Bedankt voor de felicitaties heren!
Ik heb de dag deels in gepaste vroomheid doorgebracht, dus met een kort tempelbezoekje waarbij de monnik van dienst wat prevelt in het monniks, je met een takkenbosje bewijwatert en je een strikje om de pols legt.
Zo ook bij de echtgenote die het allemaal veel serieuzer neemt dan ik. En die dus ook veel langer bezig is met de ceremonie zoals het beoefenen van een soort krachtsport d.m.v. het optillen van een redelijk zwaar stenen boeddhabeeldje dat ligt in een soort altaarstoeltje.
Maar goed, na het rammelen met een partij genummerde eetstokjes in een koekblikje net zo lang tot er eentje uitvalt en je met dat loterijnummertje op een papiertje kunt kijken wat je toekomst is was ik weer voor een jaar onder de pannen qua religie.
In de middag samen met een ander NL/TH echtpaar naar het beste restaurant in de stad geweest waar ik een lekkere zalmsteak heb gegeten met uitstekende bijlagen (volgens mij een germanisme) voor 300 baht, dus dat viel mee voor het beste restaurant van de stad.....
Eén nadeel: zo de aankleding en de inhoud van een voor algemeen gebruik aanwezig boekenkastje bekijkend is het restaurant op antroposofische basis, we weten dat de eigenaar/kok enige tijd in Zwitserland heeft verbleven dus dat zou me niets verwonderen. In ieder geval is het van de blauwe knoop m.a.w., er wordt geen alcohol geschonken. En dat vind ik toch sfeerverhogend, een lekker glaasje wijn bij het eten. Of anders een pilsje, maar niet dus. Dan maar plat water gedronken, cola is net als roken, dat verpest de smaakpapillen.
Daarna als toetje nog een ijsje bij Swensen en toen ging het andere stel naar huis en wij naar het huis van de schoonouders van onze dochter in een typisch Isaans dorp. En daar hebben we het feestje ook gevierd met barbecue en nu wel pils als afsluiting!
En het bleef nog lang onrustig in Ban Khi Nok (of zoiets....

).