internetverkopen vanuit thailand
Moderator: Loempia
internetverkopen vanuit thailand
Weet iemand of het mogelijk is om in thailand een (zakelijke) rekening te openen en internetverkopen te doen naar het buitenland via veilingsites.
En belasting in thailand natuurlijk.
Ik doe het nu al met een nederlandse rekening en betaal in nederland belasting 19 % maar de spullen worden vanuit thailand verzonden.
iemand hier ervaring mee?
Ik doe het nu al met een nederlandse rekening en betaal in nederland belasting 19 % maar de spullen worden vanuit thailand verzonden.
- jumbo
- Expat
Re: internetverkopen vanuit thailand
Je kan in Thailand als buitenlander niet zomaar een bedrijf opzettenmike schreef:Weet iemand of het mogelijk is om in thailand een (zakelijke) rekening te openen en internetverkopen te doen naar het buitenland via veilingsites.
hier een link http://www.dbd.go.th/eng/register/rg_commercial.phtml
als je daaraan kunt voldoen moet je zowel commercieel asl e-commerce registreren
beter om een lawyer contacten als je iets wilt en stanaard beaal je hier 30% corporate tax
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
Wil je er nog meer aan verdienen ?mike schreef: Ik doe het nu al met een nederlandse rekening en betaal in nederland belasting 19 % maar de spullen worden vanuit thailand verzonden.
-
- Volwaardig lid
Een beetje negatieve instelling, misschien wil hij het goedkoper maken.Slachtoffer schreef: Wil je er nog meer aan verdienen ?
Ik denk dat je nog nooit iets voor jezelf bent begonnen. Als je ondernemer bent, betaal je 19% BTW. Je ziet er nooit iets van terug en ben je een dag te laat met opgave of betalen dan heb je een boete. Is de belasting te laat, dan betalen ze je hooguit rente.

Mike,
waarschijnlijk lukt het je wel een bedrijf op te zetten, maar let vooral op of er niet iets verandert wat betreft importregels. Je gaat het dan rechtstreeks aan personen/bedrijven in Nederland versturen. Geheid dat de overheid even wil vangen.
Een ander punt is dat mensen vaak huiverig staan tegenover buitenlandse bankrekeningen. En dus minder graag zaken doen met je bedrijf, maar dat kun jij beter beoordelen dan ik.
- -
- jumbo
- Expat
Mike,
waarschijnlijk lukt het je wel een bedrijf op te zetten, maar let vooral op of er niet iets verandert wat betreft importregels. Je gaat het dan rechtstreeks aan personen/bedrijven in Nederland versturen. Geheid dat de overheid even wil vangen.
Een ander punt is dat mensen vaak huiverig staan tegenover buitenlandse bankrekeningen. En dus minder graag zaken doen met je bedrijf, maar dat kun jij beter beoordelen dan ik.[/quote]
Nogmaals, je kunt als buitenlander niet zomaar een bedrijf opzetten dat is mede afhankelijk van de producten die je maakt of koopt en vervolgens wilt verhandelen.
Verkoop naar NL, dus het 'importeren' heeft de overheid weinig tot niets mee van doen indien er aan privepersonen wordt verkocht, wat volgens mij de bedoeling is, gaat het zakelijk en wordt het vervolgens in NL gedistribueerd dan weer wel
Al met al is de basisinformatie die de OP gegeven heeft niet voldoende om een beter or goed antwoord te geven
J
Een ander punt is dat mensen vaak huiverig staan tegenover buitenlandse bankrekeningen. En dus minder graag zaken doen met je bedrijf, maar dat kun jij beter beoordelen dan ik.[/quote]
Nogmaals, je kunt als buitenlander niet zomaar een bedrijf opzetten dat is mede afhankelijk van de producten die je maakt of koopt en vervolgens wilt verhandelen.
Verkoop naar NL, dus het 'importeren' heeft de overheid weinig tot niets mee van doen indien er aan privepersonen wordt verkocht, wat volgens mij de bedoeling is, gaat het zakelijk en wordt het vervolgens in NL gedistribueerd dan weer wel
Al met al is de basisinformatie die de OP gegeven heeft niet voldoende om een beter or goed antwoord te geven
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Expat
Je zit in Thailand verstuurt producten naar waar ook maar ter wereld.
Heb je een Thaise vriend/vriendin laat het dan in haar naam kopen en verkopen, niet jij want als jij werkt heb je een werkvergunning nodig.
Dus je bent voor de NL overheid dus niet belasting plichtig ook niet als er geld op je Prive rekening komt in NL. Waarom niet ? Je woont niet in NL en je werkt er niet. Zorg wel dat je in NL bent uit geschreven.
De producten die zij koopt in Thailand daar betaalt zij automatisch belasting over bij aankoop en kun je doorverkopen op welke manier is niet belangrijk. De inkomsten daaruit hoef je niet op te geven daar Thailand geen IB kent voor prive personen.
Vergelijk het met de straat shops hier.
Start je officeel een bedrijf op betaal je tax hier en is
t/m 1 mil winst 15%
t/m 3 mil winst 25%
over de 3 mil 30%
Dragon
Heb je een Thaise vriend/vriendin laat het dan in haar naam kopen en verkopen, niet jij want als jij werkt heb je een werkvergunning nodig.
Dus je bent voor de NL overheid dus niet belasting plichtig ook niet als er geld op je Prive rekening komt in NL. Waarom niet ? Je woont niet in NL en je werkt er niet. Zorg wel dat je in NL bent uit geschreven.
De producten die zij koopt in Thailand daar betaalt zij automatisch belasting over bij aankoop en kun je doorverkopen op welke manier is niet belangrijk. De inkomsten daaruit hoef je niet op te geven daar Thailand geen IB kent voor prive personen.
t/m 1 mil winst 15%
t/m 3 mil winst 25%
over de 3 mil 30%
Dragon
- Ben
- Expat
Beste pkuket dragon als je in Thailand woont en uit geschreven bent uit Ned en je heb een bankrekening in Ned en je hebt daar 50.000 euro op staan wedden dat je een aanslag krijgt .Phuket Dragon schreef:Je zit in Thailand verstuurt producten naar waar ook maar ter wereld.
t/m 1 mil winst 15%
t/m 3 mil winst 25%
over de 3 mil 30%
Dragon
-
- Expat
Waar komt die wijsheid dan vandaan?
Ik ben uitgeschreven in Nederland en heb alvorens Nederland te verlaten mijn lopende bankrekening om laten zetten in een z.g. niet-ingezetene rekening(overigens onder hetzelfde rekeningnummer).
Wat voor reden zou de nederlandse belastingdienst hebben om mij aan te slaan?
Ik ben uitgeschreven in Nederland en heb alvorens Nederland te verlaten mijn lopende bankrekening om laten zetten in een z.g. niet-ingezetene rekening(overigens onder hetzelfde rekeningnummer).
- Ben
- Expat
dutch schreef:Waar komt die wijsheid dan vandaan?
Dan neem ik aan dat je er geen rente van trekt
-
- Expat
- Ben
- Expat
Als je rente trekt op je NL bank rekening krijg je niet automatisch een aanslag daar moet je dan wel aangifte van doen.
juist daar moet je aangifte van doen .
En ben je dus wel belastingplichtig .Dus je bent voor de NL overheid dus niet belasting plichtig ook niet als er geld op je Prive rekening komt in NL. Waarom niet ? Je woont niet in NL en je werkt er niet. Zorg wel dat je in NL bent uit geschreven.
Als jij op reguliere manier in Thailand bent visa ed en jij doet geen angifte loop je uiteindelijk toch tegen de lamp .
De Nederlandse belasting weet je wel te vinden want dit kan men wel
opvragen bij de thaise overheid en die gegevens worden gewoon aan
Nederland doorgeven .
Je kan geluk hebben de ned belasting ja ze zijn soms langzaam maar niet dom.
je kan natuurlijk andere manieren verzinnen maar dan ben je niet correct bezig
En waarom zou je geld in nederland zetten als je in Thailand woont
de rente's verschillen niet erg veel van elkaar . of in Thailand zelfs nog wat hoger .
-
- Volwaardig lid
Rente in Thailand is misschien een tikkie hoger, maar heb je dan een rekening in Euro's of Baht (ik weet niet of je deze keuze hebt in thailand).Ben schreef: En waarom zou je geld in nederland zetten als je in Thailand woont
de rente's verschillen niet erg veel van elkaar . of in Thailand zelfs nog wat hoger .
Dit lijkt mij wel van belang in verband met wisselkoers, inflatie en je toekomstplannen voor het geld.
- -
- Ben
- Expat
Wereldvreemd schreef:Rente in Thailand is misschien een tikkie hoger, maar heb je dan een rekening in Euro's of Baht (ik weet niet of je deze keuze hebt in thailand).Ben schreef: En waarom zou je geld in nederland zetten als je in Thailand woont
Dit lijkt mij wel van belang in verband met wisselkoers, inflatie en je toekomstplannen voor het geld.
Je kan beide hebben in euro of bath
-
- Expat
[quote
de rente's verschillen niet erg veel van elkaar . of in Thailand zelfs nog wat hoger .[/quote]
Ik heb wat meer vertrouwen in het Nederlandse banksysteem als in het Thaise.
Mijn credit kaarten (die ik in Thailand NIET kan krijgen) lopen via de nederlandse bankrekening en lopen in euro's.Deze kunnen nodig zijn voor internet aankopen en reizen.
In een ander topic heb ik reeds aangegeven dat ik bij de nederlandse belastingdienst bewijzen moet overleggen van belasting betaling alhier.Dit ter verkrijging van de 3-jaarlijkse belastingvrijstelling op pensioen/aow etc.
de rente's verschillen niet erg veel van elkaar . of in Thailand zelfs nog wat hoger .[/quote]
Ik heb wat meer vertrouwen in het Nederlandse banksysteem als in het Thaise.

Mijn credit kaarten (die ik in Thailand NIET kan krijgen) lopen via de nederlandse bankrekening en lopen in euro's.Deze kunnen nodig zijn voor internet aankopen en reizen.
In een ander topic heb ik reeds aangegeven dat ik bij de nederlandse belastingdienst bewijzen moet overleggen van belasting betaling alhier.Dit ter verkrijging van de 3-jaarlijkse belastingvrijstelling op pensioen/aow etc.