lekker eten in chiangmai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
leothai
Expat
Expat

lekker eten in chiangmai

#1 Bericht door leothai » dinsdag 01 maart 2005, 15:12

nog een leuken tip voor mensen die chiangmai gaan bezoeken
kijk restaurants zijn er genoeg in chiangmai
maar vind de (Bier Stube) wel heel veelzijdig,heb niets te maken met alleen duits food kwaa de naam misschien :?: :?:

maar ze zijn zeer uitgebrijt in diverse maaltijden,welk land je ook vandaan komt,eet zelf daar vaak,ook met mijn thaise vrouwtje :D :D
want zelf het thai food is daar ook opperbest
want kom er zelf al 21 jaar,en nooit geen spijt als ik daar gegeten heb

waar zit dat restaurant,makkelijk te vinden in het centrum van chiangmai
zo,n 200meter van af de groten muur,vlak bij de john pleas bar,en naast de blues pub,bestellen is ook mogelijk,al zit je op een ander teras vlak bij de bierstube tel 053278869
adres 33/6A. MOONMUANG ROAD CHIANGMAI
ik zo zeggen eet smakelijk :) :) :)
leo!!!!
chiangmai leven en laten leven.

Peerke
heeft ervaring
heeft ervaring
Contacteer:

#2 Bericht door Peerke » maandag 14 maart 2005, 23:13

Is dat dat restaurant met die Oostenrijks verklede Thai voor de deur?
Dat was erg goed, hebben wij ook verschillende keer gegeten.

Sander
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Sander » dinsdag 30 augustus 2005, 08:08

Peerke schreef:Is dat dat restaurant met die Oostenrijks verklede Thai voor de deur?
Dat was erg goed, hebben wij ook verschillende keer gegeten.
Ik ben daar ook geweest en ik geneerde me dood met mijn blonde kop toen ik daar zat. Het eten was overigens wel ok. Voor wie van de Thaise keuken houdt kan ik het Foodcentre in Chang Mai ook van harte aanbevelen. Je koopt een aantal coupons (bijv. 100bht) en je kan bij allerlei stalletjes allerlei super lekkere dingen eten: thais, japans, indiaas, chinees. Wat je overhoudt aan coupons kan je aan het eind weer inleveren. Ook leuk zijn de optredens die er vanaf een uur of acht 's avonds worden gegeven.

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#4 Bericht door Greuf » maandag 05 september 2005, 18:45

Inderdaad, tijdens mijn verblijf in Chiang Mai heb ik alleen maar bij het Foodcentre gegeten, super lekker en spotgoedkoop! Echt een aanrader!

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Bart » dinsdag 06 september 2005, 16:00

De foodcenters zijn overal goed in thailand. Lekker eten is niet duur daar!
Buiten de Thaise keuken kun je ook goed andere culturen proeven in CM.
Zelf eet ik graag bij Fuji (Japans) in de Airport Plaza en sinds vorig jaar ook bij de Nightbazar gevestigd. Bij Da Stefano/ La Gondola kun je heerlijk Italiaans eten (zoon van de Koning is daar ook een geziene gast)
In de straat van de Riverside en The good view zit een Banrai steakhouse, hier kun je voor 150 bht uitmuntende steaks eten waaronder ook struisvogel!
Tegenover het President Hotel zit een Vietnamees, s'middags kun je hier buffet eten met alle Vietnamese specialties.
Voor uitstekend Indiaas eten kun je terecht bij The Whole Earth vlak bij de Nightbazar, mooie romantische setting en autenthieke keuken!
Tegenover the whole Earth zit een Chinees restaurant (mega groot) hier eet je dus echt chinees en niet van die zoete troep zoals bij ons....
Een van mijn favorieten is MK Suki...overal in Thailand gevestigd (shopping Mall) het lekkerste vind ik hier de eend!!!
Heb je het er voor over kun je ook fantastisch Frans eten bij Le Coc d'or alle franse specialiteiten kun je hier vers eten (esqargots/kikkerbillen/Margret de Canard/Ganze lever/Hert/everzwijn/konijn/forel etc...
Enfin krijg er honger van en in december mag ik weer naar CM!!!

sala
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door sala » dinsdag 06 september 2005, 16:53

Ik begrijp niet waarom je speciaal naar zo een restaurant moet gaan? Gewoon foodcenter is toch goed genoeg? Is meestal goedkoper ook, je weet maar nooit met restaurants waarvan de eigenaar buitenlands zijn. Niet negatief bedoeld ofzo maar meestal zijn ze peperduur.

Om 8 uur komt newsline op thaise tv (ben vergeten welke net). Engelstalig nieuwsprogramma. Daar raden ze pas echt lekkere restaurants aan.

Oh ja mk is lekker. Mijn nichtjes zijn echt gek op MK, ik moet er minstens 5x per dag daar gaan eten met hun. Maar blijft altijd lekker. Sukiyaki thai style.

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Bart » dinsdag 06 september 2005, 18:15

Niets moet maar het gaat over "lekker eten in Chiang Mai"
En ook vele Thai eten in deze gelegenheden, duur valt echt wel mee in vergelijking met onze prijzen! Foodcenters zijn goedkoop en lekker maar er is veel en veel meer te consumeren..... Wanneer je langere tijd Thailand bent kan ik me voorstellen dat je wel eens iets anders wilt eten!
Buiten de foodcenters en stalletjes kun ook heerlijk in dineren in het Land of Sunshine!!!

Edje
Expat
Expat

Goedkoop

#8 Bericht door Edje » dinsdag 06 september 2005, 22:40

Valt me op dat er alleen maar over goedkope eetgelegenheden wordt gesproken. Geef toch eens 100 baht meer uit voor een culinear etentje. Je proeft het verschil wel degelijk voor die rotte 2 euro's
Groetjes; Edje

Sander
komt net kijken
komt net kijken

Re: Goedkoop

#9 Bericht door Sander » dinsdag 13 september 2005, 10:08

Edje schreef:Valt me op dat er alleen maar over goedkope eetgelegenheden wordt gesproken. Geef toch eens 100 baht meer uit voor een culinear etentje. Je proeft het verschil wel degelijk voor die rotte 2 euro's
Wat natuurlijk een uiterst waardevolle toevoeging is, zeker als je er geen culinaIre adresjes bij vermeldt... :roll:

Andre
Expat
Expat
Contacteer:

Lekker eten

#10 Bericht door Andre » dinsdag 13 september 2005, 12:53

In Thailand kan je op zoveel plekken lekker en voor een habbekrats eten. De foodcourts is al genoemd en een prachtig voorbeeld, doch zal dit niet mijn eerste advies zijn. Restaurants zoals "Mahanaga", "Blue Elephant" en "Face" zijn van die plekjes waar je jezelf lekker culinair kan laten verwennen. Dit zijn alle 3 hoogstaande restaurants waarvoor je in NL minstens Euro 100.- per persoon kwijt bent. Hier kost het natuurlijk maar een fraktie van dat bedrag.

Alvast een smakelijk eten,

Andre Breuer
http://www.bangkokbiking.com
What's your name? I'm fine thank you.

Eric
kenner
kenner

#11 Bericht door Eric » dinsdag 13 september 2005, 21:07

Sala heeft Thaise nichtjes! haha... En ik heb een Thaise vriendin(die in Bangkok woont)! Toen ik haar vroeg wat we gingen eten, je raad het al, ze vloog meteen de MK binnen. Ik was hier nog nooit geweest! Fast-food achtig interieur, warmhoudplaat op tafel, pan kokend water, alles rouw bestellen, en zelf een soort soep er van maken! Het viel me op dat er vrijwel alleen Thai zaten. Heel appart, en best lekker!

In CM kan je vrijwel overal lekker eten! Ik heb dat Duits/Oostenrijks eet-tentje ook wel gezien, maar ik ben er niet binnen geweest, heb waarschijnlijk iets gemist!

Er zat toch ook een soort van Nederlands/Vlaamse friet-tent daar in de buurt? Toch maar effe beter opletten als ik in CM ben

sala
heeft ervaring
heeft ervaring

#12 Bericht door sala » woensdag 14 september 2005, 18:26

Tja ik wacht al 19 jaar op een thaise vriendin en ik moet nog 5 jaar langer wachten! Maar nichtjes zijn ook goed, die kon je tenminste vertrouwen. Meeste thaise meisjes zijn leugenaars :lol:

Gast

#13 Bericht door Gast » woensdag 14 september 2005, 20:39

Hoezo 5 jaar? Je moet inderdaad uitkijken met Thaise vrouwen, dus je moet wel even kijken of ze niet op je Euro's zit, maar deze vriendin kan ik vertrouwen, ik ken haar al een langere tijd, en ze is ook geen meisje meer, en voor Thaise begrippen is ze niet bepaald armlastig. Dat maakt wel vaak het onderscheid! Ze wil binnenkort naar NL komen voor een paar weken, kan je lachen, ga ik met haar naar Friet van Piet.

Eric
kenner
kenner

#14 Bericht door Eric » woensdag 14 september 2005, 20:41

Sorry, vergeten in te loggen, bericht hierboven is van mij!

P&C

#15 Bericht door P&C » maandag 02 januari 2006, 10:07

Italiaans restaurant Pom Pui is aan te raden! Prima eten (de Pom Pui schotel al voorgerecht is aan te raden!), lekkere wijn, deskundig personeel en een leuke plek. Het is in de 'binnenstad', de straat is me even ontschoten.

Petra
http://www.langevakantie.nl

Plaats reactie

Terug naar “Steden”