Het toerisme zal naar verwachting pas in 2026 herstellen.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Het toerisme zal naar verwachting pas in 2026 herstellen.

#1 Bericht door wpdl » woensdag 26 mei 2021, 04:03

Grimmig nieuws voor van toeristen afhankelijke gebieden zoals Phuket, aangezien de regering heeft gewaarschuwd dat het nog jaren kan duren voordat de toeristenindustrie volledig nieuw leven is ingeblazen.

Twee jaar geleden, voorafgaand aan de pandemie, vertegenwoordigde het toerisme ongeveer 21% van het BBP van Thailand, goed voor 1,8 biljoen baht aan inkomsten.
De Nationale Raad voor Economische en Sociale Ontwikkeling voorspelt echter dat Thailand de komende vijf jaar geen vergelijkbare cijfers zal zien, een sprong van drie jaar ten opzichte van wat experts voorspelden dat het de toeristische sector zou kosten om te herstellen.
Verwacht wordt dat tussen nu en 2026 nog 7 miljoen werknemers zullen worden getroffen.

Dit nieuws komt midden in Thailand, weifelend tussen beslissingen om beperkingen te versoepelen, heropening en verlenging van de lockdown en beperkingen; een precaire situatie sinds Thailand eind maart 2020 zijn grenzen voor het grootste deel van de wereld sloot.

Terwijl het land blijft vechten tegen de ergste golf van Covid-19 die het tot nu toe heeft gezien, blijven de inwoners van Phuket optimistisch dat het nog steeds kan heropenen in juli, gevolgd door andere "sandbox-projecten", en sommige reizigers naar hun eiland zien terugkeren.


Bron The Thaiger

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het toerisme zal naar verwachting pas in 2026 herstellen.

#2 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 26 mei 2021, 07:08

Deze klap komt hard aan! Las ergens anders dat er een stijging is in zelfdoding omdat men het niet meer ziet zitten en overheidshulp niet altijd op de juiste plaats terecht komt.

Thailand maakt het ook niet gemakkelijker om terug te komen 'baaien aan het strand'. Denk aan de lastig te vervullen eis dat je tot xyz bedragen verzekerd moet zijn en dat Thailand geen brief aanvaardt met '100% dekking'; zie de discussie nu in een zeker blog. En helpt die quarantaine nu echt? De mondlap wel, is inmiddels bewezen, en beter ventileren ook.

Ik heb mijn 2 prikjes gehad maar wacht nog even met reizen. Maar ik word straks 75 en dan wordt het reizen er ook niet gemakkelijker op...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het toerisme zal naar verwachting pas in 2026 herstellen.

#3 Bericht door jumbo » woensdag 26 mei 2021, 12:34

Toeristen hebben een memorabel kort geheugen
In de 20+ jaar dat ik hier woon heb ik een tsunami, 4 coups, een bloederig bezetting van een gedeelte van Bangkok, SARS en meer ongein meegemaakt en dan nu C19
Tijdens die eerdere zaken was alles binnen 6 maand hersteld!!!

Als 70% gevaccineerd is gaan de grenzen open en dan komen de toeristen, zonder twijfel en zie Portugal en Spanje nu....
2023 is alles nagenoeg weer op 80-90%
Zet ik een flesje wijn op....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het toerisme zal naar verwachting pas in 2026 herstellen.

#4 Bericht door jumbo » woensdag 26 mei 2021, 12:45

wpdl schreef: woensdag 26 mei 2021, 04:03 Twee jaar geleden, voorafgaand aan de pandemie, vertegenwoordigde het toerisme ongeveer 21% van het BBP van Thailand, goed voor 1,8 biljoen baht aan inkomsten.
Die 21% moet je naar waarde inschatten en als volgt
The actual contribution of tourism to GDP is lower than these percentages because GDP is measured in value added not revenue
En dan kom je rond de 11-15% uit over de laatste jaren
21% over GDP $509.200 billion (nominal, 2020 est.)[4] is ook een ander nummer
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het toerisme zal naar verwachting pas in 2026 herstellen.

#5 Bericht door wpdl » woensdag 26 mei 2021, 12:52


Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”