bankrekening openen
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
bankrekening openen
Hoi,
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om als farang een bankrekening te openen bij een van de banken hier in Thailand ?
Zou erg praktisch zijn omdat we voor zeker een jaar hier blijven.
Alvast bedankt,
Mark
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om als farang een bankrekening te openen bij een van de banken hier in Thailand ?
Zou erg praktisch zijn omdat we voor zeker een jaar hier blijven.
Alvast bedankt,
Mark
-
- Expat
- Contacteer:
-
- Expat
- Contacteer:
Het verschilt per bank en per branch van sommige banken.
In principe zou het mogelijk moeten zijn een saving account te openen met je paspoort en een minimale inleg van normaal gesproken 100 Thb.
Je krijgt dan een bankboek en een ATM kaart.
Checking account kan normaal alleen geopend worden met een werk vergunning.
In principe zou het mogelijk moeten zijn een saving account te openen met je paspoort en een minimale inleg van normaal gesproken 100 Thb.
Je krijgt dan een bankboek en een ATM kaart.
Checking account kan normaal alleen geopend worden met een werk vergunning.
-
- Expat
Wij hebben een rekening (savingaccount) geopend bij SCB (Siam Commercial Bank). Meer dan een paspoort hadden ze niet nodig, dus geen kosten, geen non O-visum, geen adrescertificaat etc. etc. Ik weet niet hoe dit bij andere banken is. Rekeninginfo is ook te bekijken via hun website, alhoewel er geen gedetailleerde info op staat alleen je totaalbedrag.
-
- Expat
bank rekening
Ook de Kasikorn-bank is erg soepel vragen alleen je paspoort en je hebt direct een bankboek en eventueel ATM.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.
- JohanS
- Volwaardig lid
Internet banking
Welke bank heeft een goed 'internet banking' in het engels zodat onze rekening ook in belgie en/of nederland kan beheerd worden.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Beste Johan,
Ik heb vorig jaar een savings account geopend bij Bangkok Bank (procedure als hierboven door anderen vermeld) en gelijktijdig een internet account aangevraagd. De i-net banking applicatie van BB is in het engels en prima te volgen.
Dat werkt uitstekend en heb diverse keren transacties via het internet laten uitvoeren van NL naar Thailand en van mijn Thais account naar een Thais 'derden' account.
Je kunt echter alleen geld overboeken naar vooraf gespecificeerde rekeningnummers. Deze 'derden' accounts moet je gelijktijdig opgeven (via een door jou te tekenen bankformulier) met het openen van je bank- en internet account.
Anders heb je nog niets aan je internet account.
Het maximale bedrag per dag dat je mag overboeken via i-net is 500.000 Thbt.
Een bijzonderheid nog: bij BB kon ik alleen een account openen op Thais adres (Of ik heb dat destijds verkeerd begrepen). In elk geval kreeg ik mijn i-net password via dat adres toegezonden. De gebruikersnaam kreeg ik via de e-mail (je kunt wel je eigen e-mailadres opgeven).
groet,
Paul
Ik heb vorig jaar een savings account geopend bij Bangkok Bank (procedure als hierboven door anderen vermeld) en gelijktijdig een internet account aangevraagd. De i-net banking applicatie van BB is in het engels en prima te volgen.
Dat werkt uitstekend en heb diverse keren transacties via het internet laten uitvoeren van NL naar Thailand en van mijn Thais account naar een Thais 'derden' account.
Je kunt echter alleen geld overboeken naar vooraf gespecificeerde rekeningnummers. Deze 'derden' accounts moet je gelijktijdig opgeven (via een door jou te tekenen bankformulier) met het openen van je bank- en internet account.
Anders heb je nog niets aan je internet account.
Het maximale bedrag per dag dat je mag overboeken via i-net is 500.000 Thbt.
Een bijzonderheid nog: bij BB kon ik alleen een account openen op Thais adres (Of ik heb dat destijds verkeerd begrepen). In elk geval kreeg ik mijn i-net password via dat adres toegezonden. De gebruikersnaam kreeg ik via de e-mail (je kunt wel je eigen e-mailadres opgeven).
groet,
Paul
-
- Expat
- Contacteer:
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Heb deze week ook een zakelijke rekening getracht te openen. Dat blijkt een stuk ingewikkelder te zijn:
Een lijst van diverse documenten dient te worden overlegd (wie geinteresseerd is moet mij maar even mailen), terwijl niet elke bank internet aplicaties beschikbaar stelt bij een zakelijk account. Bangkok Bank staat geen i-net toe bij de zakelijke rekening, wel bij het private savingsaccount (zie eerder bericht). Kasikorn Bank doet dit wel.
Bij het doorlopen van de formaliteiten heeft het mij zeer gescheeld dat ik een Thai bij me had, die goed bekend was bij de twee genoemde banken. Doordat hij duidelijk bekend was met de bank-gebruiken wist hij te voorkomen dat we meer dan een keer weg werden gestuurd met de instructie om meer bedrijfsinformatie beschikbaar te stellen. Daarmee bleef de tijd die we bij de twee banken hebben doorgebracht beperkt tot anderhalf uur, verdeeld over 3 bezoeken. Was hij er niet bij geweest dan had ik aan mijn 'vakantietijd' van 10 dagen waarschijnlijk niet genoeg gehad om de formele procedure af te handelen.
groet,
Paul
Een lijst van diverse documenten dient te worden overlegd (wie geinteresseerd is moet mij maar even mailen), terwijl niet elke bank internet aplicaties beschikbaar stelt bij een zakelijk account. Bangkok Bank staat geen i-net toe bij de zakelijke rekening, wel bij het private savingsaccount (zie eerder bericht). Kasikorn Bank doet dit wel.
Bij het doorlopen van de formaliteiten heeft het mij zeer gescheeld dat ik een Thai bij me had, die goed bekend was bij de twee genoemde banken. Doordat hij duidelijk bekend was met de bank-gebruiken wist hij te voorkomen dat we meer dan een keer weg werden gestuurd met de instructie om meer bedrijfsinformatie beschikbaar te stellen. Daarmee bleef de tijd die we bij de twee banken hebben doorgebracht beperkt tot anderhalf uur, verdeeld over 3 bezoeken. Was hij er niet bij geweest dan had ik aan mijn 'vakantietijd' van 10 dagen waarschijnlijk niet genoeg gehad om de formele procedure af te handelen.
groet,
Paul
-
- Expat
- Contacteer:
Correct Paul, zakelijke rekening openen is heel anders. Het is vaak het beste dat je iemend kent bij de bank die alles voor je doet.
Mijn contact bij BBL maakt alles klaar, ik hoef alleen binnen te lopen en te tekenen, zelfs voor een nieuwe rekening. Breng alle papieren mee en laat haar uitzoeken wat ze nodig heeft. Ze stuurt later alles per courier terug.
Fantastische service!!!!!
Mijn contact bij BBL maakt alles klaar, ik hoef alleen binnen te lopen en te tekenen, zelfs voor een nieuwe rekening. Breng alle papieren mee en laat haar uitzoeken wat ze nodig heeft. Ze stuurt later alles per courier terug.
-
- Expat
bankrekening openen
beste mensen in thailand een bank rekening openen is een vuitje van een paar baht ,zou ik zeggen zeker bij de bangkok bank geen probleem
ik ben toevalig bij de(kasikoin bank) te recht gekomen omdat ik info won over de thai famerbank,daar doen ze ook zaken mee of is het zelde,als je binnen bent zo je denken het is een chinesenbank,maar het is eigelijk gewoon de thaifamer bank,je opend een rekening met jou pasport en wat centjes 1000baht is al genoeg,zet jij wat meer in ,heb binnen een half uur je bank boekje en jou credic kaart,die je gelijk kunt wijzigen in jou eigen pin code,net als de bangkokbank,hebben ze ook internet bankieren.
maar goed ,het openen van een bank acout is hier vrij simpel
groetjes leothai chiangmai

ik ben toevalig bij de(kasikoin bank) te recht gekomen omdat ik info won over de thai famerbank,daar doen ze ook zaken mee of is het zelde,als je binnen bent zo je denken het is een chinesenbank,maar het is eigelijk gewoon de thaifamer bank,je opend een rekening met jou pasport en wat centjes 1000baht is al genoeg,zet jij wat meer in ,heb binnen een half uur je bank boekje en jou credic kaart,die je gelijk kunt wijzigen in jou eigen pin code,net als de bangkokbank,hebben ze ook internet bankieren.
maar goed ,het openen van een bank acout is hier vrij simpel
groetjes leothai chiangmai

chiangmai leven en laten leven.
BBL ? Zoals in Banque Brussel Lambert, je weet wel van België ;-)Manuel schreef: Mijn contact bij BBL maakt alles klaar, ik hoef alleen binnen te lopen en te tekenen, zelfs voor een nieuwe rekening. Breng alle papieren mee en laat haar uitzoeken wat ze nodig heeft. Ze stuurt later alles per courier terug.
voor de rest allemaal waar, gewone rekening simpel, zaken rekening iets moeilijker, doch valt mee ...
mijn 1 tip: bank van Ayuthaya is beduidend goedkoper om geld vanuit europa te laten overkomen
je kan daar ook een speciale rekening aanvragen waar je Euro's op kan laten staan, heel interessant vanwege de wisselkoersen, het maximum vorig jaar was 50 Baht/Euro, nu nog maar 46, da's bijna 10% !!!
-
- heeft ervaring
Goedkoopste oplossing is om met een nederlands bankkaart in Thailand geld af te halen, hoef je niets over te schrijven.Anonymous schreef:BBL ? Zoals in Banque Brussel Lambert, je weet wel van België ;-)Manuel schreef: Mijn contact bij BBL maakt alles klaar, ik hoef alleen binnen te lopen en te tekenen, zelfs voor een nieuwe rekening. Breng alle papieren mee en laat haar uitzoeken wat ze nodig heeft. Ze stuurt later alles per courier terug.
voor de rest allemaal waar, gewone rekening simpel, zaken rekening iets moeilijker, doch valt mee ...
mijn 1 tip: bank van Ayuthaya is beduidend goedkoper om geld vanuit europa te laten overkomen
je kan daar ook een speciale rekening aanvragen waar je Euro's op kan laten staan, heel interessant vanwege de wisselkoersen, het maximum vorig jaar was 50 Baht/Euro, nu nog maar 46, da's bijna 10% !!!

"Best things in life are not things."
- Ben
- Expat
Scottbiker1976 schreef:Goedkoopste oplossing is om met een nederlands bankkaart in Thailand geld af te halen, hoef je niets over te schrijven.Anonymous schreef:BBL ? Zoals in Banque Brussel Lambert, je weet wel van België ;-)Manuel schreef: Mijn contact bij BBL maakt alles klaar, ik hoef alleen binnen te lopen en te tekenen, zelfs voor een nieuwe rekening. Breng alle papieren mee en laat haar uitzoeken wat ze nodig heeft. Ze stuurt later alles per courier terug.
Als je in nederland uitgeschreven bent en een bankrekening in Ned hebt
doet men over een paar euro's niet moeilijk .
ga je dit echter gebruiken voor zakelijke transacties wordt het anders geheid krijg je met de Ned belastingdienst te maken .