Tuk tuks in Bangkok.
Moderator: Loempia
-
- Zeer veel ervaring
Tuk tuks in Bangkok.
Hoe maak ik de Tuk Tuk (en sommige taxi-) chauffeurs op een nette manier duidelijk dat ik rechtstreeks naar een bestemming wil en niet langs allemaal familieleden die in de handel zitten?!
Als het regent in mei, is april voorbij !
Als het sneeuwt zo rond eind november, dan wordt het weer snel december!!

-
- Veel ervaring
Door ze dit gewoon al direct vooraf (tijdens het instappen) duidelijk te maken.. "No tricks, no shop visit, just direct to destination".. En afhankelijk van hoe ze hierop reageren aangeven dat als ze het toch doen, je dan geen cent zult betalen voor de tuktuk- / taxi-rit.
Door "ervaring" rijker geworden doe ik het zo nu altijd en tot op heden heeft geen enkele tuktuk-driver mij meer naar dergelijke winkels ofzo gebracht.
Vriendelijk maar doeltreffend:)
Door "ervaring" rijker geworden doe ik het zo nu altijd en tot op heden heeft geen enkele tuktuk-driver mij meer naar dergelijke winkels ofzo gebracht.
-
- Zeer veel ervaring
Mijn ervaring met Tuk tuk chauffeurs is dat ze zeer slecht Engels spreken/verstaan, of dat ze net doen alsof (?)jpjs schreef:Door ze dit gewoon al direct vooraf (tijdens het instappen) duidelijk te maken.. "No tricks, no shop visit, just direct to destination".. En afhankelijk van hoe ze hierop reageren aangeven dat als ze het toch doen, je dan geen cent zult betalen voor de tuktuk- / taxi-rit.

-
- Zeer veel ervaring
Maar rijden ze ook rechtstreeks naar de plaats van bestemming....?ericsson schreef:mijn ervaring is dat ze duur zijn en het beter is gewoon een taxi te nemen. (niet zoveel stank en beter comfort)

-
- Volwaardig lid
Inderdaad. Die tuk-tuk jongens prijzen zichzelf aardig uit de markt.Op een langere rit is een taxi sowieso veel comfortabeler.ericsson schreef:mijn ervaring is dat ze duur zijn en het beter is gewoon een taxi te nemen. (niet zoveel stank en beter comfort)
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.
-
- Expat
- Contacteer:
-
- Expat
Altijd een rijdende taxi aanhouden en nooit een tuk-tuk nemen. Als je instapt (en je bent netjes gekleed) zal de meter meteen aangaan en dan zeg je waar je heen wilt. Erg simpel.
Je wordt naar de (hun) winkels gebracht als:
- je in een stilstaande taxi stapt;
- een tuk-tuk neemt;
- slordig (in hun ogen) uitziet;
- als je niet duidelijk aangeeft waar je heen wilt.*
* Als je ergens heen moet, noem altijd de grootste hotel of winkelcentrum in de buurt. Dat geeft de richting aan en is er dan geen twijfel mogelijk.
Je wordt naar de (hun) winkels gebracht als:
- een tuk-tuk neemt;
- slordig (in hun ogen) uitziet;
- als je niet duidelijk aangeeft waar je heen wilt.*
* Als je ergens heen moet, noem altijd de grootste hotel of winkelcentrum in de buurt. Dat geeft de richting aan en is er dan geen twijfel mogelijk.
-
- Erelid
-
- Volwaardig lid
Wat bedoel je hiermee? Wachten ze dan op mensen die ze naar (hun) winkels kunnen brengen.fredlk schreef: Je wordt naar de (hun) winkels gebracht als:
Ik ben zelf wel een aantal keer in een stilstaande taxi gestapt en heb daar geen slechte ervaringen mee. Ik ben wel duidelijk waar ik heen wil.
Johan
-- Happiness is a choice that requires effort at times --
-- Happiness is a choice that requires effort at times --
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ik stap liever in een stilstaande taxi dan in een rijdende taxi. Maar ja, dat is mijn persoonlijke bescheiden mening.
Heb zelf weinig of eigenlijk geen nare ervaringen gehad met taxi's of tuk tuks. Tuk tuk hooft er natuurlijk wel bij als toerist zijnde. Ik kan me voorstellen dat expats liever een taxi nemen dan een tuk tuk.
Heb zelf weinig of eigenlijk geen nare ervaringen gehad met taxi's of tuk tuks. Tuk tuk hooft er natuurlijk wel bij als toerist zijnde. Ik kan me voorstellen dat expats liever een taxi nemen dan een tuk tuk.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.
-
- Zeer veel ervaring
Ik denk dat er de taxi's bij de hotels enzovoorts mee bedoeld worden.Nimnuan schreef:Wat bedoel je hiermee? Wachten ze dan op mensen die ze naar (hun) winkels kunnen brengen.fredlk schreef: Je wordt naar de (hun) winkels gebracht als:
Ik ben zelf wel een aantal keer in een stilstaande taxi gestapt en heb daar geen slechte ervaringen mee. Ik ben wel duidelijk waar ik heen wil.
Maar als ze een meter hebben maakt het toch niets uit; een stilstaande of rijdende taxi?!
Laatst gewijzigd door bennootje op zaterdag 21 april 2007, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Expat