DigiD 2

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: DigiD 2

#31 Bericht door RuudThai » donderdag 06 oktober 2022, 08:32

Ik zie het even niet. Ik probeer net via Digid in te loggen naar Mijn SVB en dat lukt niet. Na even verschijnt de mededeling dat ik mijn paspoort moet scannen. Dat wil ik doen maar dan komt de mededeling dat ik geen NFC op mijn pas 2 jaar oude Huawei smartphone heb. Dat zoek ik op bij de apps van Google en daar zie ik allemaal NFC apps maar volgens mij kun je die alleen gebruiken als je al NFC op je telefoon hebt staan.
Dus kun je dat niet downloaden op je telefoon?

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: DigiD 2

#32 Bericht door Herbergier » donderdag 06 oktober 2022, 11:04

Bij mij lukte het scannen van mijn paspoort ook niet, terwijl op mijn mobiel de NFC gewoon aanstaat, NFC kan je niet downloaden dat is een chip in je mobiel die helaas nog niet in alle mobiels is geplaatst, toen ben ik maar overgegaan om via videobellen met Nederland Wereldwijd een nieuw DigiD aan te vragen en dat is gelukt.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: DigiD 2

#33 Bericht door wpdl » donderdag 06 oktober 2022, 12:08

Na het bericht van Ruud eens even een test gedaan aangaande die chip,
Zoals ik al dacht in vorige discussie ik heb het niet nodig met mijn inlog methode tot nog toe dus de aanschaf van een nieuwe telefoon kan een jaartje in de koelkast :clap:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: DigiD 2

#34 Bericht door RuudThai » maandag 24 oktober 2022, 05:35

Het is wel weer een belachelijk gebruikersonvriendelijk systeem wat ze daar in Den Haag hebben uitgedokterd.
Even via NFC je paspoort scannen...
Wel, in de 1e plaats heeft zowel mijn 2 jaar oude Huawei geen NFC chip, ook de gloednieuwe Vivo van mijn vrouw niet en ook de 2 jaar oude Samsung van mijn zoon niet.
Dus dan worden al prettig veel mensen uitgesloten.

In de 2e plaats heeft mijn paspoort uit 2014 wel het teken wat ze aangeven dat het te gebruiken is om te scannen maar dan moet er wel een QRcode aanwezig zijn. Niet dus, was er in 2014 schijnbaar nog niet.

Maar ja, wat kun je ook verwachten van een overheid die geen kindertoeslag kan regelen of een zooitje maakt van stikstof- CO2- klimaatcrisis.... 🤢

Maar wat moet ik nou? Ik lees hier iets van een videotelefoontje plegen met Nederland? Wat een onzin zeg!

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: DigiD 2

#35 Bericht door Herbergier » maandag 24 oktober 2022, 11:07

RuudThai schreef: maandag 24 oktober 2022, 05:35 Het is wel weer een belachelijk gebruikersonvriendelijk systeem wat ze daar in Den Haag hebben uitgedokterd.
Even via NFC je paspoort scannen...
Wel, in de 1e plaats heeft zowel mijn 2 jaar oude Huawei geen NFC chip, ook de gloednieuwe Vivo van mijn vrouw niet en ook de 2 jaar oude Samsung van mijn zoon niet.
Dus dan worden al prettig veel mensen uitgesloten.

In de 2e plaats heeft mijn paspoort uit 2014 wel het teken wat ze aangeven dat het te gebruiken is om te scannen maar dan moet er wel een QRcode aanwezig zijn. Niet dus, was er in 2014 schijnbaar nog niet.

Maar ja, wat kun je ook verwachten van een overheid die geen kindertoeslag kan regelen of een zooitje maakt van stikstof- CO2- klimaatcrisis.... 🤢

Maar wat moet ik nou? Ik lees hier iets van een videotelefoontje plegen met Nederland? Wat een onzin zeg!
Het lukte mij ook niet om mijn paspoort uit 2015, die ik hier in Thailand verkregen heb, te scannen met mijn mobiel, dat terwijl daar wel een NFC-chip in zit.

Even een afspraak maken om te videobellen met Nederland Wereldwijd, ik zag er ook tegenop maar uiteindelijk was het heel makkelijk en je werd zeer goed op weg geholpen door een uiterst vriendelijke, behulpzame en erg geduldige dame.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/digi ... ideobellen
Alles van waarde is weerloos.

njtw
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: woensdag 23 maart 2005, 12:19

Re: DigiD 2

#36 Bericht door njtw » woensdag 26 oktober 2022, 04:24

Ik heb geprobeerd voor mijn Thaise vrouw met een nu nog actief Digid-account de Digi-app op haar telefoon te activeren.
Dat lukt niet omdat ze niet ingeschreven staat bij Registratie Niet-ingezetenen (RNI).
Wij wonen in Thailand en mijn vrouw heeft geen NL-paspoort of NL-ID-kaart.
Emailcontact met de 247NWW-Digid@minbuza.nl leverde geen oplossing op.
Dit betekent dat zij na 1 januari 2023 geen toegang meer heeft bij de Digid-website en dus ook niet bij andere instanties waarvoor je moet inloggen via Digid.
Nu is dit op dit moment geen probleem maar bij toekomstige gevallen zoals het ontvangen van een nabestaande pensioen en AOW lijkt me dit problemen te geven.
Iemand een idee of hier een oplossing voor is?
Nico

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: DigiD 2

#37 Bericht door wpdl » woensdag 26 oktober 2022, 06:00

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem Nico.
X aantal jaren in Nederland gewoond en gewerkt nu bewoner van Thailand als Thaise.
Is uitgeschreven bij het RNI.
Heeft een belasting nummer en een en/of banknummer een verlopen DigiD account [vanwege het niet regelmatig inloggen, grapje van de hoge heren in de BV.nl]
Heeft geen Nederlands paspoort of geldige ID-kaart.
En vervolgens kan je alles op de 'ouderwetse manier' manier gaan doen.
Schriftelijk of per E mail per instantie.
Gelukkig met familieleden in Nederland anders is het een erg langdurige zaak zoals ik het nu ziet met een hoop onkosten.

Willem

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: DigiD 2

#38 Bericht door RuudThai » woensdag 26 oktober 2022, 12:46

Het vreemde is, dat waar ik een paar dagen geleden bij het inloggen via de DigiD app werd afgewezen, nu wel word toegelaten. Ik weet niet waarom want ik heb niks veranderd, geen paspoort gescand, geen sms controle, niks. Zouden ze veel klachten hebben gekregen en het hebben teruggezet naar de oude stand, wellicht tijdelijk tot er een betere oplossing is bedacht?
Ik kan dus nu in ieder geval weer gewoon in Mijn SVB, Mijn ABP en Mijn Overheid.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: DigiD 2

#39 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 26 oktober 2022, 22:01

RuudThai schreef: woensdag 26 oktober 2022, 12:46
Ik kan dus nu in ieder geval weer gewoon in Mijn SVB, Mijn ABP en Mijn Overheid.
Bij Mijn SVB en Mijn Overheid kun je gewoon nog inloggen, dus zonder sms-controle. Bij Mijn ABP moet ik wel inloggen met sms-controle (of met de DigiD-App).

Mijn Overheid stapt pas per 1 januari a.s. over op inloggen met sms-controle (of de app.).
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: DigiD 2

#40 Bericht door brake0345 » zaterdag 20 mei 2023, 07:41

brake0345 schreef: zondag 04 september 2022, 02:04 De komende maanden moet ik dit ook gaan doen, ik had de app nooit geactiveerd omdat ik met ID en password makkelijk kon inloggen. Nu moet dat vaak met de app of SMS.

Helaas, mijn huidige DigiD staat nog op mijn oude Nederlandse mobiele nummer wat ik al 10 jaar niet meer heb, mijn rijbewijs en paspoort worden in de app niet herkend en omdat ik niet meer in Nederland ingeschreven ben kunnen ze ook niet via een brief mijn mobiele nummer wijzigen.

Na een belletje met het DigiD team is de oplossing een nieuwe DigiD aanvragen dus met videobellen.
Met een nieuwe telefoon mijn paspoort chip alsnog in kunnen scannen, de app werkt nu op mijn originele DigiD. Nu nog even mijn telefoon nummer aanpassen :neus:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”