ziektekostenverzekering voor Nederlanders in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

ziektekostenverzekering voor Nederlanders in Thailand

#1 Bericht door jumbo » zaterdag 24 februari 2007, 10:43

Ik ben bezig een opzetje te maken voor een ziektekostenverzekering in
Thailand

In het kort;

Een fonds waarin men lid wordt tegen een basispremie.
Uitkeringen vanuit dat fonds voor kosten in ziekenhuizen zoals ongevallen en operaties en aanverwante medicaties met gemaximailseerde kosten vergoedingen zowel in soort als termijn.
Iedere Nederlander kan lid worden inclusief (Thaise of Nederlandse) gezinsleden
No claim kortingen en kortingen vanuit rentabiliteit van het fonds
Jongeren betalen minder als de ouderen, ouderen zijn 65+ betalen de max premie
Normaal doktersbezoek en medicatie voor verkoudheid, zere teen ed worden niet vergoed, te lage kosten naar mij mening.
Een keuring bepaalt het kader vanwaaruit de uitzonderingen worden bepaald zoals lange termijn ziekten die al bekend zijn, prostetische hulpmiddelen, brillen en lezen, plastische chirurgie en vervanging, plastiche chirurgie e.d
Gewoon een basispakket dus tegen een basisprijs ergo je betaalt voor wat je krijgt, geen extra’s
Basis uitkering voor overlijden berekend vanuit je premie

Eea wordt beheerd door een gekozen commissie die hiervoor vergoed wordt betstaand uit een
Eerste vergadering worden de statuten aangenomen en bestuur verkozen dit kan ook per email.
Premier hospitals zoals Bumrungrad, samitivej vallen buiten de verzekering door hun Europese kosten

Ik sta open voor vragen aangaande bovenstaande graag op het forum zodat anderen hun mening kwijt kunnen

Let wel dus hoe meer zielen hoe meer vreugd ook kwa kortingen op premies door rendement van het fonds op zich......dus interesseer zoveel mogelijk nederlanders.

LET OP; dit is een eerste aanzet, door mij en een ander forumlid bekekend zou graag nog een expert in verzekeringen erover heen laten gaan; dus opmerkingen als onmogelijk en vragen over de structuur komen nog iets te vroeg.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid

Re: ziektekostenverzekering voor Nederlanders in Thailand

#2 Bericht door Mart » zaterdag 24 februari 2007, 11:08

Allereerst een goed plan, zodat er mogelijk ook wat meer eensgezindheid komt onder de Nederlanders.
Premie moeten we toch betalen, en naar een lokaal Thais ziekenhuis zal ik beslist niet gaan met mijn hond, laat staan met mijn gezin.
In een ander onderwerp heb ik al aangegeven waarom niet.
Dan nog een opmerking.
jumbo schreef:Ik ben bezig een opzetje te maken voor een ziektekostenverzekering in
Thailand

Premier hospitals zoals Bumrungrad, samitivej vallen buiten de verzekering door hun Europese kosten

J
BUPA betaald daar wel, mits je de gewone voorwaarden neemt, en geen extra luxe kamer en zo.
Eigen ervaring.

Jumbo, ik zal eens nagaan wat ik nu voor BUPA betaal en ben derhalve benieuwd naar de premies.

m
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat

#3 Bericht door dutch » zaterdag 24 februari 2007, 11:10

Ben in eerste instantie positief. :D

jumbo
Expat
Expat

Re: ziektekostenverzekering voor Nederlanders in Thailand

#4 Bericht door jumbo » zaterdag 24 februari 2007, 11:31

Mart schreef:Allereerst een goed plan, zodat er mogelijk ook wat meer eensgezindheid komt onder de Nederlanders.
Premie moeten we toch betalen, en naar een lokaal Thais ziekenhuis zal ik beslist niet gaan met mijn hond, laat staan met mijn gezin.
In een ander onderwerp heb ik al aangegeven waarom niet.
Dan nog een opmerking.
jumbo schreef:Ik ben bezig een opzetje te maken voor een ziektekostenverzekering in
Thailand

J
BUPA betaald daar wel, mits je de gewone voorwaarden neemt, en geen extra luxe kamer en zo.
Eigen ervaring.

Jumbo, ik zal eens nagaan wat ik nu voor BUPA betaal en ben derhalve benieuwd naar de premies.

m
Deze ziekenhuizen kunnen erin maar zullen dan onder een maximale vergoeding gaan vallen, wellicht was ik wat te vlug en had mijn eigen beperking ten aanzien van de maximale vergoeding vergeten
Het is voor mij ook een vrije dag.......hehe
Ik heb mijn premiebasis gestructureerd op een BUPA plus polis, maar ook hier zijn uitzondering bijvoorbeeld de leeftijd gecombineerd met de periode in Thailand en derhalve heb ik hierin voorzien en zijn de premies licht hoger maar dekking tot en met overlijden......
de jongeren moeten onder de ouderen lijden :P :P :P

J

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door perry » zaterdag 24 februari 2007, 16:16

Heb ik wel interesse in ik weet toevallig dat het vibhavadi hospital een extra afdeling heeft voor buitenlanders ik weet niet presies hoe ver zij daar in gaan ik weet allen dat het 1 van de betere ziekenhuizen is mijn zoontje is daar geboren en alles is netjes en correct en schoon.

Chiangmai
heeft ervaring
heeft ervaring
Contacteer:

#6 Bericht door Chiangmai » zondag 25 februari 2007, 01:21

Ook ik ben in eerste instantie positief en wacht op verdere informatie.

Peter

jumbo
Expat
Expat

#7 Bericht door jumbo » vrijdag 02 maart 2007, 07:13

Bijgaand een start van de opzet, nog zonder premies maar om eens te zien wat eea losmaakt bij de leden
Iedereen is vrij om dit op andere fora te delen zodat de discussie en het target leden bestand wat groter wordt

In aanvang zal de uitkering min of meer gebonden zijn aan de inleg.
Uiteraard geldt een uitkering per geval en niet per jaar tenzij anders vermeld.

Uiteindelijk hopen we dat we een meer dan gemiddels gezonde stal te hebben, waardoor een overschot wordt gerealiseerd (inleg – uitkeringen = overschot)
Dit overschot kan dan jaarlijks in vormen als premiekortingen (no-claim) en verhogingen van de uitkeringsmaxima, zeer belangrijk, terugkomen, een stukje wordt gereserveerd voor de eventuele slechtere toekomst omdat vele leden al tegen de 65 aanlopen en een soort van uikering ineens bij overlijden.

De premie is ook leeftijdsafhankelijk, om een goede mix te houden tav het risico adviseer ik iedereen om ook zijn/haar (thaise en jongere) gezinsleden in te schrijven.

Er wordt gedacht aan een uikering bij overlijden, waaschijnlijk gekoppeld aan inleg van bijvoorbeeld het laatste jaar en een eventueel resutaat op de eventuele fondsen. Deze uitkering is een bedrag waavan een bescheiden begrafenis of een gedeelte van de repatriering kan worden voldaan

Indien een basis van 20 inschrijvingen/personen is gerealiseerd kunnen we praktisch gezien van start, ik denk echter wel dat er een controle vorm in moet komen met een voorzitter, penningmeester en een leden/contributie/uitkeringen administrateur die bezoldigd kunnen worden middels een premiekorting voor de moeite. Eventueel op rotatie of bij stemming per email of leden vergadering.
De twee laatsten zijn een zeer nauwkerig samenwerkend geheel die gezamenlijk de financien zullen beheren, hetgeen fraude zal voorkomen.

Er dient ook een keuring plaats te vinden, bij een ziekenhuis dus geen kliniek, waarbij bloed en urinecontroles standaard zijn en bestaande ziektepatronen naar voren dienen te komen. Indien dit levensbedreigende ziekten zijn is uitsluiting van slechts deze ziekte een mogelijkheid. Andere ziektebeelden zijn dan wel verzekerd. Het heeft geen zin de arts om te kopen; indien er tijdens de verzekerde periode ziekten naar voren komen die in een gevorderd stadium verkeren en waarbij een arts constateert dat deze al eerder is behandeld of naar voren is gekomen zal er geen uitkering plaatsvinden.

Verder zal er een basis algemene voorwaarden concept gemaakt worden welke door het bestuur zal worden goedgekeurd.

Uitkeringen geschieden onder indiening van de bescheiden/facturen, voorzover mogelijk in de engelse taal, opname formulieren, bevestigingen van ziekenhuis e.d. alsmede de contactinformatie van de behandelend arts. Indien gewenst dan dient de verzekeringsnemer verdere bescheiden op te vragen bij de behandelend arts/ het ziekenhuis. In verdere behandeling van de klacht zal deze arts ook weer als behandelend arts dienen te worden gebruikt.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”