Visum verlengeng

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Visum verlengeng

#16 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 03 augustus 2023, 13:39

Waar men bij mij op lette, en desnoods naar vroeg, was een bewijs dat dit nieuwe paspoort de opvolger was van de vorige. Men vroeg ooit een brief van de ambas. Ik heb ze gewezen op de tekst in het nieuwe ding dat die een vervolg was op paspoort nummer ... en toen was het goed. Maar dat is in 2016 geweest. Overzetten van alle stempels was bij mij altijd gratis.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Visum verlengeng

#17 Bericht door wpdl » donderdag 03 augustus 2023, 14:24

Klopt allemaal wat er hier vermeldt, is door diverse leden [in het verleden], en de toekomst lijkt hetzelfde eruit te zien.
Het nummer van je oude verlopen paspoort staat op pagina drie in het nederlands en het Engels.
Wat vele mensen ook vergeten is om dat bij je Thaise bank te corrigeren.
Ook die gebruiken niet alleen je bankaccount nummer maar ook je paspoort nummer als controle.
Aan de balie, natuurlijk.

Het ging mij natuurlijk om de mogelijkheid om met zeg elf maanden in je paspoort een jaarverlenging aan te vragen.
Iets waar de meeste het wel mee eens zijn dat dat kan, of het handig is om de 'levenduur' van je paspoort tot het uiterste te gebruiken is een andere vraag.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 767
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Visum verlengeng

#18 Bericht door pjotter » vrijdag 04 augustus 2023, 03:58

Kennis van me heeft 3 weken of zo geleden een nieuw paspoort gekregen. Bij aanvraag in BKK NL ambassade zei men dat deze 'brief' niet meer nodig was. Hier bij Imm Korat was er even twijfel bij de overzetting van stempels, maar men was al vlug overtuigd.
erik-kuijpers schreef: donderdag 03 augustus 2023, 13:39 Waar men bij mij op lette, en desnoods naar vroeg, was een bewijs dat dit nieuwe paspoort de opvolger was van de vorige. Men vroeg ooit een brief van de ambas. Ik heb ze gewezen op de tekst in het nieuwe ding dat die een vervolg was op paspoort nummer ... en toen was het goed. Maar dat is in 2016 geweest. Overzetten van alle stempels was bij mij altijd gratis.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”