90 dagen online

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: 90 dagen online

#16 Bericht door jomel17 » maandag 28 augustus 2023, 14:06

RuudThai schreef: maandag 28 augustus 2023, 12:02 Update van mijn bericht hierboven: vrijdag naar het immigratiekantoor gegaan. Ik woon er maar een kwartier rijden vandaan dus dat is prima.
Ik vertelde de man achter het loket dat het me online niet lukte. Zijn antwoord was, dat het vast door de vele regen kwam.... 😂🤣
Ik heb maar niks gezegd en ik stond binnen 5 minuten weer buiten met het bekende papiertje, dus okay!
Dat is Thaise logica.
Als het veel regent valt de fay uit en misschien internet ook ....
หลงรัก

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 90 dagen melding aan de balie

#17 Bericht door wpdl » vrijdag 27 oktober 2023, 05:50

Geen idee of het mij ontgaan is, maar las ergens anders dat de 90 dagen huisvesting melding niet meer nodig is met het TM 47 formulier.
Ben ik toevallig vanmorgen geweest en het eens even gevraagd [in korat voor de duidelijkheid] en correct, paspoort is voldoende.
Uiteraard wel als je een ander adres gaat opgeven met een TM47 formulier.

Had net dit voorjaar het aantal kopieën gemaakt tot het einde paspoort geldigheid. :Whistle:
Op naar de volgende stap bij je visumverlenging adres opgeven en klaar.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen online

#18 Bericht door Herbergier » vrijdag 27 oktober 2023, 10:23

Hier in Buriram geef ik al jaren alleen mijn paspoort af en de 90 dagen wordt zeer snel tussendoor behandeld, ik sta over het algemeen binnen vijf minuten weer buiten.
Alles van waarde is weerloos.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: 90 dagen online

#19 Bericht door Duiker » vrijdag 27 oktober 2023, 15:39

Hier in Pattaya duurde het de afgelopen keren ongeveer 20 minuten. Dat wil zeggen, toen ik na 20 minuten terug kwam, was de 90 dagen klaar.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 90 dagen online

#20 Bericht door wpdl » zaterdag 28 oktober 2023, 00:24

Korat heeft een volledig op zichzelf staande afdeling in een bijgebouw.
Visumverlenging en alle andere zaken zijn gescheiden.
Snel correct in meestal zeer korte tijd, balie werk een op een, het niet meer inleveren van een papieren TM 47 was mij ontgaan.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 767
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: 90 dagen online

#21 Bericht door pjotter » zaterdag 28 oktober 2023, 01:35

Aha, ja dat 'ontgaan' kan natuurlijk. Toch, kan het me al bijna niet meer herinneren, heb ik jaartje of 6 geleden misschien 2 of 3 keer dat TM47 ingeleverd bij imm. Korat en daarna nooit meer. Ook na mijn NL vakantie vorig jaar (dag 1 dus voor 90 dagen notificatie), had ik voor de veiligheid de TM47 ingevuld meegenomen, maar niet nodig.
Keken en wijzigde de datum in hun computer, scheurde de verlopen notificatie uit mijn paspoort en niette de nieuwe er in. Off topic, maar hetzelfde 90 dagen ervoor met de TM30 melding. Formulier ingevuld meegenomen, maar niet nodig.
wpdl schreef: zaterdag 28 oktober 2023, 00:24 Korat heeft een volledig op zichzelf staande afdeling in een bijgebouw.
Visumverlenging en alle andere zaken zijn gescheiden.
Snel correct in meestal zeer korte tijd, balie werk een op een, het niet meer inleveren van een papieren TM 47 was mij ontgaan.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 90 dagen online

#22 Bericht door wpdl » zaterdag 28 oktober 2023, 02:06

Nou jij gaat wel heel extreme data noemen pjotter.
Zes jaar.
Zag altijd vele TM47 liggen in de doos of het ontvangbakje.
Immigratie heeft voor zover ik weet nooit deze mededeling gegeven, net als in zes jaar tijd nooit de kreet 'niet meer nodig' op de digitale snelweg waar genomen of van buitenlanders vernomen.
Had een vrachtwagen A4 tjes gescheeld.
Maar goed ik ben er blij mee, zelfs zes jaar te laat schijnbaar.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 767
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: 90 dagen online

#23 Bericht door pjotter » zondag 29 oktober 2023, 01:20

Tja, ik gebruik die formulieren 'uit het bakje' eigenlijk nooit. Vul alle formulieren al thuis in. Mijn 90 dagen melding loopt niet parallel met de datum jaarverlenging dus elke keer moet ik een week of 3 voor de jaarverlenging nog een 90 dagen melding doen. Ik zorg er dan voor dat ik alles al ingevuld heb voor de jaarverlenging, laat dat zien en vraag dan of er nog nieuwe formulieren zijn. 1 keer gehad en het gewijzigde formulier op mijn gemakkie thuis weer ingevuld.
Ik wil liever niet in de hitte die dingen invullen.

Ook dat is nog zoiets; ik heb de formulieren al 6 jaar op rij 'digitaal in de pdf' ingevuld en worden tot nu toe altijd geaccepteerd. Toch hoor ik van sommige kennissen dat ze dit handmatig moeten invullen bij imm. Korat.

Tja, ondanks dat het imm. Korat een van de betere kantoren is, jammer dat men zoiets als 'TM47 niet meer nodig' niet aangeeft. Maar idd, voordat ik vorig jaar naar NL ging, vroeg ik 'moet ik na terugkomst het TM47 formulier weer WEL een keer afgeven ?' zei men jazeker 🤷‍♂️. Nee dus. Ach ja.
wpdl schreef: zaterdag 28 oktober 2023, 02:06 Nou jij gaat wel heel extreme data noemen pjotter.
Zes jaar.
Zag altijd vele TM47 liggen in de doos of het ontvangbakje.
Immigratie heeft voor zover ik weet nooit deze mededeling gegeven, net als in zes jaar tijd nooit de kreet 'niet meer nodig' op de digitale snelweg waar genomen of van buitenlanders vernomen.
Had een vrachtwagen A4 tjes gescheeld.
Maar goed ik ben er blij mee, zelfs zes jaar te laat schijnbaar.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: 90 dagen online

#24 Bericht door jodokus » zondag 29 oktober 2023, 05:55

Duiker schreef: vrijdag 27 oktober 2023, 15:39 Hier in Pattaya duurde het de afgelopen keren ongeveer 20 minuten. Dat wil zeggen, toen ik na 20 minuten terug kwam, was de 90 dagen klaar.
Hier in Pattaya werkt het online uitstekend... vorige week tijdens de ochtendkoffie online ingestuurd en ruim voor het avondeten kreeg ik de email terug... uitprinten en klaar...
Toch wel...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 90 dagen melding aan de balie

#25 Bericht door wpdl » donderdag 02 november 2023, 01:35

Stukje gelezen 'elders' over je negentig dagen formulier inleveren aan de balie in Jomtien.
Niets alleen paspoort men wens TM47 en wat kopieën.

TM 47 formulier
Kopie paspoort eerste pagina
Kopie visum pagina
laatste Visumstempel die Thailand binnenkomt
kopie van uw adres rapport (TM30)

Kopieer station is aan de overkant in mijn stad dat scheelt.
Kan het veiligheidshalve natuurlijk ook zelf even meenemen de volgende ronde.
Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 90 dagen online

#26 Bericht door jumbo » donderdag 02 november 2023, 01:58

Online blijft het eenvoudigst
2 minuten en done, zelfs met een verhuizing
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 90 dagen online

#27 Bericht door wpdl » donderdag 02 november 2023, 03:14

Online wordt niet altijd geaccepteerd jumbo en er zijn nu eenmaal mensen die dat niet kunnen of willen of dat die hut om de hoek is.
Ik zie het als makkelijk en ja, zelfs een uitstapje [ga je krijgen als je gepensioneerd bent]

Er was pas een opmerking dat alleen je paspoort voldoende is, nu schijnbaar niet dus in Jomtien en naar zeggen een landelijke opdracht.
Terug naar het stenen tijdperk, reden er lopen nog heel wat 'lullo's' in de rondte die overal schijt aan hebben, omdat het volgens hun methode 'makkelijker' is.

Hetzelfde verhaal trouwens met visumverlenging doet gewoon wat ze vragen en ga niet de 'ikweetallesbeteralsderest' uithangen, ook daar word je regelmatig gestoord van de maatregels die ze verzinnen om weer de gaten in de regels te dichten.

Ik neem in januari [ben pas geweest] gewoon even die vijf puntjes mee.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: 90 dagen online

#28 Bericht door sjeng » donderdag 02 november 2023, 03:55

Hier in Nakhon Phanom gaat het als volgt,
meld me aan bij de frontdesk met de mededeling 90 day report.
De dame achter de desk neemt het paspoort aan en vult het formulier in, zelf alleen nog ondertekenen en telefoon nummer noteren. Met het formulier en que nr vervolgens naar binnen. paspoort door de scanner en na wat gerommel op de pc rolt er een nieuw formulier uit de printer. Strookje eraf en in het paspoort.
na 10 minuten weer buiten.
Waarom er bij de frontdesk een formulier wordt ingevuld is op zijn minst overbodig daar er binnen alsnog een nieuw wordt aangemaakt. Papierverspilling? werkverschaffing?
Dus de suggestie van alleen een paspoort en oude 90 dagen melding is zo gek nog niet.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 90 dagen online

#29 Bericht door wpdl » donderdag 02 november 2023, 04:35

Een landelijk uniform controle systeem is schijnbaar te moeilijk om op te zetten aan de balie.
Het is werkverschaffing, klopt, eens per jaar tijdens je verlenging, adres opgeven kan goed en makkelijk geregeld worden, of als je verhuist natuurlijk.
Maar goed, wie ben ik om daar in te gaan roeren, het is hun werk.
In Korat doen ze het netjes en correct trouwens, aparte afdeling.

Succes alle.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”