Ontbijt en zo.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Ontbijt en zo.

#31 Bericht door Herbergier » zondag 23 april 2023, 03:17

Klik op YouTube 'brood bakken' aan en je kan op vele verschillende manieren bekijken hoe je zelf brood kan bakken, ik maak zo af en toe een paar kroketjes voor mij zelf, dat is wel veel werk, want je bent er twee dagen zoet mee, maar ze zijn erg lekker.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ontbijt en zo.

#32 Bericht door wpdl » zondag 23 april 2023, 03:52

Te kort voor op school gezeten, moet je vertalen als daar heb ik geen zin in, Heren.
Weliswaar bedankt voor de hints.
Heb, een foto gemaakt van de online Tesco, zal eens vragen aan de schappen vullers waar het door mij gewenste product staat.
Ga voor het huismerk of aanbevolen door de lokale dame.

Heb het laatste jaar mijn Europese producten en dus vaak 'Nederlands' bij Kees gekocht, HDS.
Frituur heeft deze aardige man uiteraard in zijn producten lijst staan, net als vele andere lekkere dingen.
Gemak dient de mens, hoewel sommige producten natuurlijk ook goed zelf te maken zijn.
Hier in Korat zelf heb je natuurlijk Korat Chef [VK] die vooral lekkere curry's heeft en vele zaken meer.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Ontbijt en zo.

#33 Bericht door foppo » zondag 23 april 2023, 06:46

Ik ben zelf een broodeter voor tussen de middag, alleen het brood dat ik hier kan kopen ik niet lekker of is gewoon weg niet te vreten.
Thailand is geen broodland en dat ze niet weten hoe ze Europees brood moeten bakken is dus ook geen wonder, nog afgezien van de verkrijgbaarheid van de goede ingrediënten.
Dus, na lang zoeken toch gevonden: Frans Volkoren meel via lazada en wat proberen en wat geduld:

Afbeelding

Heerlijk man, plakje kaas of een beetje jam of een tonijnsalade, en heel gezond!

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ontbijt en zo.

#34 Bericht door Joep » zondag 23 april 2023, 07:52

Mooi brood Foppo.

Ken je deze al: https://www.schmidt.co.th/en/

Keuze is reuze en ook gewoon online te bestellen.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 767
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ontbijt en zo.

#35 Bericht door pjotter » zondag 23 april 2023, 11:54

Korat Chef kom ik regelmatig. "Engelse" winkel idd en heeft veel lekkere dingen. Zelfs zee vis (kabbeljauw, koolvis, schelvis etc.) De sausagerolls zijn heerlijk. Groot, smaken eigenlijk hetzelfde als 'onze' sausijzen broodjes. "Kees" ken ik niet ? Voor de hollandse nieuwe en vette hap zoals kroketten, bitterballen, bamies etc. bestel ik bij Holland Belgium house in Pattaya. Ook heerlijk stoofvlees en erwten soep. Toevallig afgelopen week een paar potjes zoet/zure haring gekocht bij Korat Chef. Nog ff uitproberen. Had ze via Foodland, maar krijgen ze niet meer zeiden ze toen ik daar Remia mayo kocht. Genoeg gepraat over 'slechte' dingen 😜
wpdl schreef: zondag 23 april 2023, 03:52 Te kort voor op school gezeten, moet je vertalen als daar heb ik geen zin in, Heren.
Weliswaar bedankt voor de hints.
Heb, een foto gemaakt van de online Tesco, zal eens vragen aan de schappen vullers waar het door mij gewenste product staat.
Ga voor het huismerk of aanbevolen door de lokale dame.

Heb het laatste jaar mijn Europese producten en dus vaak 'Nederlands' bij Kees gekocht, HDS.
Frituur heeft deze aardige man uiteraard in zijn producten lijst staan, net als vele andere lekkere dingen.
Gemak dient de mens, hoewel sommige producten natuurlijk ook goed zelf te maken zijn.
Hier in Korat zelf heb je natuurlijk Korat Chef [VK] die vooral lekkere curry's heeft en vele zaken meer.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ontbijt en zo.

#36 Bericht door jumbo » maandag 24 april 2023, 01:29

foppo schreef: zondag 23 april 2023, 06:46 Ik ben zelf een broodeter voor tussen de middag, alleen het brood dat ik hier kan kopen ik niet lekker of is gewoon weg niet te vreten.
Thailand is geen broodland en dat ze niet weten hoe ze Europees brood moeten bakken is dus ook geen wonder, nog afgezien van de verkrijgbaarheid van de goede ingrediënten.
IK kan goed brood kopen bij Yamazaki, Love Bread, le baquette en tesco huisbrood is ook niet slecht
Makro heeft ook goed brood en veel ovenbroodjes en croissants...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Ontbijt en zo.

#37 Bericht door jomel17 » maandag 24 april 2023, 12:28

Sinds kort heeft de Makro best wel goed brood verpakt en gebakken per halfje.
Beetje dik gesneden maar dat vind ik niet erg.
หลงรัก

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ontbijt en zo.

#38 Bericht door wpdl » maandag 24 april 2023, 13:25

Ik eet altijd Farmhouse Royal Bread liefst de blauwe uitvoering in twaalf granen.
De andere kleuren hebben veel dikkere boterhammen.
Op zich prima brood, maar erg suikerrijk, volgens dokter dus nu een of twee keer in de week.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ontbijt en zo.

#39 Bericht door driver » woensdag 26 april 2023, 16:37

Robinsons, Central Plaza in Chon Bury ging ik heen om brood te kopen en kaas meestal ook.
Brood afdeling daar was wat ik zag echt wel wat ingericht op nonThai zeg maar.
Nam dan wat mee en gooide dat in gesneden stukjes in de vriezer.
Ontdooien en warm maken of zo op eten.
Smaakte mij prima altijd.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ontbijt en zo.

#40 Bericht door Joep » donderdag 27 april 2023, 04:48

Misschien nog een tip voor de kaaseters onder ons.
Vrouwlief kwam laatst terug van de Makro met een stuk kaas van rond de 3 kilo voor thb 1100.
Ze had al vaker gezien dat ik er naar keek en nu mij maar een keer verrast. Zeker niet slecht voor die prijs. Ze had goudse kaas meegenomen.
Merk is Horeca, is russische kaas.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Ontbijt en zo.

#41 Bericht door foppo » donderdag 27 april 2023, 05:12

Joep schreef: donderdag 27 april 2023, 04:48 Misschien nog een tip voor de kaaseters onder ons.
Merk is Horeca, is russische kaas.
...en werkelijk NIET te vreten, heeft niets met kaas te maken en heeft er niet eens naast gelegen....

Hebben jullie dan werkelijk geen smaak?
Of ben je al zo lang hier dat je niet meer weet hoe kaas werkelijk smaakt?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ontbijt en zo.

#42 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 27 april 2023, 07:31

En die cheddar dan van down under? Stopverf! Niet te genieten, nog niet op een tosti. Het plakt ook nog eens aan mijn kunstgebit vast... :giggle:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ontbijt en zo.

#43 Bericht door Joep » donderdag 27 april 2023, 07:52

foppo schreef: donderdag 27 april 2023, 05:12
Joep schreef: donderdag 27 april 2023, 04:48 Misschien nog een tip voor de kaaseters onder ons.
Merk is Horeca, is russische kaas.
...en werkelijk NIET te vreten, heeft niets met kaas te maken en heeft er niet eens naast gelegen....

Hebben jullie dan werkelijk geen smaak?
Of ben je al zo lang hier dat je niet meer weet hoe kaas werkelijk smaakt?
Smaken verschillen, en natuurlijk de kaas die ik meebreng uit NL is lekkerder maar niet oneindig.
Ik vind hrm goed te eten, beter dan die uit Austalie.
En zeker voor een tosti.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Ontbijt en zo.

#44 Bericht door foppo » donderdag 27 april 2023, 09:58

Daar is die Horeca "kaas"ook voor bedoeld: tosti's, hamburgers enz. Om te smelten, hoeft verder geen smaak te hebben (behalve een beetje vettig en een beetje zoutig), mag niet te duur zijn, als de klanten maar het idee krijgen dat het "kaas" is dan proeven ze ook wel "kaas".
En natuurlijk, smaken verschillen en iedereen moet doen wat hij niet laten kan.

Ja, als oud voedseltechnoloog en leraar consumptieve technieken ben ik qua kwaliteits voedsel ook wel gehandicapt, bij mij is het al gauw niet goed.
Ik ben met mijn kinderen vroeger ook nooit in McDonalds en dergelijke zaken geweest en ik heb ze ook uitgelegd waarom.
En gelukkig is jong geleerd, oud gedaan want ik ben nu toch wel een beetje trots dat zij mijn kleinkinderen ook het bezoek aan die "food" winkels besparen en ze geleerd wordt wat wel goed eten is.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Ontbijt en zo.

#45 Bericht door jomel17 » donderdag 27 april 2023, 14:09

Heren toch er is online genoeg Hollandse kaas te koop .
Bij Kees van HDS of bij Tjerk van dutchcheese4you.
Tjerk heeft trouwens ook een heerlijke smeerleverworst.
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”