Toiletten in Thailand.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Toiletten in Thailand.

#1 Bericht door Herbergier » zondag 10 december 2023, 09:57

Gisteravond hier in Buriram een paar biertjes wezen drinken, maar ik kreeg na een paar glazen toch wel hoge nood en heb toen gauw een toilet opgezocht, ik ga naar binnen en wat zie ik daar een wasbak op buikhoogte en daar onder een urinoir, de wasbak zat te hoog om hem daar in te hangen en de urinoir te laag om te richten, want toen ik daar eenmaal stond zag ik vanwege mijn "bescheiden" buikje de urinoir niet meer laat staan mijn eigen aftap kraantje, dus ik had geen richtpunt en moest daardoor wel flink wijdbeens gaan staan.

Ze bezuinigen zo natuurlijk wel op het water want als je erna je handen hebt gewassen spoelt dat water ook de urinoir schoon, dus daar is toch over nagedacht. TiT

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Toiletten in Thailand.

#2 Bericht door erik-kuijpers » zondag 10 december 2023, 13:21

Heb je geluk, Herbergier, dat je geen blaas- of prostaatprobleem hebt want dan ga je stereo plassen. Sinds ik de prostaat heb laten 'reinigen' (want die zat dichtgeslibd) is de blaas te sterk voor de grotere uitgang en pies ik stereo. Stereo gaat links en rechts maar van voor naar achter kan ook en dan plas je jezelf nat... Daar heb je dan plasflessen voor of, zoals dat netjes heet, een urinaal...

In toiletten elders heb ik een probleem. Het liefst heb ik een plasbak op geslachtshoogte maar dat zit niet overal en dus ligt er wel eens een druppeltje als ik weg ga..... Ik los het in de sportzaalkleedkamer maar op met een laboratoriumfles van een halve liter met goed sluitende dop... Ja ja, de prostaat levert je een ouwemannenkwaal waar je maar mee moet leren leven inclusief 'voorzetstukken' in je onderbroek...

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Toiletten in Thailand.

#3 Bericht door jomel17 » zondag 10 december 2023, 13:28

Ik vind het een mooie oplossing, de meeste Thai zijn toch kleiner dan wij.....
หลงรัก

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Toiletten in Thailand.

#4 Bericht door Herbergier » maandag 11 december 2023, 11:26

jomel17 schreef: zondag 10 december 2023, 13:28 Ik vind het een mooie oplossing, de meeste Thai zijn toch kleiner dan wij.....
Ik ben ook maar 1,70 m en de wasbak hangt op normale wasbakhoogte van ongeveer 90 cm, dit is in een uitgaanscentrum van Buriram waar veel jeugdigen komen en daar steek ik echt niet meer bovenuit, 30 jaar geleden nog wel maar in deze eeuw wordt ook in Thailand de jeugd steeds groter.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Toiletten in Thailand.

#5 Bericht door erik-kuijpers » maandag 11 december 2023, 12:10

En jij wordt kleiner, Herbergier. Ik ben 5 cm kwijt door slijtage aan de tussenwervelschijven, heupkommen en gewrichten. Zakte van 183 naar 178.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Toiletten in Thailand.

#6 Bericht door Herbergier » maandag 11 december 2023, 13:34

erik-kuijpers schreef: maandag 11 december 2023, 12:10 En jij wordt kleiner, Herbergier. Ik ben 5 cm kwijt door slijtage aan de tussenwervelschijven, heupkommen en gewrichten. Zakte van 183 naar 178.
Ik ben van mei 1946 en bij mij is het verschil met 50 jaar geleden hooguit 2 cm, van die slijtage waar jij over praat merk ik nog steeds heel weinig, ik voel mij nog redelijk gezond, ik heb nog nooit van mijn leven een sigaretje gerookt en alcohol (alleen bier) dronk ik hooguit 2x per week, dat terwijl ik toch ruim 30 jaar de Herbergier van een kroeg ben geweest, maar ik ging tot 12 jaar geleden wel 2x per jaar als single zijnde een paar weken op vakantie naar Thailand of de Filipijnen en dan was het wel elke avond drinken tot het gaatje. ;)
Alles van waarde is weerloos.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Toiletten in Thailand.

#7 Bericht door jomel17 » maandag 11 december 2023, 13:50

Ik ben nu 72 al meer dan 50 jaar 180 cm, woon 4 jaar in Thailand maar merk sinds kort dat ik toch een beetje op
mijn tenen moet staan om de garage roldeur te sluiten..
Gelukkig geen medische problemen maar ik weet dat je krimpt met het ouder worden
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Toiletten in Thailand.

#8 Bericht door erik-kuijpers » maandag 11 december 2023, 14:04

Zo, Herbergier, baas boven baas dus.... Ik ben van november 1946..... :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”