Tourist visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Tourist visa

#16 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 07 juli 2022, 07:02

Pjotter, ik lees van Duiker dat zijn (pensioen)inkomen nog niet loopt. Dan helpt alleen die 8 ton in de bank; ook in Laos kan hij dan niet zonder.

In Nongkhai zit voldoende visumkennis (zeker bij Mutmee) om Leon goed van dienst te zijn. Mogelijk kan hij daar al een bemiddelaar krijgen die in Vientiane alles voor hem opknapt. Kost een paar centen maar een paar dagen extra verblijf kost ook.

Savannakhet is wat ver weg als je in Nongkhai de brug neemt.....

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Tourist visa

#17 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 08 juli 2022, 09:47

Leon, lees vandaag eens in een zeker blog visavraag 196/22. Dit staat er:

Sinds vorige maand heb ik mijn visum Non-O “retirement” terug nadat ik op basis van visa exemption Thailand was binnengekomen... Of het woord visum juist is gebruikt is nu niet van belang.

Wel, dat kan dus zoals hier eerder al eens is bevestigd. Ga daar eens mee aan de slag, met name hoelang die 8 ton op de bank moet staan in Thailand. Ik denk dat je niet ontkomt aan een kort bezoekje aan Laos of een ander buurland maar zonder dat je daar een T-visum haalt. Dus even er uit en snel weer terug. Daar bestaan georganiseerde dagtrips voor.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Tourist visa

#18 Bericht door Duiker » vrijdag 08 juli 2022, 16:17

Iedereen bedankt voor het meedenken en aandragen van oplossingen.
Ik ben nu wat verder gekomen. Alles stap voor stap, dan komen we er wel.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Tourist visa

#19 Bericht door pjotter » zaterdag 09 juli 2022, 04:24

Wat ik begrijp bij zo'n 'in country non imm O' is dat de 8 ton Baht, alleen maar als international transfer moet binnengekomen zijn op de Thaise rekening van de aanvrager, alleen op zijn naam. Ook moet er 14-21 (verschillend per imm kantoor) verblijfsdagen nog over zijn voor de ingestempelde max. verblijfsdatum. Dus met visa exempt entry, moet je behoorlijk snel handelen (of eerst 30d extensie regelen als je het niet haalt). Dit omdat de aanvraag 'in consideration' gaat. Niet elk imm kantoor verkoopt dit in country visum ! Vooraf ff vragen.

DAARNA, na 60 dagen, kan de reguliere jaarverlenging worden aangevraagd. DAN moet de 8 ton Baht WEL 2 maanden vantevoren op de Thaise bankrekening staan.
erik-kuijpers schreef: vrijdag 08 juli 2022, 09:47 Leon, lees vandaag eens in een zeker blog visavraag 196/22. Dit staat er:

Sinds vorige maand heb ik mijn visum Non-O “retirement” terug nadat ik op basis van visa exemption Thailand was binnengekomen... Of het woord visum juist is gebruikt is nu niet van belang.

Wel, dat kan dus zoals hier eerder al eens is bevestigd. Ga daar eens mee aan de slag, met name hoelang die 8 ton op de bank moet staan in Thailand. Ik denk dat je niet ontkomt aan een kort bezoekje aan Laos of een ander buurland maar zonder dat je daar een T-visum haalt. Dus even er uit en snel weer terug. Daar bestaan georganiseerde dagtrips voor.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Tourist visa

#20 Bericht door Joep » zaterdag 09 juli 2022, 07:52

Bij mij werd niet gekekem waat het geld vsndaan kwam

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Tourist visa

#21 Bericht door pjotter » zondag 10 juli 2022, 01:42

Ik neem dus aan bij het aanvragen van het "in-country" non imm O visum. Niet de jaar verlenging. Tja, zoals we inmiddels wel weten, heeft niet ieder immigratie kantoor dezelfde regels. Maar netjes dat het dus ooit is gelukt.
Joep schreef: zaterdag 09 juli 2022, 07:52 Bij mij werd niet gekekem waat het geld vsndaan kwam

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Tourist visa

#22 Bericht door Joep » zondag 10 juli 2022, 05:19

Ik ben in NL vertrokkem met een non O op basis van huwelijk. In TH omgezet in extension of stay op basis van retirement.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Tourist visa

#23 Bericht door pjotter » maandag 11 juli 2022, 00:38

Aha, oké. Misverstand. Ik heb het over een visum non imm O geregeld IN THAILAND! Dus niet al geregeld in NL. Bij een jaarverlenging wordt idd niet gekeken waar het geld vandaan komt. Moet alleen 2 maanden voor de aanvraag van de jaarverlenging op je Thaise rekening staan. Bovendien 3 maanden nadat de jaarverlenging is verkregen. Daarna mag dit bedrag niet onder de helft komen tot 2 maanden voor de nieuwe aanvraag (als je de "bank methode" weer wilt gebruiken). Een jaarverlenging is geen visum ! maar zoals je zelf al zegt een "extension of stay". Ik weet het...velen noemen dit visum, maar het is echt iets anders. Geniet van je verblijf in Thailand ! [|)
Joep schreef: zondag 10 juli 2022, 05:19 Ik ben in NL vertrokkem met een non O op basis van huwelijk. In TH omgezet in extension of stay op basis van retirement.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Tourist visa

#24 Bericht door Duiker » maandag 11 juli 2022, 16:10

Vandaag is mijn tourist visa "Approved".

Blijkbaar moet ik mijn paspoort niet opsturen. Dat staat tenminste nergens.
Wie heeft daar ervaring mee?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Tourist visa

#25 Bericht door erik-kuijpers » maandag 11 juli 2022, 22:07

Goed werk, Leon! Alle adviezen hebben dus wat geholpen. Op jouw vraag weet ik het antwoord helaas niet.....

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Tourist visa

#26 Bericht door pjotter » dinsdag 12 juli 2022, 01:16

Wat ik lees is dat je een email moet krijgen met het visum (al dan niet als attachment). Dit ipv 'de bekende sticker'. Dit blad printen en moet je dan bij binnenkomst, samen met je paspoort aan de imm. tonen.

Helaas zelf geen ervaring mee. Het zou kunnen dat je dat visum kunt downloaden en printen als je inlogt op die eVisa site 🤷‍♂️
Duiker schreef: maandag 11 juli 2022, 16:10 Vandaag is mijn tourist visa "Approved".

Blijkbaar moet ik mijn paspoort niet opsturen. Dat staat tenminste nergens.
Wie heeft daar ervaring mee?

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Tourist visa

#27 Bericht door Duiker » dinsdag 12 juli 2022, 08:27

Ja, dat lijkt me ook het meest logisch. Dat uitprinten moet ook gebeuren voor de luchtvaart maatschappij. Want die kunnen ook vragen stellen. Zelf denk ik dat e.e.a. ook elektronisch doorgegeven zal worden. Het zou immers te makkelijk zijn om zelf even dat papiertje aan te passen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Tourist visa

#28 Bericht door Duiker » maandag 10 oktober 2022, 15:33

Nou, dat uitprinten van de tourist visa, dat was dus een absolute must!
Maar inmiddels ben ik weer een stapje verder, en heb een 3 maanden Non-O Visum. In November zou ik de jaar verlenging kunnen krijgen. Afwachten dus.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Tourist visa

#29 Bericht door pjotter » dinsdag 11 oktober 2022, 04:13

Aha, netjes Duiker :clap: 👍
Voor de jaarverlenging gelden dus (normaal gesproken) "de normale" regels; OF 800k฿ 2 maanden vantevoren op de bank (Verlenging op basis retirement. 400k฿ op basis van huwelijk) OF de visumondersteuningsbrief (WAT een woord 🙄) van de NL Ambassade in BKK met voldoende maandinkomen (65k฿ / 40k฿)
Suc6 [|)
Duiker schreef: maandag 10 oktober 2022, 15:33 Nou, dat uitprinten van de tourist visa, dat was dus een absolute must!
Maar inmiddels ben ik weer een stapje verder, en heb een 3 maanden Non-O Visum. In November zou ik de jaar verlenging kunnen krijgen. Afwachten dus.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”