Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#1 Bericht door jumbo » maandag 21 maart 2022, 01:43

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#2 Bericht door erik-kuijpers » maandag 21 maart 2022, 07:47

Ik zou zeggen, invullen verplicht je tot niks....

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#3 Bericht door johnny013 » maandag 21 maart 2022, 08:12

Ik had het enige maanden terug al gezien, en heb het net vorige maand afgesloten via AA insurance- Wim Fokkema hier in Pattaya. Het gaat volgende maand in.

Ik zat bij April insurance voor meer dan de helft duurder, met beperkingen voor mijn twee knieprotheses... bij WR Life geen beperkingen...
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 19 oktober 2021, 05:02
Locatie: Thailand z.l.a.m.

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#4 Bericht door Ronny010 » maandag 21 maart 2022, 09:56

https://www.wrlife.net/documents/WRLIFE ... RICING.pdf

is ooms niet goedkoper? vind het wel duur mijn vriendin betaald geloof ik maar 100 bath per maand :?:

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#5 Bericht door pjotter » maandag 21 maart 2022, 10:24

Verroest Johnny, jumbo. Toevallig. Ik heb deze verzekering ook via AA (Wim Fokkema) afgesloten. Afgelopen 15 maart is deze ingegaan bij mij. Redelijk prijsje moet ik zeggen. Wim zei wel dat men nog niet echt ervaring heeft opgedaan bij deze verzekering. "April" weigerde mij omdat ik Covid (2 maanden geleden !!) heb gehad. Beetje belachelijk vind ik.
Maar goed. Dacht er al wat langer over en wil in juni na 4,5 jaar toch een keer naar NL gaan. Ik heb begrepen dat deze verzekering zowel de "Thailand Pass" als ook mijn reis naar NL afdekt. (max. 3 maanden in 'country of birth').
Maar......hoop er de komende 10 jaar geen gebruik van hoeven te maken !!! :cheesy:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#6 Bericht door wpdl » maandag 21 maart 2022, 10:46

Ze hebben nogal een vreemd en breed aanbod van diverse diensten.
Moet het allemaal nog eens even rustig nalezen en heb de tijd de mijne loopt nog een paar jaar.
Het gaat er tenslotte om hoe de verhouding betalen en eventueel uitbetalen is en als die erg scheef is ..............

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#7 Bericht door erik-kuijpers » maandag 21 maart 2022, 12:14

wpdl schreef: maandag 21 maart 2022, 10:46 Ze hebben nogal een vreemd en breed aanbod van diverse diensten.
Moet het allemaal nog eens even rustig nalezen en heb de tijd de mijne loopt nog een paar jaar.
Het gaat er tenslotte om hoe de verhouding betalen en eventueel uitbetalen is en als die erg scheef is ..............
En of ze je er na een dikke schade uit kunnen gooien.....

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#8 Bericht door wpdl » maandag 21 maart 2022, 14:33

Heb er ook weinig kijk op, maar normaal gesproken teken je voor een jaar, dus...........men kan je zomaar geen verlenging aanbieden als je een 'vervelende' klant bent.
Heb je een verzekering op basis van een levensverzekering teken je voor vele jaren en die zitten er ook vaak scherp op .

-About us- geen idee wat ik met zo'n verhaal aan moet.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#9 Bericht door erik-kuijpers » maandag 21 maart 2022, 16:06

Je ziet nu in welk zorgparadijs we in NL leven; zolang je de zorgpremie betaalt (en de rest wordt van je inkomen afgehouden) kan men je er niet uittrappen (of je moet de zaak zwaar bedonderen). Als je tenminste 'ingezetene' bent maar dat technisch verhaal ga ik hier niet houden.

Er zal ook best wel een zwarte lijst bestaan van fraudeurs of wanbetalers en mogelijk zelfs een maatschappij waar ze dan nog wel terecht kunnen/moeten.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#10 Bericht door jumbo » dinsdag 22 maart 2022, 05:16

Ik zag de advertentie en omdat het een verzekering is die betaalbaar lijkt en geen leeftijdgrens heeft leek het mij een goede zaak om te delen hier.
Ik heb verder niet naar de details/voorwaarden gekeken.

Soms is goedkoop een goede koop

Heb nu 2 auto's bij Roojai ondergebracht, prima premie... het kan dus wel, alles in Thailand is wat dat betreft overprijst en er is geen mededingingsautoriteit zoals in NL
Wel een ombudsman maar die werkt niet echt aan overtrokken tarieven en dat soort zaken...
Absurde rente's en vage verzekerings clausules zijn daar een voorbeeld van
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#11 Bericht door pjotter » dinsdag 22 maart 2022, 05:57

Tja, idd, maar het KOST ook een paar centen !

ZVW = 5,75% (met pensioen) Premie inkomen max € 59.706
WLZ = 9,65% max € 35.129

Basispremie : +/- 120€
Eigen risico 385€ (32€ per maand)

Stel 36.000€ premie inkomen per jaar:
ZVW = 2.070€ per jaar
WLZ = 3.390€ per jaar
-------
5.460€ per jaar

Per maand dus 455€
Samen met het eigen risico (ALS je iets hebt) en de basispremie is dat dus 607€ per maand als mijn berekening een beetje klopt ?

Natuurlijk kosten de ZVW en WLZ wat minder als je premieinkomen (meestal belastbaar inkomen) lager is, maar toch. Het is zeker niet alleen de basisverzekering met eigen risico wat je moet vergelijken.
erik-kuijpers schreef: maandag 21 maart 2022, 16:06 Je ziet nu in welk zorgparadijs we in NL leven; zolang je de zorgpremie betaalt (en de rest wordt van je inkomen afgehouden) kan men je er niet uittrappen (of je moet de zaak zwaar bedonderen). Als je tenminste 'ingezetene' bent maar dat technisch verhaal ga ik hier niet houden.

Er zal ook best wel een zwarte lijst bestaan van fraudeurs of wanbetalers en mogelijk zelfs een maatschappij waar ze dan nog wel terecht kunnen/moeten.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#12 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 22 maart 2022, 07:44

Je vergelijkt nu appels met peren, Pjotter. De WLZ heeft niets met ziektekosten te maken maar is een verzekering voor langdurige zorg. Die verzekerde zorg heb je in Thailand niet als je wegens dementie moet worden opgenomen, of wegens invaliditeit; dat dekt jouw Thaise of internationale ziektekostenpolis niet.

Zorgkosten zijn, je zegt het al, de inkomensafhankelijke premie, de maandelijkse premie, het eigen risico en de niet verzekerde medicijnen (zoals maagzuurremmers) als de huisarts die voorschrijft, plus niet verzekerde brillen en dingen als meer fysio dan verzekerd.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#13 Bericht door pjotter » dinsdag 22 maart 2022, 08:55

Oké. Beetje mee eens, maar ik noem dementie of invaliditeit toch ook wel 'een ziekte'. Linksom of rechtsom, dat geld ben je dus verplicht kwijt aan zorg in NL.
erik-kuijpers schreef: dinsdag 22 maart 2022, 07:44 Je vergelijkt nu appels met peren, Pjotter. De WLZ heeft niets met ziektekosten te maken maar is een verzekering voor langdurige zorg. Die verzekerde zorg heb je in Thailand niet als je wegens dementie moet worden opgenomen, of wegens invaliditeit; dat dekt jouw Thaise of internationale ziektekostenpolis niet.

Zorgkosten zijn, je zegt het al, de inkomensafhankelijke premie, de maandelijkse premie, het eigen risico en de niet verzekerde medicijnen (zoals maagzuurremmers) als de huisarts die voorschrijft, plus niet verzekerde brillen en dingen als meer fysio dan verzekerd.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#14 Bericht door wpdl » dinsdag 22 maart 2022, 09:20

De dekkingsgraad van de link die jumbo gegeven heeft eens wat duidelijker omschrijven zou meer op zijn plaatst zijn als de baten kosten analyse in Nederland lijk mij.
De betrouwbaarheid van deze club is natuurlijk een issue aangezien ze nieuw zijn in Thailand.
Kortom de grote en de kleine letters, uitsluitingen zonder dat je een aanvraag hoeft te doen.
Misschien dat ik er even overheen gelezen heb. :roll:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ziekte kosten verzekering, nieuwe aanbieder?....

#15 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 22 maart 2022, 10:12

Oké. Beetje mee eens, maar ik noem dementie of invaliditeit toch ook wel 'een ziekte'. Linksom of rechtsom, dat geld ben je dus verplicht kwijt aan zorg in NL.

Het is een van de volksverzekeringen en dat is van belang voor de mensen met een dunne knip. Die lagen anders ergens te verrekken van de ellende zoals we ons herinneren van landen met een mager sociaal stelsel. De WLZ kent wel een eigen bijdrage afhankelijk van je vermogen. Die mag je er nog even bij tellen, Pjotter..... :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”