Werken als Assistente/Secretaresse in Thailand?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Carine

Werken als Assistente/Secretaresse in Thailand?

#1 Bericht door Carine » woensdag 22 november 2006, 21:03

Eerder een vraagje voor de expats misschien... Hoewel globaal genomen het admin werk voor de Thais zelf gereserveerd is, wil ik hier peilen of er (bv door multinationals, of hotels, of...) gevraagd wordt naar Personal Assistants, Executive Assistants, of toch secretaresses van een uitstekend niveau (in Europese normen dan) van buiten Thailand zeg maar met ervaring in een internationale omgeving.

Ander vraagje, zou een assistente met heel wat ervaring, onderwijs kunnen geven in Thailand, bv in een school waar secretariaat wordt gegeven? Bestaan er trouwens secretariaatsscholen in Thailand waar in het Engels les gegeven wordt?

Kan iemand mij hier een beetje richting geven :wink: ?

jumbo
Expat
Expat

Re: Werken als Assistente/Secretaresse in Thailand?

#2 Bericht door jumbo » donderdag 23 november 2006, 02:34

Carine schreef:Eerder een vraagje voor de expats misschien... Hoewel globaal genomen het admin werk voor de Thais zelf gereserveerd is, wil ik hier peilen of er (bv door multinationals, of hotels, of...) gevraagd wordt naar Personal Assistants, Executive Assistants, of toch secretaresses van een uitstekend niveau (in Europese normen dan) van buiten Thailand zeg maar met ervaring in een internationale omgeving.

Ander vraagje, zou een assistente met heel wat ervaring, onderwijs kunnen geven in Thailand, bv in een school waar secretariaat wordt gegeven? Bestaan er trouwens secretariaatsscholen in Thailand waar in het Engels les gegeven wordt?

Kan iemand mij hier een beetje richting geven :wink: ?
Dit is een baan die 99% door Thai wordt ingevuld mede door de locale correspondentie en contacten die voornamelijk in Thai worden gevoerd.
Ik heb nog geen buitenlandse PA gezien in ieder geval.
Ze hebben hier wel secretariaatsscholen maar zelfs in het onderwijs hier heb je (sinds kort) een hbo nodig....niet altijd pedagogie maar in ieder geval vakgericht.
Ja kan eens googelen op je criteria

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#3 Bericht door Manuel » donderdag 23 november 2006, 05:51

Ik denk dat je kansen minimal tot nihil zijn voor beide vragen.

khonkaen
Erelid
Erelid

#4 Bericht door khonkaen » vrijdag 24 november 2006, 02:23

de bedrijven waar jij wilt werken , kunnen voor een werkvergunning zorgen

maar ik denk, net als manuel , dat je weinig kans van slagen hebt..

maar wie niet waagt, die niet wint..

succes,

willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

jumbo
Expat
Expat

#5 Bericht door jumbo » vrijdag 24 november 2006, 02:42

Ik heb nog eens mijn licht opgestoken hier en daar maar ik ben geen secretariele opleidingen tegengekomen anders dan de locale waarvoor je vloeiend thai dient te spreken
Vraag me nu af hoe Thai steno eruit ziet....... :lol:
Ik ben een zweedse PA tegengekomen bij een reisburo maar haar hubby werkt hier als expat en zij dus tegen een thai salaris en wat commissies, maa dus meer om het bezig zijn.....
Het lijkt mij dat daar (toeristische sector) je beste kansen liggen omdat de taal daar wel eens doorslaggeven kan zijn

Succes

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Carine

Re: Werken als Assistente/Secretaresse in Thailand?

#6 Bericht door Carine » dinsdag 28 november 2006, 17:11

[quote="Carine"]
Langs deze weg zeker alle dank voor jullie reacties (en opzoekingswerk). Ooit maken we onze dromen waar, zeker weten. Misschien stap ik wel in de toerismesector (heb nog ervaring met het organiseren van seminaries & team buildings, moet bruikbaar zijn) of volg ik een TEFL cursus.. of ... Maar sowiezo zal ik, moet ik, Thais leren (misschien zal mijn opleiding steno nog wel helpen ja :wink: )

Ondertussen hebben we zeker tijd (my Man & I) om de haalbaarheid van een eventuele move naar Thailand grondig te bekijken. Zoonlief moet zeker eerst nog afstuderen (is nog 2 jaar), en wat op eigen benen kunnen staan (financieel en emotioneel), voor we echt ons hebben-en-houwen pakken voor een plaats waar de mensen elkaar nog begroeten en daar waar de zon zo mooi ondergaat...

Ondertussen plannen we onze 3de reis op een rij naar Thailand (telkens andere plaatsen, je blijft maar ontdekken en genieten van dit land).

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”