HP all in one printer

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

HP all in one printer

#1 Bericht door wpdl » woensdag 26 juli 2023, 06:20

Het ding heeft er geen zin meer aan, krijg iedere keer een error code: OW_500_OWSID00001
Na het installeren van de drivers
Krijg mij niet aangemeld excuus VPN wat ik niet heb.

Iemand enig idee of gewoon bij de vuilnisbak zetten en een nieuwe kopen :Whistle:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: HP all in one printer

#2 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 26 juli 2023, 06:35

Hoe oud is ie en past ie nog wel bij jouw geupdatet besturingssysteem? Overigens zweer ik bij Epson printer-copier-scanner met inktreservoir naast het apparaat. Loop eens bij een servicecenter van HP binnen, of bij een techneut in jouw buurt.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: HP all in one printer

#3 Bericht door wpdl » woensdag 26 juli 2023, 07:08

Afbeelding

Krijg ook deze mededeling.
Heb vpn op off gezet bij settings, maar had het niet.
Hp blijft volhouden dat het probleem daar zit.
Ding is ongeveer twee jaar oud.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: HP all in one printer

#4 Bericht door jumbo » woensdag 26 juli 2023, 08:34

Google de error code met ervoor merk
https://h30434.www3.hp.com/t5/Scanning- ... -p/8469093
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 19 oktober 2021, 05:02
Locatie: Thailand z.l.a.m.

Re: HP all in one printer

#5 Bericht door Ronny010 » woensdag 26 juli 2023, 08:58

How to Solve Error Code UU_400_EB000U0004 or OW_500_OWSID00001 on HP Printers?
During the HP printer setup, many users confront an unexpected error with the message “We’re sorry, something went wrong”. This might also come up with error codes such as UU_400_EB000U0004 or OW_500_OWSID00001. If you are having the same issue, some repair methods can help you to solve this.

Recommendation: Connect with a technician via live chat to get immediate solutions to fix the problem.

Top 7 Ways to Fix Error Codes UU_400_EB000U0004 or OW_500_OWSID00001 on HP Printers

To quickly resolve UU_400_EB000U0004 or OW_500_OWSID00001 error codes on an HP printer, you can try disconnecting your printer from the online HP platform and HP Smart app.

If you still don’t see any improvements, reset all the preserved settings of your printer. Also, check if your HP printer firmware is installed with the latest versions. If not, you need to update them immediately.

Similarly, you can implement other troubleshooting methods that will help you to remove stubborn errors due to which printer registration is failing. Let’s go through each fix with details steps:

Fix 1: Remove Your Printer from the Online HP Account

To avoid UU_400_EB000U0004 or OW_500_OWSID00001 error codes, you can disconnect your printer from the online HP account. For this, you can execute the following steps:

Go to the My Printers section.
Select Remove Printer.
When you see the Please Confirm box, select Remove.
Then, select Sign Out.
Please note if you have another printer registered to the online HP account, you need to click on the Change Settings and repeat the same procedure we shared above.

Fix 2: Disconnect the Printer from the HP Smart App

HP Smart app is quite convenient to use. It lets you print, set up, scan, and share documents. However, connecting the printer to the HP Smart app might become the reason that you are facing unexpected errors during the printer registration or setup.

To confirm this, you can try removing the printer from your app. This can be done by following the steps mentioned below:

First of all, close the app if it is opened.
Restart the HP Smart app.
Go to the Home page and click on the Forget this Printer option.
forget this printer button on HP OJ pro 9020
If you are an iOS or Android user, tap and hold on to the printer’s name and click Forget this printer.
Those who are using Windows and macOS can click right on the name of the printer and hit the Forget this printer button.
As you disconnect your HP printer from the HP Smart app, you can continue setting up the printer. If it still prompts any error code, this indicates the issue is caused by something else. So, try a different method.

Fix 3: Log in to the HP Smart Online Platform

By logging into your online HP account, you can check the status on your dashboard. The orange banner on the dashboard will allow you to decide whether you need to remove your printer from the HP account or restore the factory defaults on the HP printer.

Let’s understand how you can sign in to the HP Smart online platform:

Visit the HP Smart website.
Click on the Sign-in button.
Enter your Username.
Click Next.
Enter the Password.
Hit the Sign In button.
[1] If you find the HP+ in the orange banner on the dashboard, you can perform the restore factory defaults.

HP Plus window welcome screen
[2] If you don’t see the HP+ in the orange banner, you need to restore factory defaults on the HP printer.

Account Dashboard My Printers
[3] In case you don’t see the dashboard with HP+ orange banner then remove your printer from the HP account.

Remove printer to fix error UU_400_EB000U0004 or OW_500_OWSID00001
With these steps, you will get the idea if you need to remove your printer or perform a factory reset on the HP printer.

Fix 4: Reset the Printer Settings to resolve UU_400_EB000U0004 or OW_500_OWSID00001 Errors

Preserved settings and preferences of your printer often create issues. As a result, you confront a message stating We’re sorry, something went wrong during the printer setup. By performing the restore factory defaults method, you can easily get rid of such an error.

Perform Restore Factory Defaults (for Touchscreen HP Printer)

Open the Control Panel of your printer.
Go to the Settings icon.
Open the Printer Maintenance option.
Choose the Restore option.
Then, select Restore Factory Defaults.
When you see the confirmation prompt, select Continue.
Perform Restore Factory Defaults (for Non-Touchscreen HP Printer)

Open EWS on your phone or PC.
If you open EWS by using the HP Smart app, tap on the Advanced Settings menu.
In case you are opening EWS through the printer IP address then select the Information icon. It will print a Printer Information or Network Configuration Page.
After this, you can look for the IP address through the available options.
Here, you need to add the IP address to the internet browser.
Press the Enter key.
If it prompts, type the printer admin password or PIN. You may check the PIN on the printer’s label.
After this, access the EWS page.
Go to the System or Settings tab.
Move to the Services or Restore Defaults field.
Select the Restore Factory Defaults option.
Once done, you can let the reset procedure finish. These instructions will help you to successfully reset all the previous settings and preferences you applied to your HP printer.

Fix 5: Verify the Printer Firmware Update to fix Error Codes UU_400_EB000U0004 or OW_500_OWSID00001

According to HP, it is important to keep your printer firmware up-to-date to avoid UU_400_EB000U0004 or OW_500_OWSID00001 error codes. Therefore, you should check if your printer firmware has the latest version installed. To check the firmware update, you can do the following:

Navigate to the Advanced or Settings menu.
Click on the Advanced Settings.
Select the Web Services or Tools option.
If it prompts, you can enter the PIN or password, make sure you type the same PIN as specified on the printer label. The label can be found on the back of your printer or you can check inside your printer. Similarly, the password should be the same as set by the printer administrator.
Once done, select Product Update or Printer Updates.
Now, hit the Check Now button.
This is how you can check if your printer firmware is installed with the latest version. If not, you should upgrade them to avoid UU_400_EB000U0004 or OW_500_OWSID00001 error codes.

Fix 6: Disconnect VPN and Connect to the Internet

To get rid of OW_500_OWSID00001 and UU_400_EB000U0004 error codes, you can try disconnecting from VPN (Virtual Private Network) on the Windows PC.

First of all, you need to verify if you are connected to any VPN. If yes, disconnect VPN.
Now, you can get connected to the active internet with strong strength.
Once you are done removing VPN and connecting to the internet, you can set up the HP+ printer. This will surely work.

Fix 7: Finish the Printer Setup in Your HP Smart App

When you see the error window stating We’re sorry, something went wrong with the OW_500_OWSID00001 error code, you should try finishing this setup through the HP Smart app. To do so, check out the following steps:

When you see the error message, select the Exit Setup button.
Then, go to the Homepage where you will find your printer, and select the Finish Setup button.
After that, you can continue following the instructions given on the screen. This way you can easily complete the setup of your printer through the HP Smart app.

To Conclude

Printer registrations can be failed due to numerous reasons. If you are not sure about its key reason, execute the aforementioned methods. These solutions will help you to solve the OW_500_OWSID00001 and UU_400_EB000U0004 error codes. Once the error is solved, you can easily finish the printer setup.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: HP all in one printer

#6 Bericht door wpdl » woensdag 26 juli 2023, 09:33

Verschillende keren het spul verwijderd, [driver] en opnieuw geïnstalleerd.

Kom geen steek verder.
Schakel over naar betaalde krachten in het IT-centrum moet er toch heen voor de cartridge te vullen/vernieuwen.

Bedankt voor de info heren, maar gaat hem niet worden.

Neem ik gelijk de HP Pavillion mee geeft ook een incorrecte functie aan [zie foto]
Ik ben nogal snel op mijn kookpunt met dit soort zaken. :angel:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: HP all in one printer

#7 Bericht door jomel17 » woensdag 26 juli 2023, 15:13

Willem jij kookt net zo snel als ik ..
Jaren geleden nog in NL had ik een dure Samsung kleuren laser printer omdat ik vaak routes moest uitprinten.
Op een moment stopte de papier toevoer in het apparaat.
Samsung service dienst gebeld zeggen zij dat is een software probleem..
Had ik al vraagtekens bij maar goed, is niet mijn vak .
Ik zeg los het maar op, was nog in de garantie.
Telefonisch support gekregen, doe dit en doe dat je kent het wel.
Puntje bij paaltje apparaat doet niets meer ik zeg stuur maar een nieuwe waar de cartridges van deze inpassen.
Ik had namelijk altijd een set cartridges in voorraad.
Antwoord van Samsung was breng uw cartridges maar naar de kringloop want in onze nieuwe printers passen deze niet.
Aangezien een set cartridges bijna even duur was als een nieuwe printer heb ik Samsung even in puur Rotterdams laten weten wat ik van hun beleid vond en daarna nooit meer iets van dit bagger merk gekocht.
Ik heb toen een Brother printer gekocht en die werkt nog steeds foutloos ook hier in Thailand.
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: HP all in one printer

#8 Bericht door driver » woensdag 26 juli 2023, 15:15

wpdl schreef: woensdag 26 juli 2023, 09:33 Verschillende keren het spul verwijderd, [driver] en opnieuw geïnstalleerd.

Kom geen steek verder.
Schakel over naar betaalde krachten in het IT-centrum moet er toch heen voor de cartridge te vullen/vernieuwen.

Bedankt voor de info heren, maar gaat hem niet worden.

Neem ik gelijk de HP Pavillion mee geeft ook een incorrecte functie aan [zie foto]
Ik ben nogal snel op mijn kookpunt met dit soort zaken. :angel:
Ik zie mijn Nick name staan maar ik weet van niks zzz.. 😊

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: HP all in one printer

#9 Bericht door wpdl » woensdag 26 juli 2023, 15:25

Wat is een driver voor een printer?
Engelse term voor 'stuurprogramma'. Deze term wordt gebruikt voor software die randapparatuur, zoals een printer, aanstuurt.

Jaha er zijn er meer die driver heten, Arie.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: HP all in one printer

#10 Bericht door wpdl » woensdag 26 juli 2023, 15:46

Printers zijn erg snel een drama Jos.
Bij het minste of geringste werkt het niet goed meer.
Eeuwige gezeur over je inktpatronen die officieel duur zijn terwijl navullen vrijwel niets kost.
Hier in Thailand is het prijsverschil minimaal met of zonder apparaat bij deze prijsklasse.
Goed kans dat ik alsnog een nieuwe koopt hoewel ik het van de gekke vind, ding is gewoon technisch in orde.
Bereidheid om je te helpen met service tegen betaling of gratis is hier beter gezien uurloon, nederland geen doen meer.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: HP all in one printer

#11 Bericht door Herbergier » donderdag 27 juli 2023, 01:28

Heb je de HP print and scan doctor al eens laten testen, deze link heeft mij al een paar keer geholpen, ook toen ik de printer op een nieuwe computer aansloot.
Ik heb een van de goedkoopste HP printers die er te koop is, de HP Desk jet 2132 en al zeker een jaar of zes oud maar hij werkt nog steeds voor mij goed genoeg.

https://support.hp.com/gb-en/help/printscandoctor
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: HP all in one printer

#12 Bericht door wpdl » donderdag 27 juli 2023, 03:07

Bedankt voor de link Joost.
Het print gedeelte lijkt weer goed te werken.
Scan laat het afweten moet je je aanmelden en dat lukt niet.
Ga eerst de cartridge vernieuwen/vullen en de kabel vernieuwen tussen de PC en de printer.
Men geeft een USB002 error code aan.

Wordt vervolgd

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: HP all in one printer

#13 Bericht door foppo » donderdag 27 juli 2023, 04:19

Gewoon een gratis scan-software downloaden en dan de twaindriver (krijg je vanzelf te zien bij de installatie van de scan-software) van je printer gebruiken dan werkt het scan gedeelte ook weer.
Ik kan je deze aanraden: https://www.naps2.com/

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: HP all in one printer

#14 Bericht door wpdl » donderdag 27 juli 2023, 08:02

Weer een stap dichter bij heren.
Cartridge zijn weer op oorlog sterkte, A 50 Baht per stuk.
Kabel vernieuwd tussen de PC en de printer in, de diverse Apps 'er over laten gaan' en op het scangedeelte na werkt alles weer.
Bij het winkeltje in het IT-centra gevraagd of die wist wat die code van incorrect function [zie eerder bericht] betekent, wist die uiteraard niet maar Windows opnieuw installeren kon tegen een kostprijs van 300 Baht.
Twee uur werk dus, dat gaat een hapje bij Sizzler worden.
Dan hoop ik dat alles weer werkt,

Afbeelding

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: HP all in one printer

#15 Bericht door wpdl » vrijdag 28 juli 2023, 13:57

Het hele spul staat weer op zijn plek [PC] windows opnieuw geïnstalleerd.
Alles werkt prima op ja juist de scan afdeling van de HP-deskjet 2330.
Corrupt file is deze keer de mededeling.
Ding eens even uit het netvlies verwijderd door hem onder de kast te zetten.
Heb er heel veel jaren terug wel eens meer vijf bij het oud vuil gezet toen mijn vrouw haar internet shopje sloot.
Ook nooit meer actief te krijgen.
Dit gaat nummer zes worden dus.

Ik zal vriendelijk blijven @#$%^&*()_+@#$%^&*() als of je @#$%^&*() bij het Pentagon in aan het breken ben om een simpele K*T scan aan de gang te krijgen.
Deze week voor een Brother-all-in-one kijken.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”