Smart Watch

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Smart Watch

#16 Bericht door wpdl » zaterdag 05 augustus 2023, 11:19

Nou Ronny het is helemaal niet bevallen.
Niet omdat het fake is, hoewel het model hetzelfde is en vermoedelijk ook de bediening.
Heb het een paar dagen gedragen en het licht nu in de kast, denk dat ik het aan het kleinkind van mijn vrouw geeft.
Vijftig jaar geen klokkie gedragen was al een uitdaging en dan dat gepriegel waar ik toch ook redelijk veel moeite mee had.
Lang drukken twee maal drukken links recht onder boven in het midden, het is allemaal te veel voor deze oudere man.
Besloten om, maar gewoon met de omron verder te gaan en de andere hulpmiddelen om mijn gesteldheid te controleren.

Gebruikersavatar
Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 19 oktober 2021, 05:02
Locatie: Thailand z.l.a.m.

Re: Smart Watch

#17 Bericht door Ronny010 » zaterdag 05 augustus 2023, 13:50

Goed dat het geen peperduur origineel is dan 🙃

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Smart Watch

#18 Bericht door wpdl » zaterdag 05 augustus 2023, 14:09

Had er ook een beetje rekening mee gehouden dat het niet ging bevallen, vandaar mijn keus een tijdje geleden.
Och verjaardag cadeautje, voor familie of bekende.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Smart Watch

#19 Bericht door jomel17 » zondag 06 augustus 2023, 13:43

Willem ik weet niet hoe jong jij bent maar ik slik op advies van mijn NL dokter iedere dag bij het ontbijt 1 asperine van 81 mg, dat schijnt de tia's te voorkomen....kost geen geen drol 10 stuks voor 15 baht ..
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Smart Watch

#20 Bericht door erik-kuijpers » zondag 06 augustus 2023, 14:26

Jos, dat werkt als een bloedverdunner voor als een klontertje loskomt. Het is niet alleen tegen TIA's maar tegen meer gevolgen van een zwevend klontertje. Het wordt vaak geadviseerd bij mensen boven zekere leeftijd maar is geen wondermiddel. Ik slik het al lang niet meer want kreeg ondanks dat wel een probleem. Slik nu rivaroxaban 20 mg (merknaam in NL Xarelto) en dat is stukken zwaarder. Ik ken iemand die dat slikt omdat de vaten in de benen aardig verstopt zijn en er risico is dat zo'n stukje loskomt. Longoedeem kan ook nog en kan fataal zijn net als hersen- en hartinfarcten.

Mocht je twijfels hebben vraag dan een onderzoek aan met adenosine. Is heftig hoor! Je denkt dat je een zwaar infarct hebt; men jaagt je hart op hol. Maar dan kan men Xrays maken van alle hartvaten (na toediening van een radioactieve stof). Mij vertelden ze daarna dat ik geen hartinfarcten heb gehad en zelfs geen dichtgeslibde hartvaten. De reden van onderzoek was een angina pectoris maar die kwam niet uit het hart. Tja, ik word 77 en dan mag je wat laten nakijken...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Smart Watch

#21 Bericht door wpdl » maandag 07 augustus 2023, 00:52

Morgen Jos

Ik begrijp geen enen je weet wel van je mededeling.
Ja, de werking van die aspirine snap ik maar wat heeft met dat klokkie dragen te maken, hoofdzakelijk preventief.
Of zie jij het als het wondermiddel tegen ouder worden?
Ik ben 68, trouwens november 69.
Volgens mijn dokters advies kan je er eigenlijk ook nooit meer mee stoppen, want dan krijg je een jojo-effect en versnelt het dikke bloed probleem zich.
Veel drinken, diëten [geen rood vlees meer] en diverse zaken laten voor wat het is, of juist eens wat meer gaan doen, werken beter maar niet altijd leuker bij het ouder worden.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Smart Watch

#22 Bericht door erik-kuijpers » maandag 07 augustus 2023, 08:32

wpdl schreef: maandag 07 augustus 2023, 00:52 Veel drinken, diëten [geen rood vlees meer] en diverse zaken laten voor wat het is, of juist eens wat meer gaan doen, werken beter maar niet altijd leuker bij het ouder worden.
BEWEGEN Willem, dat is wat helpt. Al is het maar 30 minuten per dag wandelen of op een hometrainer. En niet met een pintje in je hand... :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”