Wise verificatie

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Wise verificatie

#1 Bericht door jomel17 » donderdag 21 september 2023, 14:14

De app van Wise werkte vandaag niet op mijn telefoon.
Op de pc werkte het wel
Nadat ik mijn pensioen had overgemaakt kreeg ik een mail van Wise dat ze een verificatie nodig hadden.
Via een QR code ingelogd, moest paspoort inscannen en uploaden
dat lukte niet maar daarna geprobeerd met rijbewijs (NL) dat is wel gelukt.
Moest ook nog een selfie opsturen en toen schrok ik... Ben vreselijk lelijk op een foto, maar toch alles goed gekeurd.
หลงรัก

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 767
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Wise verificatie

#2 Bericht door pjotter » vrijdag 22 september 2023, 00:49

Oh, vreemd dat het wel op de PC werkte en niet met de App. Tja, het zijn natuurlijk 2 verschillende systemen. Heb het ook wel eens gehad met een IDEAL betaling. Werkte niet op de App, wel op de smartphone via hun internet site. Die verificatie heb ik lange tijd geleden ook moeten doen. Toen ik verschillend goede verhalen hoorde, besloot ik het ook maar eens te proberen. Als test 100€ overgemaakt naar mijn Bangkok bank en naar mijn Kasikorn bank. Was er in een paar seconden. Toen een hoog bedrag en niks. Na 2 dagen de helpdesk gebeld en die zeiden idd dat ik me nog moest verifiëren met kopie paspoort en een selfie van mijn gezicht met ernaast het paspoort houdende.Na een uurtje was het geld binnen. Vanaf toen eigenlijk nog maar 1 keer een probleempje gehad. Omdat zij wat later ook gebruik maakte van de 'Deemoney' interface, was de controle wat scherper geworden waardoor mijn transfer niet aankwam. De naam van mijn Thaise bankrekening, moest exact hetzelfde zijn als op mijn bankboekje. Gewijzigd binnen Wise en daarna geen problemen meer gehad 👍

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wise verificatie

#3 Bericht door wpdl » vrijdag 22 september 2023, 01:59

Had je dit al eens eerder gedaan [verificatie] Jos of was dit de eerste keer?

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Wise verificatie

#4 Bericht door jomel17 » vrijdag 22 september 2023, 03:02

wpdl
lang geleden bij Transferwise ook al eens gedaan...
หลงรัก

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 767
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Wise verificatie

#5 Bericht door pjotter » vrijdag 22 september 2023, 11:06

Mmm, DAT vind ik dus WEL vreemd 🤷‍♂️
jomel17 schreef: vrijdag 22 september 2023, 03:02 wpdl
lang geleden bij Transferwise ook al eens gedaan...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wise verificatie

#6 Bericht door wpdl » vrijdag 22 september 2023, 11:49

Vele talen maar geen Nederlands

Google translate dan maar.
Het enige dat ik er van kan maken is een herbevestiging van zijn adres.
Of ziet jomel nog iets dat die zegt Oooooooooja toen.
Hoe werkt verificatie?

Meestal verifiëren we uw identiteit met een identiteitsbewijs met foto, een adresbewijs en/of een foto waarop u uw identiteitsbewijs vasthoudt.

Wanneer en hoe we u verifiëren, hangt van een aantal zaken af:

Het bedrag dat u verzendt

Als u grotere bedragen verzendt, hebben we mogelijk aanvullende documenten nodig waaruit blijkt hoe u aan het geld bent gekomen.

Wanneer u kleinere bedragen verstuurt, verifiëren wij doorgaans uw identiteit.

De valuta die u verzendt

Sommige landen vereisen een identiteitsbewijs om elk bedrag te kunnen verzenden.

Voor sommige valuta's is verdere identificatie vereist. Voor het verzenden van Amerikaanse dollars is bijvoorbeeld een login voor online bankieren vereist.

Voor sommige landen en valuta's is meer informatie nodig over hoe u uw geld verdient en hoe u Wise wilt gebruiken. Als we dit nodig hebben, vragen we je dit wanneer je de overboeking instelt.

Hoeveel overboekingen u heeft gedaan

Hoewel we uw identiteit in eerste instantie mogelijk alleen verifiëren, kan het zijn dat we uw adres later moeten verifiëren.

Soms moeten we om aanvullende documenten vragen zodra een overdracht is gestart. U kunt er zeker van zijn dat ons team onvermoeibaar zal werken om deze documenten zo snel mogelijk te verifiëren, zodat uw geld weer in beweging kan worden gebracht.

In andere gevallen kunnen we u automatisch verifiëren wanneer u een bankoverboeking doet. Als uw overboeking afkomstig is van uw eigen bankrekening, en uw naam daar overeenkomt met de naam op uw Wise-rekening, beschouwen wij dit als een eerste vorm van identiteitsbevestiging. In deze situatie hoeft u mogelijk geen identiteits- of adresverificatie uit te voeren.

We kunnen dit alleen voor bepaalde valuta doen, en als u minder dan 15.000 EUR verzendt. We kunnen dit ook niet doen voor zakelijke accounts.
https://wise.com/help/articles/2949782/ ... g-verified

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”