Handig kaartje.
marinusmali schreef:Soulwy,
Doe nou niet je geel T-shirtje aan met die beeldige gele schoentjes en je beeldige gele haarstrikje!!
Nee Nee niet doen!!
Je kan wel dat schattige rode rokje aantrekken met de leuke wit rode hemdje en een rood bh'tje enz wat je nog meer aan rood hebt.
Echt dan ben je volkomen veilig in die buurt!!
Wie weet vind het amabssade personeel het ook wel een goed plan om zich zo te kleden!! (Natuurlijk niet de mannen met een schattig rood bh'tje)
doei
Haha...sommige mannen zien er heel schattig uit in een rood behaatje...
En toevallig had ik wel mijn felrode schoentjes aan...
Het was een vreemde ervaring om midden in het centrum te zijn (BTS Chitlom-Ploenchit) met zo weinig verkeer. Er stonden auto's midden op de weg om de straten te blokkeren. Gevestigde autoriteit (politie) die langs een groep Roden liepen. Sommige winkels gesloten, het hele Central Chitlom (mall) was ook gesloten. Dat kost bergen geld. En kraampjes die rode items verkochten (heb mijn rode schoentjes overigens niet daar vandaan...)
En toch vond ik de sfeer bijzonder rustig, in de buurt waar ik was was geen stress te bespeuren. Een drukke straat in BKK waar geen auto's rijden, dat was wel een beetje surrealistisch.
Transport was ook te doen:
Van Chitlom naar Bumungrad was even omrijden.
Van Bumungrad naar Chinatown was moeilijker. Taxi's die een (hoge) fixed prijs hadden vanwege de trafficjams en een driver die loog dat alles gesloten was en mij wel even BKK zou laten zien. Yeah right. De 4e driver bracht me uiteindelijk naar Chinatown.
Van Chinatown naar MRT Hua Lamphong, easy! Sneller dan ik gewend was, de wegen waren rustiger. MRT, BTS naar Thong Lo en Mochit...zoals normaal.
Ik denk dat je als toerist prima in BKK kunt zijn. Maar wel even checken waar je niet moet zijn (de enkele allerstrijdvaardigste plekken vermijden dus)