Tip tegen de hoge gasprijs

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#31 Bericht door Joep » woensdag 06 april 2022, 08:35

Toen ik alleen woonde in NL en alleem in het weekend thuis was (door de week verbleef ik op de kazerne in Dld) gebruikte ik meer gas dan de buren. Navraag bij mijn maat die cv monteur is keam dat omdat ik in het weekend alle muren, meubels etc moest opwarmen. Laat maar op 21 staan als je niet thuis bent rn inderdaad mijn gasrekening schoot omlaag. In 98 kwam mijn vrouw naar NL en in het begin op 25 en in 2 jaar afgebouwd naar 21 en ons verbruik lag lager dan onze NL buren.
Huis was wel goed geisoleerd en een HR ketel.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#32 Bericht door driver » woensdag 06 april 2022, 10:05

Joep schreef: woensdag 06 april 2022, 08:35 Toen ik alleen woonde in NL en alleem in het weekend thuis was (door de week verbleef ik op de kazerne in Dld) gebruikte ik meer gas dan de buren. Navraag bij mijn maat die cv monteur is keam dat omdat ik in het weekend alle muren, meubels etc moest opwarmen. Laat maar op 21 staan als je niet thuis bent rn inderdaad mijn gasrekening schoot omlaag. In 98 kwam mijn vrouw naar NL en in het begin op 25 en in 2 jaar afgebouwd naar 21 en ons verbruik lag lager dan onze NL buren.
Huis was wel goed geisoleerd en een HR ketel.
Continu op 21 als we weg zijn gaat hier niet gebeuren. Mij te warm.
En de woonkamer hier is vrij snel opgewarmd en we wonen in een rijtjeshuis met buren aan beide kanten dat is qua stoken ook wat zuiniger dan een hoekhuis denk ik.
Boven dus de slaapkamers sowieso nooit de cv aan behalve af en toe even alle radiatoren open zodat de cv ketel ook alles kan doorpompen zeg maar.
Twee jaar geleden nog een nieuwe Remeha HR ketel laten plaatsen en die is qua verbruik wat zuiniger dan de vorige.
We zaten tot 1 April op iets van 100/110 euro per maand qua gas en elektriciteit verbruik.
Vondt ik wel best dat bedrag
Nu per 1 April ongetwijfeld wat hoger maar hoeveel het uiteindelijk wordt zie ik vlgd jaar wel weer met de jaarlijkse afrekening. Of eerder omdat ik tussentijds de standen kan doorgeven en dan zie je gelijk of je maandbedrag nog oké is qua verbruik.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#33 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 06 april 2022, 10:31

Tussenwoning heb ik ook en dat scheelt in het verbruik. Mijn buurvrouw betaalt aanzienlijk meer door de zijgevel. Dat ik in de maanden nov-feb meer betaal vind ik terecht want dan stook ik meer; ik heb ouwe botten en die moeten warm blijven. :giggle: Na april wordt het verbruik 4 kuub per maand, alleen om de boiler warm te houden (60) en voor douche en afwaswater. Ja, ook ik heb een nieuwe HR ketel.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#34 Bericht door jumbo » donderdag 07 april 2022, 01:31

driver schreef: woensdag 06 april 2022, 06:07Als jij dat bruinkool gebied bedoelt bij Monchen Gladbach in de buurt daar zijn de bewoners niet echt blij hoor. Ben daar wezen rijden maar veel mensen waren liever blijven wonen waar ze woonden ipv alles opgeven wat ze ooit opgebouwd hadden ect.. Het is daar wel indrukwekkend om te zien wat daar gebeurt in de grond met die grote graaf machines.
Ik heb nog nooit een blije duitser gezien dus dat is geen criteria

Het is een ingrijpende oplossing maar was noodzakelijk en wordt noodzakelijk als de gasvelden weer open gaan en is zeker een noodzaak bij de mijngebieden
Zwart water uit de kraan is nooit echt lekker
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”