Facebook groep thailandforum.nl

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#16 Bericht door driver » zaterdag 05 december 2020, 08:53

jumbo schreef: zaterdag 05 december 2020, 00:45 Misschien dat FB met zijn foto's van jezelf en gezin, vrienden, familie plus persoonlijke zaken iets wat je alleen met vrienden/bekenen/persoonlijke relaties wilt delen
Zo lgt het voor mij....
Ik rij motor dus zit in veel motor groepen op feesboek en post daar ook veel fotoos over onze uitstapjes en onszelf en dat doen honderdduizenden of miljoenen mensen op feesboek.
Dingen delen met anderen die dezelfde hobby hebben brengt ook teweeg dat je mensen leert kennen en eventueel tijdens ritten iets afspreekt of tijdens een rit in Spanje op de Spaanse feesboek groep info vraagt over een slaapplek, mooie motor route oid. Of om samen te rijden ect
Blijf je altijd in je eigen omgeving zitten op feesboek ook prima maar ik kies bewust voor meer openheid en elders in de wereld info zien en krijgen ect.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#17 Bericht door jumbo » zondag 06 december 2020, 02:40

driver schreef: zaterdag 05 december 2020, 08:53
jumbo schreef: zaterdag 05 december 2020, 00:45 Misschien dat FB met zijn foto's van jezelf en gezin, vrienden, familie plus persoonlijke zaken iets wat je alleen met vrienden/bekenen/persoonlijke relaties wilt delen
Zo lgt het voor mij....
Ik rij motor dus zit in veel motor groepen op feesboek en post daar ook veel fotoos over onze uitstapjes en onszelf en dat doen honderdduizenden of miljoenen mensen op feesboek.
Dingen delen met anderen die dezelfde hobby hebben brengt ook teweeg dat je mensen leert kennen en eventueel tijdens ritten iets afspreekt of tijdens een rit in Spanje op de Spaanse feesboek groep info vraagt over een slaapplek, mooie motor route oid. Of om samen te rijden ect
Blijf je altijd in je eigen omgeving zitten op feesboek ook prima maar ik kies bewust voor meer openheid en elders in de wereld info zien en krijgen ect.

Ieder zijn keus en motivatie, ik ben nergens 'lid van' op facebook en volg nagenoeg niemand, het is voor mij een eenvoudig medium op mijn kids/familie op de hoogte te houden van mijn nogal saaie leven en om mij op de hoogte te houden van hun minder saaie levens.
Hetzelfde geldt min of meer voor Whatsapp en Line. Puur als goedkoop alternatief van de telefoon contacten

Ik neem zo weinig mogelijk deel aan de activiteiten en de mobile telefoon omdat ik het persoonlijk meer 'a'-sociale media vindt.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#18 Bericht door driver » zondag 06 december 2020, 08:54

Tijden veranderen en vroeger moest ik naar de motorclub om ritten ect uit te zoeken of belden we elkaar ect. Nu met internet s dat allemaal wat anders geworden.
Makkelijk maar ook leuker?.
Zit nu ook meer thuis dan toen.
Feesbook is lekker makkelijk en dat geldt voor meer internet dingen.
WhatsApp gebruik ik ook regelmatig.
Verder niks.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#19 Bericht door brake0345 » vrijdag 26 februari 2021, 14:40

Een paar maanden later, wat is het resultaat van de TF Facebook groep?
Het begon OK maar is al een tijdje stil met pakweg 30 leden en de laatste post pakweg 2 weken geleden.

Hier op het TF nog steeds elke dag nieuwe posts en reacties.

Conclusie, er is ruimte voor zowel Facebook platforms als voor conventionele platforms zoals het TF. Dit laat zien dat het TF door de opkomst van Facebook zeker niet ten dode is opgeschreven.

Interessant experiment, wat nu verder te doen met de TF FB groep??

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#20 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 26 februari 2021, 15:00

Ik merk dat op TFFB tenminste één persoon schrijft die hier niet of niet meer lid is en daarmee vervult TFFB een taak. Maar dat het op beide plekken stil is klopt. De tekst 'Het grootste en meest actieve Thailand forum' is iets voor de hoopvolle toekomst. Edoch, dames en heren, vergeet niet dat we allemaal een dagje ouder worden ieder jaar...

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#21 Bericht door driver » vrijdag 26 februari 2021, 15:29

Zelf heb ik in het begin regelmatig wat gepost wat ook wel beantwoord werdt maar op een bepaald moment werdt het stil en ik ga niet elke dag posten om het posten zeg maar. Bijna geen nieuwe leden meer na een aardig sterk begin dus er wordt dan niet echt gezocht op FB naar een Thailand Forum?. Dat hier wat meer gepost wordt nu komt denk ik ook omdat de meeste hier op Feesboek niks doen?.
Ik vindt de FB groep verder wel oké. Kost niks, Geen onderhoud duszzzzzz..

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#22 Bericht door wpdl » zaterdag 27 februari 2021, 01:49

Heb niets met facebook geen idee dus wat er in die 'wereld' gebeurd.
Wat ik er van hoor is het vaak niveau damesblaadjes laat maar zitten dus.

Reactie op de leden van de laatste dag.
Een [verdwaalt] lid de rest is hier lid VERSNIPPERING dus zie dat niet als taak invulling.
Interessant experiment, maar lijk mij duidelijk wat verder te doen.
Informatie uitdragen en discussie moet een bepaalde massa hebben wil je aantrekkingskracht hebben oftewel leden die actief zijn in meerdere leeftijdsgroepen en interesse.
Sommige 'clubs' zijn daar erg goed in sommige niet.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#23 Bericht door pjotter » zaterdag 27 februari 2021, 06:58

Ja, toch vind ik het vreemd dat er zo weinig animo is. Ik zie dat ik al meer dan 10 jaar lid ben. Ben toen voornamelijk lid geworden voor vragen aan ervaringsdeskundigen betreffende het aanvragen van een toeristenvisum naar NL voor mijn vriendin. Oeps, wij zijn dus OOK al meer dan 10 jaar samen :o , ha ha. Het was een schat aan informatie en tips wat ik toen heb gekregen. De toestemming van de Ambassade was dan ook meteen de eerste keer raak !
Daarna is mijn vriendin nog 6 keer in NL geweest voor 3 maanden.
Een jaar of 4 geleden heb ik heel wat emigratievragen gesteld. Ook over belastingzaken.
Inmiddels woon ik dus nu al bijna 3,5 jaar hier in de buurt van Korat. Bevalt nog steeds uitstekend.
Jammer nu met die hele Corona/Covid sht, anders had ik afgelopen augustus een keertje afgereisd naar NL, om bij de geboorte te zijn van mijn 2e kleinkind. Helaas, het is even niet anders.
Je zou toch zeggen dat meer mensen met vragen zitten betreffende Visa voor Thailand en NL, Emigratie, Belastingzaken, MVV perikelen etc. Maar misschien dat, laat ik zeggen de 50 plussers, nu idd andere media gebruiken zoals FB voor dit soort vragen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#24 Bericht door driver » zaterdag 27 februari 2021, 08:15

wpdl schreef: zaterdag 27 februari 2021, 01:49 Heb niets met facebook geen idee dus wat er in die 'wereld' gebeurd.
Wat ik er van hoor is het vaak niveau damesblaadjes laat maar zitten dus.

Reactie op de leden van de laatste dag.
Een [verdwaalt] lid de rest is hier lid VERSNIPPERING dus zie dat niet als taak invulling.
Interessant experiment, maar lijk mij duidelijk wat verder te doen.
Informatie uitdragen en discussie moet een bepaalde massa hebben wil je aantrekkingskracht hebben oftewel leden die actief zijn in meerdere leeftijdsgroepen en interesse.
Sommige 'clubs' zijn daar erg goed in sommige niet.
Van horen zeggen is iets waar ik nooit op af ga. Zelf ervaren is mijn idee. En ja.. Feesboek is vaak ook een roddel of irritatie groep net als veel andere groep inclusief hier op TF.
Ik lees op FB alleen dat waar ik in geïnteresseerd ben. Heel veel motor groepen maar ook de navigatie groep van Tom Tom en groepen waar je voor de navigatie reistips krijgt inclusief routes ect. Landen info en ook Worldwide dan hé.
FB kan heel nuttig zijn en het grote voordeel is dat je meestal binnen enkele minuten antwoord krijgt op een vraag.

Sta ik met de motor in Tsjechië en er is iets.. Vraag stellen en binnen een mum van tijd reacties. Zie ik ergens een foto van een bergpas in Italië.. Even bij de Italiaanse Multistrada FB groep posten en ik weet waar het is.
FB weet natuurlijk alles van je zeggen veel mensen als je daar aan meldt. Privacy ect. Boeit me niet ze weten sowieso al bijna alles van ons als het erop aan komt weet ik uit ervaring.
Ik zit alleen op FB en ouderwetse forums verder niks.
Laatst gewijzigd door driver op zaterdag 27 februari 2021, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#25 Bericht door driver » zaterdag 27 februari 2021, 08:24

Wat betreft TF dus dit forum ben ik vanaf het moment dat ik hier binnen kwam eigenlijk altijd keurig geholpen met veel dingen. Visa gedoe voor Sukanya, vragen over eea altijd goed mee geholpen. Ook periodes gehad met wat mensen wat minder ging dus ergernis of omdat mensen hier weg moesten waar ik goed contact mee had en nog heb overigens. Een van die mensen Henk Khorat is helaas overleden.
Heb ook een keer vlgs mij gemeld dat ik weg wou inclusief al mijn berichten en ben toen al diverse berichten gaan deleten. Maar iets later na wat contact gehad te hebben met onder andere Chang inclusief nette tekst en uitleg toch gebleven tot aan nu toe.
Weinig nieuwe aanwas hier en zowel posten ze niet of nauwelijks.
Zijn er wel veel afgehaakt inmiddels en die blijven ook weg lijkt het.
Ik blijf nog wel hangen hier en mee posten daar waar het kan zeg maar.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#26 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 27 februari 2021, 13:13

Driver, bedoel je met Henk Khorat Henk de K? Jij of een ander lid heeft ooit in TF een foto geplaatst van een bezoek bij Han met Hans, Henk en jij?

Loempia
Moderator
Moderator
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 13 oktober 2017, 10:42

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#27 Bericht door Loempia » zaterdag 27 februari 2021, 13:36

Je spreekt elkaar aan bij de forumnaam (draad Forumcultuur 01-06-2015)!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#28 Bericht door driver » zaterdag 27 februari 2021, 14:39

erik-kuijpers schreef: zaterdag 27 februari 2021, 13:13 Driver, bedoel je met Henk Khorat Henk de K? Jij of een ander lid heeft ooit in TF een foto geplaatst van een bezoek bij Han met Hans, Henk en jij?
Klopt wat je vraagt en schrijft.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#29 Bericht door driver » zaterdag 27 februari 2021, 14:41

Loempia schreef: zaterdag 27 februari 2021, 13:36 Je spreekt elkaar aan bij de forumnaam (draad Forumcultuur 01-06-2015)!
Ehhh.. Wat is de reden dat jij nu dit post?.

Reactie van Eric waar wat namen voorbij kwamen of iets anders?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#30 Bericht door wpdl » zaterdag 27 februari 2021, 15:02

Het is Eric met een k ja 55555 en dan natuurlijk streepje kuijpers. :angel:

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”