Ontbijt en zo.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ontbijt en zo.

#16 Bericht door Joep » donderdag 20 april 2023, 09:06

Dank Erik, drempel heb ik al gehaald in 2023, paar kronen en dan ben je er al. Helaas al 2 dit jaar.
Misschien reageert Lammert hier nog anders stuur ik hrm wel een pb

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ontbijt en zo.

#17 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 20 april 2023, 09:36

Joep, moest even zoeken maar inderdaad, jij woont in NL en hebt recht op die aftrek als je de drempel haalt.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Ontbijt en zo.

#18 Bericht door Herbergier » donderdag 20 april 2023, 09:47

Doch de Château Martien Meiland staat klaar voor mijn 77e verjaardag in november...

Deze mooie leeftijd hoop ik over een paar weken al te bereiken, maar dan hou ik het bij een paar Chang biertjes en wat lekkere Thaise hapjes. [|)
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ontbijt en zo.

#19 Bericht door wpdl » donderdag 20 april 2023, 10:05

Nou nou, wat zal ik een schone lever hebben! Slechts één klein glaasje advocaat gehad in het revalidatietehuis want er was iemand jarig. Maar ik zit op pijnstillers op basis van opium en dan moet je van je wijntje afblijven. Doch de Château Martien Meiland staat klaar voor mijn 77e verjaardag in november...
Laat dat nou net prima zijn voor je vette lever, eigenlijk is het dus onmogelijk dat jij die gehad heb tijdens je rode wijn versnaperingen, zal misschien het zuur geweest zijn wat de leverancier bij sommige mensen veroorzaakt :giggle:
Verkopen hier wel kleine flesjes wijn :idea: :idea:

Bron https://bit.ly/41FBo2O

En ja of liever gezegd nee die aftrekbare ziekenkosten bestaan niet echt in Thailand als full time bewoner of pas gelezen non immigrant.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ontbijt en zo.

#20 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 20 april 2023, 11:00

Willem, 30 jaar Limburg en heel veel bier lieten sporen na... In Thailand kocht ik de wijn in 5L pakken bij de Lotus tot die ineens erg duur werden maar toen ging ik bijna al naar NL. Nu zit ik aan aardbeien met slagroom want de lever moet niet teveel verwend worden... :giggle2:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ontbijt en zo.

#21 Bericht door wpdl » donderdag 20 april 2023, 11:17

Wijn bij de lotus is niet echt goedkoop in flessen, klopt, zal eens kijken wat die containertjes kosten, meestal paar liter inhoud.
Hoewel ik NOOIT thuis alcohol consumeert.
Even eruit, mensjes kijken, soms een praatje, wat verlichting in het hoofd, dat soort zaken waar je dan maar een alcoholhoudende drank voor gebruikt :angel:
Het grootste gedeelte van je lever is na drie jaar[ongeveer] vervangen door nieuw weefsel heb ik mij wel eens laten vertellen, trouwens.
Dus jij heb er al heel wat gehad, ik ook trouwens. :neus:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Ontbijt en zo.

#22 Bericht door Herbergier » donderdag 20 april 2023, 13:40

erik-kuijpers schreef: donderdag 20 april 2023, 11:00 Willem, 30 jaar Limburg en heel veel bier lieten sporen na... In Thailand kocht ik de wijn in 5L pakken bij de Lotus tot die ineens erg duur werden maar toen ging ik bijna al naar NL. Nu zit ik aan aardbeien met slagroom want de lever moet niet teveel verwend worden... :giggle2:
Ik ben 31 jaar kroeguitbater in Midden Brabant geweest, maar dat heeft bij mij geen noemenswaardige sporen nagelaten, gelukkig heb ik nooit de behoefte gehad om een sigaretje te roken, maar ik heb natuurlijk achter de bar heel wat rook van de verstokte rokers gratis binnen gekregen en daar merk ik ook nog steeds niets van.
Alles van waarde is weerloos.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Ontbijt en zo.

#23 Bericht door jomel17 » donderdag 20 april 2023, 15:13

Willem als je gaat shoppen bij de makro voor de havermout, bij de makro in Khon Kaen ligt het in het zelfde pad als de gemalen koffie. Kilozak met groot aro logo.
Maar de Thaise logica kennende denk ik dat ze in Korat een andere indeling hebben...
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ontbijt en zo.

#24 Bericht door jumbo » zaterdag 22 april 2023, 01:40

oats kan je overal kopen zelfs de 7 en lotus express
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ontbijt en zo.

#25 Bericht door wpdl » zaterdag 22 april 2023, 02:03

Ja, dat klopt jumbo, maar niet alleen maar oats het is altijd in de mix en kleinverpakking.
De Makro verkoopt het in grootverpakking.
Zeven dagen op de oats is trouwens ook niet aan te raden volgens het internet.
Een of twee dagen dus maar ouderwets eitje sunny side up met garnituur of je boterhammetje pindakaas.
Is het goed om elke dag havermout te eten?

De inname van een kleine hoeveelheid per dag kan geen kwaad. Het veelvuldig binnenkrijgen van fytinezuur remt de opname van mineralen als magnesium, ijzer, calcium en zink. Als er een overdaad aan fytinezuur aanwezig is, dan hebben deze mineralen geen schijn van kans.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ontbijt en zo.

#26 Bericht door Joep » zaterdag 22 april 2023, 06:36

Willem, weet niet of je een broodbakmachine hebt.
Dan kun je een deel bloem/meel vervangen door oat.
Mijn broer maalt de oat heel fijn en bakt er pannenkoek mee.
Op aanraden van de arts, hij is diabeet

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 768
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ontbijt en zo.

#27 Bericht door pjotter » zaterdag 22 april 2023, 06:58

Containertje Mont Clair 3 liter volgens mij het rare bedrag van 993฿ bij de Tesco. Wat dan neerkomt op +/- 250฿ per fles van 0,7l.
Valt wel mee dacht ik. Overigens heb ik van een kennis gehoord dat hij zo'n soort containertje op Koh Samui kocht van VIJF liter, voor iets van 1,050฿ 🤷‍♂️ Heb verder geen gegevens hiervan. (merk, winkel)
wpdl schreef: donderdag 20 april 2023, 11:17 Wijn bij de lotus is niet echt goedkoop in flessen, klopt, zal eens kijken wat die containertjes kosten, meestal paar liter inhoud.
Hoewel ik NOOIT thuis alcohol consumeert.
Even eruit, mensjes kijken, soms een praatje, wat verlichting in het hoofd, dat soort zaken waar je dan maar een alcoholhoudende drank voor gebruikt :angel:
Het grootste gedeelte van je lever is na drie jaar[ongeveer] vervangen door nieuw weefsel heb ik mij wel eens laten vertellen, trouwens.
Dus jij heb er al heel wat gehad, ik ook trouwens. :neus:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ontbijt en zo.

#28 Bericht door wpdl » zaterdag 22 april 2023, 11:00

Nee brood bakken heb ik te kort voor op school gezeten joep.
Bloem is ook [nog] niet te vinden in de TescoLotus, wat ik inmiddels wel ontdekt heb, is het MCGarrett schap.
Staan halve kilo verpakkingen havermout [puur] in de mix gedaan met twee eerder gekocht pakken met andere ingrediënten erin.
Kan voorlopig paar kilo vooruit.

Pannenkoeken lijk mij ook wel leuk en makkelijk dus verder zoeken naar de bloem.

Containertje wijn klinkt allemaal leuk voor bij de BBQ, denk ik, blijft een dure grap ten opzichte van en biertje.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ontbijt en zo.

#29 Bericht door Joep » zaterdag 22 april 2023, 12:37

Kijk eens Willem, alle soorten die je kunt wensen.

https://www.lotuss.com/en/search/flour? ... vance:DESC

Ik gebruik altijd "All Purpose", gemengd met whole wheat flour. En voor bakken met een broodbakmachine hoef je niks meer te kunnen dan producten afwegen.

Bij die pannenkoek hoeft geen bloem, alleen fijn gemalen oat, eitje beetje melk en snufje zout.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Ontbijt en zo.

#30 Bericht door jomel17 » zaterdag 22 april 2023, 14:14

Bloem is vaak ook bij de kleine winkeltjes op de markt te koop
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”