Snacks van de Makro

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2874
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Snacks van de Makro

#1 Bericht door wpdl » zondag 29 augustus 2021, 03:52

Weer eens wat anders als frikandellen kroketten en meer van dat soort nederlandse snacks.
Deze zijn bij de genoemde firma te koop.
Een verkooptruc is kopen bij deze firma in grootverpakking en dan per stuk langs de straat in de verkoop.
Je moet wat om aan je dagelijkse centen te komen.




Garnalen Loempia's

Garnalenrol is een van de meest populaire voorgerechten! Je hoeft niet te wachten om naar een restaurant te gaan om geweldige loempia's te proberen. Liefhebbers van loempia's moeten dit proberen vanwege de dichte vulling van garnalen. Afgezien daarvan zijn de loempia's van de kleine chef ook vegetarisch!

Hoy Jo, originele smaak

Hoi Jo is een soort gefrituurd broodje dat wordt geleverd met twee vullingsopties: kip of krabvlees. De broodjes kunnen in één keer worden gegeten of over meerdere maaltijden worden verdeeld. Het enige wat je hoeft te doen is de wok met frituurolie op middelhoog tot hoog vuur verhitten, de balletjes een minuutje frituren tot ze goudbruin kleuren, en daar is je heerlijke Hoy Jo! Als je haast hebt, kan het binnen enkele minuten heerlijk zijn.

Sneeuwbal Kip

Als je van iets knapperigs houdt, vergeet dan niet om de sneeuwbalkip te pakken . Met slechts een paar minuten frituren kun je genieten van deze heerlijke knapperige snack.


Corndog Cheese

Corndog Cheese is super makkelijk te bereiden! Het enige wat je hoeft te doen is 1 of 2 corndogs bakken in een pan op laag vuur. Controleer of de olie niet te heet is, omdat deze snel kan verbranden. Verwarm het ongeveer 10 minuten en je hebt een lekkere snack. Bak het als alternatieve methode in een olievrije friteuse. Je kunt zoveel toevoegen als je wilt en het ongeveer 10 minuten bakken. Het wordt ten zeerste aanbevolen voor kaasliefhebbers en het is het beste om het te hebben als het heet is!

Kokos Samosa's

Deze overheerlijke kokos samosa moet je geproefd hebben! Kokos samosa: is een van de meest favoriete maaltijden van het moment op aarde. Het wordt elke dag door miljoenen genoten. Het is super makkelijk te bereiden en het smaakt heerlijk! Dit zijn de eenvoudigste kleine lekkernijen die je ooit zult tegenkomen en het komt ook in de smaken banaan, durian en ananas!

Paarse zoete aardappel kaas Ball

Hier is iets unieks om te proberen! Het zijn zoete aardappelen gevuld met kaas die in een balvorm wordt geleverd en het is absoluut heerlijk. Smelt van binnen en met een heerlijk goudbruin korstje van buiten! Met slechts een paar minuten frituren, kunt u genieten van deze geweldige traktatie.

Kaasbal

Alle kaasliefhebbers, Smeltend, sijpelend aan de binnenkant en met een prachtige goudbruine korst aan de buitenkant, deze gebakken kaasbal is puur comfort. Gebruik wat schone olie om te frituren en verwarm deze op middelhoog vuur. Het is het beste als het warm is!

Chicken Pop

Chicken Pop is voor veel mensen een favoriete snack, omdat zowel de smaak als de textuur aangenaam zijn voor de mensen die het eten. Het is heerlijk en bevredigend en je kunt er niet genoeg van hebben. Gekookte chicken pops kunnen 10 minuten in een voorverwarmde oven worden opgewarmd tot ze helemaal heet zijn.

Gefrituurde garnaal
Het is eigenlijk garnalen gehavend in goud. Het enige wat je hoeft te doen is het in olie te koken tot het goudgeel is in een koekenpan. Van binnen moet het zacht zijn, terwijl het van buiten knapperig moet zijn. Als het klaar is, kun je genieten van dit heerlijke tussendoortje door het in je favoriete saus te dopen.



information by the thaiger

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Snacks van de Makro

#2 Bericht door erik-kuijpers » zondag 29 augustus 2021, 06:41

Willem, je bent zo enthousiast: Denk je aan jouw lijn?
(Of heb je net als ik al jaaaren geen lijn meer...? :giggle: )

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2874
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Snacks van de Makro

#3 Bericht door wpdl » zondag 29 augustus 2021, 07:18

Ik kan eten wat ik wil Erik en eigenlijk ook drinken.
Nooit, maar dan ook nooit boven de 74 kilo uitgekomen ondergewicht was ooit eens 67 kilo vanaf mijn 18 lentes.
Was hier in Thailand trouwens na wat medisch geklooi.
Roken ongeveer dezelfde tijd als jij mee gestopt ook nooit enig invloed gehad.
Had er trouwens graag in mijn jonge leven wel een kilootje of tien bij gehad willen hebben.
Het vooroordeel over mensen met een hoog BMI-gehalte is stevig maar ook over mensen met een laag BMI-gehalte.

Net even twee kroketten weg zitten knabbelen trouwens, maar Thaise snacks hoewel ik er weinig inzicht in heb zijn er ook zat en waarschijnlijk ook zeer lekker.
Kleine loempia's en die gemalen vis smurrie met die groente stukjes erin ken ik wel lekker hoor voor zo tussen door.

Het scheelt een stevige slok op een borrel trouwens in prijs met de Nederlandse snacks.
Natuurlijk zal ik regelmatig proberen om ook het vriesvak met wat Nederlandse producten vol te houden.

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”