shoppen
Moderator: Loempia
- mike van megen
- heeft ervaring
shoppen
Hallo,
wij gaan in december op huwelijksreis naar Thailand, onze eerste keer.
Het schijnt dat je in bkk goed en goed koop kunt shoppen, is dat zo? en wat is goedkoop?
Het schijnt dat je in bkk goed en goed koop kunt shoppen, is dat zo? en wat is goedkoop?
-
- Expat
Re: shoppen
Dat is een open deur intrappen. Bangkok is zo groot als de provincie Utrecht, dus ga maar zoeken. Niet in de grote "Shopping Malls" want die zijn duurder. Maar ga maar naar de tientallen markten die Bangkok rijk is. Daar vind je van alles. Van prullaria tot mooie en goede spullen. En niet vergeten om af te dingen. Dat leer je gauw genoeg. 

- mike van megen
- heeft ervaring
ik bedoel vooral t-shirts en schoenen, club shirts, mischien wat elektronica, gsm.
hoeveel scheelt dat met hier? en hoe zit het evt met garantie?
-
- Expat
Garantie is tot een meter van de kraam.
Als je geluk hebt twee meter 

- Geert S
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Kleding is fors goedkoper, electronica zou ik maar snel vergeten.mike van megen schreef:ik bedoel vooral t-shirts en schoenen, club shirts, mischien wat elektronica, gsm.
- mike van megen
- heeft ervaring
ok thnx voor de info.
-
- Volwaardig lid
Met kleding is het ook maar net wat je koopt. In een aantal gevallen goedkoper, maar als je iets specifieks (merk, geen look-a-like) zoekt, kun je weer duurder uit zijn.Geert S schreef: Kleding is fors goedkoper
Hoe wil je gebruik gaan maken van die garantie? Je koopt het in Thailand en dan wil je vanuit Nederland gebruik kunnen maken van de garantie. Die vlieger gaat echt niet op....
- -
-
- Erelid
Na afloop van het shoppen de tweede keer ????mike van megen schreef:Hallo,

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
- mike van megen
- heeft ervaring
Wereldvreemd schreef:Met kleding is het ook maar net wat je koopt. In een aantal gevallen goedkoper, maar als je iets specifieks (merk, geen look-a-like) zoekt, kun je weer duurder uit zijn.Geert S schreef: Kleding is fors goedkoper
Hoe wil je gebruik gaan maken van die garantie? Je koopt het in Thailand en dan wil je vanuit Nederland gebruik kunnen maken van de garantie. Die vlieger gaat echt niet op....
volgens mij heb je op elektronika wereldwijde garantie, gewoon van het merk.
-
- Erelid
Was dat maar waar. Er staat een serienummer in elk apparaat, en indien het niet is ingevoerd, geen garantie !!!!!!!!mike van megen schreef:Wereldvreemd schreef:Met kleding is het ook maar net wat je koopt. In een aantal gevallen goedkoper, maar als je iets specifieks (merk, geen look-a-like) zoekt, kun je weer duurder uit zijn.Geert S schreef: Kleding is fors goedkoper
volgens mij heb je op elektronika wereldwijde garantie, gewoon van het merk.
Was het maar waar dat ....................
- mike van megen
- heeft ervaring
volgens mij heb je op elektronika wereldwijde garantie, gewoon van het merk.[/quote]
Was dat maar waar. Er staat een serienummer in elk apparaat, en indien het niet is ingevoerd, geen garantie !!!!!!!![/quote]
ok, weer wat wijzer, thnx
Was dat maar waar. Er staat een serienummer in elk apparaat, en indien het niet is ingevoerd, geen garantie !!!!!!!![/quote]
ok, weer wat wijzer, thnx
-
- Expat
Even een voorbeeld voor Mike. Ik kocht in Nederland, een paar maanden voor mijn verhuizing naar Thailand, een Sony Viao laptop. Duur ding, 1500 euro.
In Thailand moest het voorzien worden van een nieuw moederbord. Koste me 17.000 baht. Normaal zou je denken, dat valt onder de wereldwijde garantie van Sony. Niets daarvan. Sony Nederland stuurde me naar Sony Thailand en die stuurde me weer naar Sony Nederland. Uiteindelijk het hoofdkantoor in Japan benaderd en die gaf te kennen dat garantie alleen in Nederland was. Dus Sony spullen in Thailand hebben alleen garantie in Thailand? Jawel, dit volgens Sony. Het staat mooi in de hele kleine lettertjes, die je met een microscoop nog niet eens kan lezen.
In Thailand moest het voorzien worden van een nieuw moederbord. Koste me 17.000 baht. Normaal zou je denken, dat valt onder de wereldwijde garantie van Sony. Niets daarvan. Sony Nederland stuurde me naar Sony Thailand en die stuurde me weer naar Sony Nederland. Uiteindelijk het hoofdkantoor in Japan benaderd en die gaf te kennen dat garantie alleen in Nederland was. Dus Sony spullen in Thailand hebben alleen garantie in Thailand? Jawel, dit volgens Sony. Het staat mooi in de hele kleine lettertjes, die je met een microscoop nog niet eens kan lezen.

- Jim
- Volwaardig lid
ligt wel een beetje aan het bedrijf en hoe het kapot is gegaan.
ik heb ooit een pentax camera in thailand gekocht en die ter reparatie aangeboden in bij pentax in nederland.
viel gewoon onder de garantie en heb niet hoeven te betalen.
ik heb ooit een pentax camera in thailand gekocht en die ter reparatie aangeboden in bij pentax in nederland.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- mike van megen
- heeft ervaring
das mooi k*tprinten44 schreef:Even een voorbeeld voor Mike. Ik kocht in Nederland, een paar maanden voor mijn verhuizing naar Thailand, een Sony Viao laptop. Duur ding, 1500 euro.
- mike van megen
- heeft ervaring
dat noem ik serviceJim schreef:ligt wel een beetje aan het bedrijf en hoe het kapot is gegaan.