Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#61 Bericht door wpdl » woensdag 25 mei 2022, 13:53

Zag deze week een onaangenaam bericht voor de opsteller van dit onderwerp.
De Heer Biden ook wel de president van de US of A genoemd was toch van mening dat hij China even duidelijk moest maken dat ook Taiwan met geweld ondersteund gaat worden mogen de Chinezen zo dom zijn om hun 'rechtmatige' eiland op te eisen.
Hemelsbreed Taiwan/Thailand zal het niet zo veel uit maken met jou gedachte dat de onenigheid Oekraïne/Rusland een gevaar is voor jou en gezin.
Vluchten kan niet meer :shock:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#62 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 25 mei 2022, 22:16

Ach wat, Willem?

We weten allemaal dat Putin het Groot Russische Rijk terug wil, uit de tijd van Nikita, en dat Xi Jinping Taiwan terug wil in de moederschoot. Putin is al bezig met zijn mager geklooi tegen een geoefend leger van OEK (met onze centen) maar Xi durft niks tegen Taiwan. Vergeet niet dat die zeestraat niet het Kanaal is maar veel breder en dat een invasie niet zomaar niks is!

Maar als (als ik dat wil geloven...) Ome Sam dan gaat meedoen dan heb je zo een wereldoorlog en gooien ze die atoombommen en dat betekent een wereldbrand die de temperatuur op aarde 5 tot 10 graden verlaagt en denk er aan, Willem, dan groeien jouw patatten, wortels en sperziebonen niet meer en ga jij de broekriem aanhalen.

Dus waar je ook woont, je hebt er last van, los van de giftige regen. It's a hard rain that's gonna fall! Tegen die tijd hoop ik dat ik in een net potje op de schoorsteen sta....

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#63 Bericht door wpdl » donderdag 26 mei 2022, 01:12

Of het 'mager geklooi' is of 'niet durven' is eigenlijk niet zo belangrijk vermoed als dat soort domme opmerkingen [van Biden die die wel meer heeft] de wereld er niet rustiger op zal maken.
Geloof niet in het gebruik van atoombommen wel in uiteindelijk een wereld die extreem agressief en gewelddadig is in de verhouding 'oost' en 'west'.
Waar je dus alleen om het feit dat je een westerling ben al niet meer welkom ben.
Of wij tegen die tijd op de schoorsteen staan is een open vraag, klopt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#64 Bericht door jumbo » donderdag 26 mei 2022, 05:49

Als Xi/China het wel kan het westen, lees de US, weinig doen. Maar Taiwan is een eiland en dus andere koek vergeleken met Ukraine e.d. die allemaal aangrenzend aan de agressor liggen
Biden is over zijn houdbaarheiddatum heen, maar dat houdt de reuring erin. Als het werkelijk naar een atoomoorlog gaat dan is er geen schoorsteen meer maar brandt alles weg..
Dat wordt dan weer de olie voor de volgende generatie aliens die zich hier vestigd
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#65 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 26 mei 2022, 07:12

Er zitten er meer met diepgewortelde wraakgevoelens dus als er een nucleaire oorlog uitbreekt over Taiwan dan zal N-Korea meedoen en komen India en Pakistan ook elkaar platgooien, denk ik. Dan heeft Iran ook nog wat te gooien richting Israël (en wederzijds) en heb je een wereldbrand.

Wie blijft dan overeind? Ooit zei een Chinese leider dat er altijd 100 miljoen Chinezen overblijven (en van mijn kant: ook 100 miljoen Indiërs) en die zullen de wereld herbevolken als de straling uitgewerkt is. Dan betalen ze de spullen door ruilhandel, met blinkende stenen of met spiegeltjes en kraaltjes en zijn ze terug bij af. Goh, waarom denk ik nu aan de eerste versie van Kuifje in Afrika?

Ik zie Biden wel in staat in te grijpen bij een aanval op Taiwan maar als er weer een komt zoals Trump? Ik moet het nog zien vanuit mijn urn....

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#66 Bericht door foppo » donderdag 26 mei 2022, 08:19

Ik denk dat de rol van Biden als President zwaar overschat wordt, het is net zo'n clownsfiguur als die bolle Oranje uit Nederland.
Linten doorknippen en stuntelig door anderen geschreven teksten voor lezen.
Het maakt mij niet zoveel uit wie er in het midden zit, het gaat mij veel meer om de ideeën van de mensen die er achter staan want uiteindelijk maken die de dienst uit.
En ik ga er altijd maar van uit dat in bijvoorbeeld zo'n Amerikaanse regering er best wat mensen zitten die redelijk kunnen nadenken, dit in tegenstelling tot de Russische top, alhoewel ik denk dat als Poetin het echt te bont maakt er ook daar door redelijk nadenkende mensen zal worden ingegrepen....

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#67 Bericht door wpdl » donderdag 26 mei 2022, 08:28

Je schiet wel erg ver door met je toekomst visie over 'wraakgevoelens'
Je noemt trouwens allemaal probleem gebieden op die door veel Angelsaksische landen zijn gecreëerd.

Nog een titel van een filmpje voor de vrijdag avond.
Zelf even opzoeken op YouTube.

https://www.solidair.org/artikels/film- ... gelijkheid

Rusland en China zijn geen voorbeelden met vrijheid-blijheid, maar heb ook niet echt de indruk al een tijdje dat het bij de US of A ook daar om gaat.
War is money, nothing more.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#68 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 26 mei 2022, 09:05

Foppo, Putin weet dat bij een kernoorlog er ook een bom zal vallen op Wladiwostok en de dampen daarvan dringen binnen in het werkpaleis van Xi Jinping. Dat weet Xi ook dus die zal proberen Poetin te kalmeren. Als ik beelden zie van Putin dan krijg ik de indruk dat de man ziek is; een opgeblazen gezicht door de chemo?

Het zal zo'n vaart niet lopen tijdens mijn leven....

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#69 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 26 mei 2022, 09:27

Willem, war IS money! Big money. Maar na een kernoorlog heb je niks aan die money want er staat zelfs geen ziekenhuis meer overeind om kanker door straling en/of brandwonden aan te pakken. Dat weten alle partijen verdraaid goed en we hopen dat dit de kernwapens in hun kast laat...

China heeft schrik voor een conventionele oorlog. De vele vliegdekschepen van de USA met tig vliegtuigen zijn een zorg voor China en daarom hebben ze hypersnelle raketten ontwikkeld die de carriers tot zinken kunnen brengen; snelheden tot 12.000 km/h heb ik al gelezen. Kimmetje Oen heeft al onderzeeboten met kerntuig en hij heeft eens gedreigd Los Angeles plat te gooien; dat zijn eigen land dan naar de haaien gaat interesseert die kliek daar niet.

Alleen die gekke Putin speelt met vuur; wat die in zijn hoofd mankeert weet ik ook niet. Krank im Kopf, zegt men in Duitsland.

Goed. Hoe veilig is Thailand? Niet onveiliger dan elders. Terug naar het onderwerp....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#70 Bericht door jumbo » zaterdag 28 mei 2022, 00:07

foppo schreef: donderdag 26 mei 2022, 08:19 En ik ga er altijd maar van uit dat in bijvoorbeeld zo'n Amerikaanse regering er best wat mensen zitten die redelijk kunnen nadenken, dit in tegenstelling tot de Russische top, alhoewel ik denk dat als Poetin het echt te bont maakt er ook daar door redelijk nadenkende mensen zal worden ingegrepen....
Vind je dat Putin het nog niet te bont heeft gemaakt?? Je drempel ligt erg hoog.. de man is een maniak, afserveren of schieten die hap
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#71 Bericht door jumbo » zaterdag 28 mei 2022, 00:09

erik-kuijpers schreef: donderdag 26 mei 2022, 09:05 Als ik beelden zie van Putin dan krijg ik de indruk dat de man ziek is; een opgeblazen gezicht door de chemo?
Er is ook zoiets als psychisch ziek, een psychopaat, dat zie je niet aan zijn bolle gezicht, maar over hoe hij mensen laat vermoorden op zijn gezag
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#72 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 28 mei 2022, 06:22

Psycho's, Jumbo, ik ken er nog een paar. Xi Jinping met de moslims en christenen in zijn land, Kim Oen met zijn eigen volk, bestrijders van de homo- etc gemeenschap in Iran, Brunei en andere landen, vergeet Orban niet, en nog een paar van die lekkere regimes. Het doel heiligt de middelen; een oude spreuk maar helaas nog actueel.

Over de fysieke gezondheid van Putin wordt ook negatief geschreven, buiten Rusland dan, en waar rook is is vuur.....

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#73 Bericht door Herbergier » zaterdag 28 mei 2022, 06:44

Ik heb het idee dat jullie een beetje(ver) van het onderwerp afdwalen, dit heeft zeer weinig met het verplaatsen naar veilig Thailand te maken, dit is meer iets voor een ander soort forum.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#74 Bericht door jumbo » zaterdag 28 mei 2022, 07:49

Herbergier schreef: zaterdag 28 mei 2022, 06:44 Ik heb het idee dat jullie een beetje(ver) van het onderwerp afdwalen, dit heeft zeer weinig met het verplaatsen naar veilig Thailand te maken, dit is meer iets voor een ander soort forum.
Correct, we dwaalden af
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”