NPO ontvangen via een VPN verbinding

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

NPO ontvangen via een VPN verbinding

#1 Bericht door Herbergier » maandag 18 december 2023, 06:51

Tot ongeveer een week geleden keek ik regelmatig enkele Nederlandse tv programma's van NPO Start via een VPN verbinding, maar het lijkt erop dat NPO nu de meeste uitzendingen via een VPN verbinding hebben geblokkeerd, ze geven nu ook aan dat je een upgrade naar NPO Plus moet kopen van € 2,95 per maand, er zijn nog wel enkele programma's te vrij te bekijken, zoals NOS Studio Sport Eredivisie en Even tot hier, maar van b.v. de Top 2000 Quiz, waarvan ik via de VPN al twee afleveringen heb gezien, kan ik nu de derde aflevering alleen nog bekijken via NPO PLus.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#2 Bericht door erik-kuijpers » maandag 18 december 2023, 10:01

Misschien heb je hier iets aan: https://www.vpngids.nl/unblock/streamin ... uitenland/

Dat men het gratis kijken via VPN blokkeert heb ik elders ook al gelezen.

mulderslag
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: maandag 05 november 2007, 23:24

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#3 Bericht door mulderslag » maandag 18 december 2023, 10:57

Een anddere mogelijkheid is een abo nemen op iptv.
alle zenders wereldwijd. De kosten zijn 79 euro voor 2 jaar.
Ik gebruik deze ook 100% tevreden, je moet alleen een redelijke internet verbinding hebben.

De link: https://liveiptv.nl/

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#4 Bericht door Herbergier » maandag 18 december 2023, 13:13

Ik verwacht dat ze na VPN ook IPTV gaan aanpakken, want IPTV is eigenlijk ook illegaal, daar verdienen de omroepen ook niets aan.

De nieuwste films en series kijk ik altijd op mijn computer of op mijn TV via een android box, met gebruik van de gratis en open source van Kodi, je moet alleen even onderzoeken hoe Kodi precies werkt i.v.m. gebruik van de addons, maar als je dat eenmaal onder de knie hebt is Kodi ideaal, via Kodi zie ik gratis alle nieuwste films en series, die via Netflix, Disney+, Videoland, enz. worden uitgezonden.
Er zijn nog veel meer diensten die Kodi aanbied zoals muziek, tv programma's, foto's, PVR en games, maar ik gebruik Kodi alleen voor films en series.
Streamen via Kodi is niet verboden in Thailand of Nederland, ze streamen net als Netflix en Videoland uit een legale bron, het is alleen verboden om te streamen uit een illegale bron.

https://kodi.tv/
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 767
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#5 Bericht door pjotter » dinsdag 19 december 2023, 12:13

Voor eredivisie 's maandags te kijken heb ik geen vpn nodig.
(AIS Fiber internet). Zojuist even Top 2000 Quiz (3e) getest en werkt bij mij met (gratis, alleen even een accountje aanmaken) Proton VPN. Een vorige VPN werkte idd al even niet lekker. Echt proberen, werkt goed dat Proton VPN.
Suc6 en laat a.u.b. eens weten hier. Groetjes !
Herbergier schreef: maandag 18 december 2023, 06:51 Tot ongeveer een week geleden keek ik regelmatig enkele Nederlandse tv programma's van NPO Start via een VPN verbinding, maar het lijkt erop dat NPO nu de meeste uitzendingen via een VPN verbinding hebben geblokkeerd, ze geven nu ook aan dat je een upgrade naar NPO Plus moet kopen van € 2,95 per maand, er zijn nog wel enkele programma's te vrij te bekijken, zoals NOS Studio Sport Eredivisie en Even tot hier, maar van b.v. de Top 2000 Quiz, waarvan ik via de VPN al twee afleveringen heb gezien, kan ik nu de derde aflevering alleen nog bekijken via NPO PLus.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#6 Bericht door Herbergier » dinsdag 19 december 2023, 14:32

Pjotter, bedankt voor je reactie, ik gebruik Surfshark als VPN en heb gelijk weer getest op NPO Start waarop ik ingelogd ben en nu kan ik ineens wel weer naar de Top 2000 Quiz kijken, ik denk dat ze bij de NOS een beetje aan het rommelen zijn, eerst had ik op hun site mijn favorieten staan maar die zijn ook opeens verdwenen. Nou ik ga verder kijken want ik ben een populaire muziek liefhebber.

Ook de VRT MAX gaf vorige week aan dat ze niet meer te bekijken waren via een VPN verbinding, maar dat lukt nu ook ineens weer wel, dus ik ben bang dat ze in Nederland en België een beetje aan het bekijken zijn om die VPN verbindingen te kunnen blokkeren.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#7 Bericht door wpdl » woensdag 20 december 2023, 01:28

Op het feit na dat ik redelijk stevig 'linkshandig' ben op het gebied van even een accountje aanmaken, maar vooral het even rommelen, even testen en het dan maar weer de volgende uitproberen mij erg stegen staat vraag ik mij toch af of er niet een app/aanbieder is waar je van op aan kan tegen een redelijke vergoeding.
Voor mijn muziek heb ik Spotify die redelijk stabiel is.
Is dit dan toch misschien de beste oplossing rechtstreeks, Netflix, Disney+, Videoland, enz.?

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 767
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#8 Bericht door pjotter » woensdag 20 december 2023, 01:41

Aha, netjes. Surfshark is een 'koop vpn' niet ? (Als ik de link van Erik zie). Tja, het is natuurlijk allemaal software en 'IT' dus daar kan natuurlijk ook wel eens een storing inzitten.
Ook wel eens gehad met de Kasikorn bank app. Werkte niet lekker en vroeg wat gegevens. Na een uurtje of 6 werkte alles weer gewoon 🤷‍♂️.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 767
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#9 Bericht door pjotter » woensdag 20 december 2023, 01:53

WPDL ? Een kennis van me gebruikt 'Express vpn'. Een behoorlijk pittig prijsje (€6,19 per maand), maar schijnt de beste/snelste te zijn.

"Een accountje aanmaken" is meestal het knopje 'registreren' aanklikken en dan je gegevens invullen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#10 Bericht door Herbergier » woensdag 20 december 2023, 02:45

De top 5 van VPN aanbieders van 2023 zijn NordVPN (vanaf 2,99 p/m) , Surfshark (vanaf 1,99 p/m), ExpressVPN (vanaf 6,19 p/m), Cyberghost (vanaf 2,03 p/m) en Privat Internet Access (vanaf 1,85 p/m) en die ontlopen elkaar niet veel in prestaties maar wel in prijs per maand.
Als je op Google vraagt naar wat is de beste VPN kan je meerde sites aanklikken maar die worden vrijwel allemaal gesponsord door een VPN aanbieder welke dan natuurlijk bovenaan staat, maar het gaat meestal over deze 5 aanbieders.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#11 Bericht door wpdl » woensdag 20 december 2023, 02:56

5555 ja begrijp ik ook nog wel dat dat niet veel meer is als wat gegevens invullen pjotter.
Juist dat is bijvoorbeeld een puntje het 'eigen leven' wat die gegevens gaan leiden met regelmaat.
Heb toevallig tijdje terug ook zoiets met een bank gehad [TTB, voorheen TMB] overzetten van gegevens oude mobiel naar nieuw, [app] ik ben na meerdere kantoor bezoeken bank, maar over gestapt op het oude balie bezoek.
En gebruik mijn tweede Thaise bankaccount voor internet transacties.

Die gratis of kleingeld aanbieders goochelen wel heel regelmatig met gegevens en storinkjes en enzovoort.
Ga er januari eens aan werken om eens wat makkelijker een filmpje te bekijken.
Kosten, zolang het in verhouding staat.

Gebruikersavatar
Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 19 oktober 2021, 05:02
Locatie: Thailand z.l.a.m.

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#12 Bericht door Ronny010 » woensdag 20 december 2023, 10:11

Afbeelding

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#13 Bericht door foppo » vrijdag 22 december 2023, 04:27

Herbergier schreef: maandag 18 december 2023, 06:51 Tot ongeveer een week geleden keek ik regelmatig enkele Nederlandse tv programma's van NPO Start via een VPN verbinding, maar het lijkt erop dat NPO nu de meeste uitzendingen via een VPN verbinding hebben geblokkeerd,
Dar zouden ze misschien wel willen maar dat is voor de NPO technisch niet mogelijk, met een goede VPN dienst (Nord, Express enz.) kun je de NPO gewoon blijven kijken

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#14 Bericht door foppo » vrijdag 22 december 2023, 04:33

Herbergier schreef: maandag 18 december 2023, 13:13 Ik verwacht dat ze na VPN ook IPTV gaan aanpakken, want IPTV is eigenlijk ook illegaal, daar verdienen de omroepen ook niets aan.

De nieuwste films en series kijk ik altijd op mijn computer of op mijn TV via een android box,
IPTV aanpakken? Zouden ze wel willen maar dat gaat ze niet lukken.
Als je NPO Start en een goede VPN dienst op dat Android boxje zet kun je gewoon NPO Start blijven kijken.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: NPO ontvangen via een VPN verbinding

#15 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 22 december 2023, 08:26

Illegale IPTV-aanbieders uit de lucht. Maar wat het in Thailand betekent weet ik niet....

https://www.fiod.nl/illegale-iptv-aanbi ... %20betaald.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”