tv de hele avond aan loeten staan. Dat vind ik aso als je visite krijgt maar met die tv is niks mis.
Kennelijk weten mensen in jouw omgeving zich niet te gedragen met dit medium :crazy:
Als je alleen komt om te provoceren, dan veel succes
Sorry jumbo, ik zal je niet meer tegen spreken. :angel:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11625
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Te stil

#23 Bericht door jumbo » vrijdag 19 maart 2021, 07:22

wanadee schreef: vrijdag 19 maart 2021, 06:16
jumbo schreef: vrijdag 19 maart 2021, 06:01
wanadee schreef: vrijdag 19 maart 2021, 05:54
Nogmaals, facebook of al die andere sociale media zijn op zich niet asociaal maar sommige gebruikers daarvan.
In nederland kwam ik soms ook bij mensen op visite die de tv de hele avond aan loeten staan. Dat vind ik aso als je visite krijgt maar met die tv is niks mis.
Kennelijk weten mensen in jouw omgeving zich niet te gedragen met dit medium :crazy:
Als je alleen komt om te provoceren, dan veel succes
Sorry jumbo, ik zal je niet meer tegen spreken. :angel:
Een persoon over zijn mening en dan vervolgens zijn kennisenkring beledigen heeft niets met tegenspreken te maken en helemaal niet met een discussie
Een discussie warm ik mezelf voor op...

We hebben een verschil van mening en dat mag en moet zelfs kunnen
Ik vind dat als men over sociale media spreekt dat het dan ook sociaal een voordeel moet opleveren en dan kijk ik voornamelijk naar de persoonlijke
kant... en ik zie deze niet zoals anderen die zien.
Voldoende over te vinden met 1 googeltje
https://www.lifespan.org/lifespan-livin ... d-and-ugly
https://www.helpguide.org/articles/ment ... 20thoughts.
https://techcrunch.com/2019/01/10/faceb ... -research/
https://www.forbes.com/sites/forbestech ... e36b7d5d64
https://www.firstpost.com/tech/news-ana ... 01495.html
https://www.bbc.com/worklife/article/20 ... drug-abuse
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#24 Bericht door driver » vrijdag 19 maart 2021, 07:29

jumbo schreef: vrijdag 19 maart 2021, 00:46 Ik vind FB een beetje voor exhibitionisten en de contact armen, mensen zonder een traditioneel sociaal leven
Alleen kan je zaken doen met FB die je in het normale leven op de stoel bij een psychiater doen belanden

Heb FB voor mijn familie, maar meer en meer mensen willen je befrienden als ze zien dat je zo een account hebt,
Ik vind het niet prettig dat mensen die ik , vaak zeer beperkt, ken van vroeger of heden mijn prive zaken kunnen bekijken
Zoek ook wel eens zaken op die ik wil aankopen om een gevoel voor de prijs te krijgen, maar daar blijft het bij.

Vind FB dan ook meer a-sociaal dan sociaal, vooral als ik in restaurants,cafe's (dus ook thuis aan de tafel) iedereen aan de telefoon zie hangen
Dat is bij mijn gezinnetje not done....
Aparte denkwijze heb jij dan wat Feesboek betreft. Ten eerste bepaal jezelf wie je als vrienden toelaat en ten tweede kun je ook alles dichtzetten wat betreft meekijken ect.
Aan tafel met een telefoon ect is blijkbaar gewoonte geworden waar dan ook ik stoor me er niet echt aan maar tijdens een gesprek oid even geen telefoon wat mij betreft.
FB meer a sociaal dan sociaal plus jou andere opmerkingen erover is ook een loze opmerking vindt ik. Feesboek is gewoon makkelijk en handig in veel gevallen maar blijkbaar durf of wil jij er niet aan vanwege je privé leven lees ik wat anderen niet mogen zien?. Maar dat kun je afschermen dus?
Laat mij dan maar een arm sociaal leven hebben en contact arm zijn ect.
Via FB kom ik onder andere op plekken waar ik anders niet was geweest wslijk en dat deel ik net als veel andere graag her en der in groepen.
Laatst gewijzigd door driver op vrijdag 19 maart 2021, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#25 Bericht door driver » vrijdag 19 maart 2021, 07:41

Te stil is nu overigens even omgezet in : beetje actief :giggle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Te stil

#26 Bericht door wanadee » vrijdag 19 maart 2021, 08:26

driver schreef: vrijdag 19 maart 2021, 07:41 Te stil is nu overigens even omgezet in : beetje actief :giggle:
Ja driver, met twee asociale, contactarme, exhibitionistische provocateurs, komt er wel weer wat leven in de brouwerij. :crazy:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#27 Bericht door driver » vrijdag 19 maart 2021, 09:09

wanadee schreef: vrijdag 19 maart 2021, 08:26
driver schreef: vrijdag 19 maart 2021, 07:41 Te stil is nu overigens even omgezet in : beetje actief :giggle:
Ja driver, met twee asociale, contactarme, exhibitionistische provocateurs, komt er wel weer wat leven in de brouwerij. :crazy:
:mrgreen:
Heb net even niet op sociale media gezeten maar even 30 minuten besteedt aan twee facturen maken dus voor Sukanya en mij heel nuttig bezig geweest vindt ik.
Nu de facturen snel doormailen dan kunnen die betaald worden en kunnen we de komende maanden weer op Feesboek en internet aangesloten blijven :giggle:

Even serieus nu.. Ik zit wel wat te vaak op internet eigenlijk. Heb ongeveer zes weken thuis gezeten met geblesseerde linkerhand en dan toch veel internet en tv ect hier in huis.
Maar ook buiten dat zit zowel Sukanya als ik veel op internet. We leven hier samen en ook wat apart van elkaar zeg maar. Zij boven op zolder waar ze haar eigen plekje heeft inclusief haar muziek, Line met familie ect en ik beneden in de woonkamer met mijn eigen muziek erbij bijvoorbeeld.
Wij zijn zeker geen traditioneel stel dat alles samen doet maar veel apart van elkaar. Sukanya is altijd alleen geweest dus dat ook gewend en ik wil graag wat alleen zijn zeg maar en mijn eigen ding doen.
Vandaag thuis en redelijk weer dus ik ga stukje motorrijden denk ik straks en Suk slaapt nog na vier dagen hard gewerkt te hebben. Het is nu 9.08 uur hier.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Te stil

#28 Bericht door wanadee » vrijdag 19 maart 2021, 09:31

driver schreef: vrijdag 19 maart 2021, 09:09
wanadee schreef: vrijdag 19 maart 2021, 08:26
driver schreef: vrijdag 19 maart 2021, 07:41 Te stil is nu overigens even omgezet in : beetje actief :giggle:
Ja driver, met twee asociale, contactarme, exhibitionistische provocateurs, komt er wel weer wat leven in de brouwerij. :crazy:
:mrgreen:
Heb net even niet op sociale media gezeten maar even 30 minuten besteedt aan twee facturen maken dus voor Sukanya en mij heel nuttig bezig geweest vindt ik.
Nu de facturen snel doormailen dan kunnen die betaald worden en kunnen we de komende maanden weer op Feesboek en internet aangesloten blijven :giggle:

Even serieus nu.. Ik zit wel wat te vaak op internet eigenlijk. Heb ongeveer zes weken thuis gezeten met geblesseerde linkerhand en dan toch veel internet en tv ect hier in huis.
Maar ook buiten dat zit zowel Sukanya als ik veel op internet. We leven hier samen en ook wat apart van elkaar zeg maar. Zij boven op zolder waar ze haar eigen plekje heeft inclusief haar muziek, Line met familie ect en ik beneden in de woonkamer met mijn eigen muziek erbij bijvoorbeeld.
Wij zijn zeker geen traditioneel stel dat alles samen doet maar veel apart van elkaar. Sukanya is altijd alleen geweest dus dat ook gewend en ik wil graag wat alleen zijn zeg maar en mijn eigen ding doen.
Vandaag thuis en redelijk weer dus ik ga stukje motorrijden denk ik straks en Suk slaapt nog na vier dagen hard gewerkt te hebben. Het is nu 9.08 uur hier.
Driver, als jij tevreden met je leventje bent en je doet daar anderen geen kwaad mee moet je lekker helemaal zelf weten hoe je je tijd indeelt. Ik zit dagelijks ook 2/3 uur op facebook ed, daar onderhoud ik oa ook mijn nederlandse contacten mee. En als dan een sociale media neanderthaler mij vertelt dat ik asociaal, contactarm en exhibitionistisch ben weet ik gelijk weer waarom ik hier nog maar zelden schrijf. De tijd dat ik de langste wil hebben heb ik al een tijdje achter me gelaten.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1439
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Te stil

#29 Bericht door Joep » vrijdag 19 maart 2021, 09:54

Persoonlijk vind ik FB wel asociaal, ze achtervolgen je bij alles wat je online doet en bestoken je met allerlei ongewenste voorstellen.
In de grote mensen wereld noemt men dit stalken, en is strafbaar.
De enige reden dat ik FB heb is dat je via FB (messenger) vaak makkelijker communiceert met diverse instanties en bedrijven.

Het feit dat het gratis is is al het grootste bedrog, je betaald namelijk de hoogste prijs nl je privacy

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#30 Bericht door driver » vrijdag 19 maart 2021, 10:05

Joep schreef: vrijdag 19 maart 2021, 09:54 Persoonlijk vind ik FB wel asociaal, ze achtervolgen je bij alles wat je online doet en bestoken je met allerlei ongewenste voorstellen.
In de grote mensen wereld noemt men dit stalken, en is strafbaar.
De enige reden dat ik FB heb is dat je via FB (messenger) vaak makkelijker communiceert met diverse instanties en bedrijven.

Het feit dat het gratis is is al het grootste bedrog, je betaald namelijk de hoogste prijs nl je privacy
Dus niet aan beginnen als je er zo over denkt. Mij boeit het totaal niet. Privacy is iets wat mijns inziens allang niet meer verstaat als het erop aan komt.
En dat bestoken ect.. Dat wordt ik vaker per telefoon dan via feesboek.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”