O/A visa's , belgie verhoogt de voorwaarden

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: O/A visa's , belgie verhoogt de voorwaarden

#16 Bericht door pjotter » woensdag 24 november 2021, 16:10

NON IMM O en NON IMM O-A vraag je normaal gesproken aan in je thuisland.
Een NON IMM O, kun je bij veel Thaise immigratiebureau's ook in Thailand kopen. Pre-covid kon je deze ook redelijk eenvoudig kopen in b.v. een buurland als Cambodia, Laos en Vietnam.
Ook dan kun je na 60 dagen een jaarverlenging vragen.
Dus een NON IMM O is een gewoon visum Jumbo.
Een sticker als je het buiten Thailand aanvraagt (single entry) en dikwijls een stempel als je het in Thailand koopt (GEEN Entry, want je bent er al :giggle: )


jumbo schreef: dinsdag 23 november 2021, 01:25
brake0345 schreef: maandag 22 november 2021, 11:41 Mij is nog steeds niet duidelijk wanneer een 50+er met "pensioen" een non-O of een non-OA geserveerd krijgt?!
Non O/A dient te worden aangevraagd bij de ambassade in je woonland
De Non-O, maar dat is meer een verlenging van de boven vernoemde Non-O/A, wordt aangevraagd in Thailand

Met een Non-B (werk) kan je omschakelen naar een Non-O retirement of marriage zonder de Non O/A
Maar ook daar dient de eerste Non B te worden aangevraagd in het woonland of een van de omringende landen

Het is niet eenvoudig zonder de eerste aanvragen in het woonland je verlengingen in Thailand te verkrijgen

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: O/A visa's , belgie verhoogt de voorwaarden

#17 Bericht door jumbo » woensdag 24 november 2021, 22:21

pjotter schreef: woensdag 24 november 2021, 16:10 NON IMM O en NON IMM O-A vraag je normaal gesproken aan in je thuisland.
Een NON IMM O, kun je bij veel Thaise immigratiebureau's ook in Thailand kopen. Pre-covid kon je deze ook redelijk eenvoudig kopen in b.v. een buurland als Cambodia, Laos en Vietnam.
Ook dan kun je na 60 dagen een jaarverlenging vragen.
Dus een NON IMM O is een gewoon visum Jumbo.
Een sticker als je het buiten Thailand aanvraagt (single entry) en dikwijls een stempel als je het in Thailand koopt (GEEN Entry, want je bent er al :giggle: )


jumbo schreef: dinsdag 23 november 2021, 01:25
brake0345 schreef: maandag 22 november 2021, 11:41 Mij is nog steeds niet duidelijk wanneer een 50+er met "pensioen" een non-O of een non-OA geserveerd krijgt?!
Non O/A dient te worden aangevraagd bij de ambassade in je woonland
De Non-O, maar dat is meer een verlenging van de boven vernoemde Non-O/A, wordt aangevraagd in Thailand

Met een Non-B (werk) kan je omschakelen naar een Non-O retirement of marriage zonder de Non O/A
Maar ook daar dient de eerste Non B te worden aangevraagd in het woonland of een van de omringende landen

Het is niet eenvoudig zonder de eerste aanvragen in het woonland je verlengingen in Thailand te verkrijgen
En wat is nu het verschil tussen wat jij schrijft en ikzelf had geschreven?
Naar mijn mening hetzelfde
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: O/A visa's , belgie verhoogt de voorwaarden

#18 Bericht door johnny013 » donderdag 25 november 2021, 07:35

jumbo schreef: woensdag 24 november 2021, 22:21
pjotter schreef: woensdag 24 november 2021, 16:10 NON IMM O en NON IMM O-A vraag je normaal gesproken aan in je thuisland.
Een NON IMM O, kun je bij veel Thaise immigratiebureau's ook in Thailand kopen. Pre-covid kon je deze ook redelijk eenvoudig kopen in b.v. een buurland als Cambodia, Laos en Vietnam.
Ook dan kun je na 60 dagen een jaarverlenging vragen.
Dus een NON IMM O is een gewoon visum Jumbo.
Een sticker als je het buiten Thailand aanvraagt (single entry) en dikwijls een stempel als je het in Thailand koopt (GEEN Entry, want je bent er al :giggle: )


jumbo schreef: dinsdag 23 november 2021, 01:25

Non O/A dient te worden aangevraagd bij de ambassade in je woonland
De Non-O, maar dat is meer een verlenging van de boven vernoemde Non-O/A, wordt aangevraagd in Thailand

Met een Non-B (werk) kan je omschakelen naar een Non-O retirement of marriage zonder de Non O/A
Maar ook daar dient de eerste Non B te worden aangevraagd in het woonland of een van de omringende landen

Het is niet eenvoudig zonder de eerste aanvragen in het woonland je verlengingen in Thailand te verkrijgen
En wat is nu het verschil tussen wat jij schrijft en ikzelf had geschreven?
Naar mijn mening hetzelfde
Nee, jij zegt dat een Non-O een verlenging van O-A en te verkrijgen in Thailand.

Maar zoals ik in een eerdere reactie al aangaf is een Non-O een gewoon visa en aan te vragen in het thuisland, ik heb het ook gedaan.
Met O-A heb je standaard een jaar en een O moet je binnen 3 maanden verlengen in een jaar retirement. ( in mijn geval )
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: O/A visa's , belgie verhoogt de voorwaarden

#19 Bericht door jumbo » vrijdag 26 november 2021, 00:15

Wellicht babbelen we langs elkaar heen, maar om escalaties te voorkomen geef ik je gelijk :thumbsup:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: O/A visa's , belgie verhoogt de voorwaarden

#20 Bericht door brake0345 » donderdag 02 december 2021, 12:24

Moest het even nakijken maar mijn laatste 2 visa's verstrekt door de Thaise ambassade in Den Haag in 2012 en 2013 waren allebei een Non Imm O en dus geen O/A, daarna verblijf op Non O extensies.

Blijft mijn vraag, als de Thaise ambassade in Den Haag zowel Non O als Non O/A kan verstrekken, wie/wat besluit voor O of O/A?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: O/A visa's , Thailand verhoogt de voorwaarden

#21 Bericht door wpdl » donderdag 02 december 2021, 13:18

Wat is het verschil tussen een niet-immigrant O en een niet-immigrant OA-visum?

Je mag het zelf even doorlezen brake0345
Denk eigenlijk gewoon de aanvrager ga ik er van uit dat je aan de gevraagde documenten voldoet om het te krijgen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: O/A visa's , belgie verhoogt de voorwaarden

#22 Bericht door godzilla » donderdag 02 december 2021, 14:54

Vandaag met een duitser gepraat, is hier met een non oa visum.
Hij stelde de vraag aan immi (vvor zijn verlenging)of de financiele voorwaarden verandert waren.
In thayang wisten ze van niks, dus alles voorlopig bij het oude.
tit

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: O/A visa's , Thailand verhoogt de voorwaarden

#23 Bericht door godzilla » donderdag 02 december 2021, 15:03

wpdl schreef: donderdag 02 december 2021, 13:18 Wat is het verschil tussen een niet-immigrant O en een niet-immigrant OA-visum?

Je mag het zelf even doorlezen brake0345
Denk eigenlijk gewoon de aanvrager ga ik er van uit dat je aan de gevraagde documenten voldoet om het te krijgen.
Ik heb het even doorgelezen,
Maar er zijn pertinente fouten in, dus ik ga daar niet op in.

Vandaag een vraag gehad , kan je een non oa omzetten in een non o in thailand...
Volgens sommigen niet, volgens anderen wel, en nog een mogelijkheid , onder tafel.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”