Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1606 Bericht door jomel17 » donderdag 15 april 2021, 14:52

Ik lees vandaag in diverse kranten dat Astra- zeneca nog wel gegeven wordt aan mensen boven de 60..
Moeten wij soms de pensioen en AOW potten beschermen ???
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1607 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 15 april 2021, 15:32

Alle hulpen van de thuiszorg in mijn regio hebben Astra gehad en lopen nog vrolijk rond. Dat is heel belangrijk want zij hoesten mijn AOW op.... :giggle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1608 Bericht door driver » donderdag 15 april 2021, 17:30

jomel17 schreef: donderdag 15 april 2021, 14:52 Ik lees vandaag in diverse kranten dat Astra- zeneca nog wel gegeven wordt aan mensen boven de 60..
Moeten wij soms de pensioen en AOW potten beschermen ???
Dat is blijkbaar ook de risico groep die ze met deze vaccinatie willen beschermen denk ik.
En Astra is voor boven de 60 blijkbaar goed vlgs de kenners.
Onder de 60 even geen Astra dus dan is het als je morgen 60 wordt nu even niet goed blijkbaar of krijgen die sowieso wat anders?. Ik hou niet alles bij eigenlijk.
Hoorde wel op de radio in de auto dat vanaf 15 Mei? mensen verplicht in quarantaine moeten bij terugkomst uit rood gebied? En ze kunnen steekproef gewijs gebeld worden en zijn ze niet thuis wordt de politie of een boa op je afgestuurd oid en krijg je 95 euro boete.
Ik zou dus de telefoon mooi niet opnemen als ik gebeld werdt of ik nu wel of niet thuis was :mrgreen:
Staan ze aan de deur doe ik sowieso niet open en al helemaal niet voor een Boa.
Vindt Boa,s vaak lichtelijk irritant als ik het zo mag zeggen.
Laatst gewijzigd door driver op donderdag 15 april 2021, 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1609 Bericht door driver » donderdag 15 april 2021, 17:33

erik-kuijpers schreef: donderdag 15 april 2021, 15:32 Alle hulpen van de thuiszorg in mijn regio hebben Astra gehad en lopen nog vrolijk rond. Dat is heel belangrijk want zij hoesten mijn AOW op.... :giggle:
Zuinig op zijn dus deze Astrazorgwerksters ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1610 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 15 april 2021, 22:03

Zuinig op zijn dus deze Astrazorgwerksters ;)

In een groot dorp (1.800 inwoners) als waar ik woon zijn er twee thuiszorgondernemingen werkzaam, beide met 12 dames, verpleegkundigen, tussen 25 en 50 jaar. Dus er is behoefte aan...

Ik ben al kampioen douchen genoemd want men is binnen 20 minuten in en uit. Men hoeft mij ook niet in en uit bed te tillen of mijn elastieken kousen weer aan te sjorren want ik heb daar een apparaat voor.

Dit is een belangrijk hulpmiddel voor mensen die iets niet meer kunnen of mogen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1611 Bericht door driver » vrijdag 16 april 2021, 18:47

Vaccin blijft me toch bezig houden dus huisarts eens ouderwets een brief geschreven met wat vragen over eea. Zit mijn leven lang daar al dus ze kennen me.
Ben netjes gene en goed en serieus gesprek gehad over de voors of tegens omtrent vaccinatie.
Astra is wat er nu en de komende maanden is niks anders.
Lastig dus omdat ik niet tegen vaccinatie ben maar dat Astra liever niet.

Wat ik wel wil is zonder moeilijk gedoe met de motor weg in Europa Dat is eige het enigste wat ik leuk vind om te doen duszz?.
Iedere keer testen ect is helemaal niks voor me dat kost tijd en gedoe en ik ken mezelf dat wordt of problemen of ergernis.
Wil ik dus minder gedoe dan is vaccinatie de enige oplossing.
Wil ik dat?. Om eerder en makkelijker te kunnen reizen wel ja.
Dat is ook echt de enigste reden om toch ja te zeggen.
Anderen beschermen ect waar Printen over poste begrijp ik maar zou vervelend gezegd misschien niet de hoofdreden zijn.
Het wordt me nu dus eigenlijk opgedrongen als ik meer gemak wil zeg maar en dat is iets waar ik me of overheen moet zetten of ik moet accepteren dat ik meer moeite moet doen om te reizen tzt.
De huisarts praktijk heeft begrip voor mijn gedachtengang zeg maar en heeft me vrijblijvend toch weer op de lijst gezet. Met de duidelijke opmerking :Denk de komende weken nog rustig erover. Krijg je de oproep weer en twijfel je nog geen probleem. Dan bel je weer af en krijgt een ander jouw Astra vaccinatie.

Wordt vervolgd maar hoe?
Laatst gewijzigd door driver op vrijdag 16 april 2021, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1612 Bericht door KhunSugar » vrijdag 16 april 2021, 19:59

De enige reden waarom ik mij laat vaccineren is de hoop de verworven vrijheden in het algemeen te herwinnen. Vrijheid van reizen in het bijzonder.
Om anderen ben ik niet bezorgd, dat ieder voor zichzelf zorgt. Ik weet dat dit vrij egoïstisch klinkt, dan is dat maar zo.
Mij hebben ze opgeroepen om me eerdaags met het Pfizer vaccin te laten vaccineren, ik heb mijn aanwezigheid bevestigd, alsook voor de tweede prik.
Ondertussen verneem ik dat een derde inenting binnen de 12 maanden overwogen wordt.
Na 5 jaar kijk ik ernaar uit om nog is naar Thailand te reizen.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1613 Bericht door driver » vrijdag 16 april 2021, 21:05

KhunSugar schreef: vrijdag 16 april 2021, 19:59 De enige reden waarom ik mij laat vaccineren is de hoop de verworven vrijheden in het algemeen te herwinnen. Vrijheid van reizen in het bijzonder.
Om anderen ben ik niet bezorgd, dat ieder voor zichzelf zorgt. Ik weet dat dit vrij egoïstisch klinkt, dan is dat maar zo.
Mij hebben ze opgeroepen om me eerdaags met het Pfizer vaccin te laten vaccineren, ik heb mijn aanwezigheid bevestigd, alsook voor de tweede prik.
Ondertussen verneem ik dat een derde inenting binnen de 12 maanden overwogen wordt.
Na 5 jaar kijk ik ernaar uit om nog is naar Thailand te reizen.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Vrijheid van reizen in het byzonder als hoofdreden dus net als mij dus.
Ik vindt het niet egoïstisch maar heb het idee dat de meningen daar wat over verdeeld zijn.
Phjzer voor jou lees ik. Voor mij als ik ja zeg Astra.
Na vijf jaar weer naar Thailand.. Ben vijf jaar geleden ook voor het laatst daar geweest vlgs mij.
Heb nog niet echt het gevoel om daar weer naartoe te gaan. Heb daar verder ook niks. Geen huis en alleen wat family van Suk, een oude vriend van vroeger die er woont thats it eigenlijk.
Ga liever weer met de motor op pad in Europa ongeacht waar. Wil de Ardennen weer in maar kan ook nog niet.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1614 Bericht door serpay » zaterdag 17 april 2021, 05:45

driver schreef: vrijdag 16 april 2021, 18:47 Vaccin blijft me toch bezig houden dus huisarts eens ouderwets een brief geschreven met wat vragen over eea. Zit mijn leven lang daar al dus ze kennen me.
Ben netjes gene en goed en serieus gesprek gehad over de voors of tegens omtrent vaccinatie.
Astra is wat er nu en de komende maanden is niks anders.
Lastig dus omdat ik niet tegen vaccinatie ben maar dat Astra liever niet.

Wat ik wel wil is zonder moeilijk gedoe met de motor weg in Europa Dat is eige het enigste wat ik leuk vind om te doen duszz?.
Iedere keer testen ect is helemaal niks voor me dat kost tijd en gedoe en ik ken mezelf dat wordt of problemen of ergernis.
Wil ik dus minder gedoe dan is vaccinatie de enige oplossing.
Wil ik dat?. Om eerder en makkelijker te kunnen reizen wel ja.
Dat is ook echt de enigste reden om toch ja te zeggen.
Anderen beschermen ect waar Printen over poste begrijp ik maar zou vervelend gezegd misschien niet de hoofdreden zijn.
Het wordt me nu dus eigenlijk opgedrongen als ik meer gemak wil zeg maar en dat is iets waar ik me of overheen moet zetten of ik moet accepteren dat ik meer moeite moet doen om te reizen tzt.
De huisarts praktijk heeft begrip voor mijn gedachtengang zeg maar en heeft me vrijblijvend toch weer op de lijst gezet. Met de duidelijke opmerking :Denk de komende weken nog rustig erover. Krijg je de oproep weer en twijfel je nog geen probleem. Dan bel je weer af en krijgt een ander jouw Astra vaccinatie.

Wordt vervolgd maar hoe?

Driver waarom met astra kun je niet via je huisarts een attest krijgen de astra afraad.
gezien de voorgeschiedenis van je ziekte.
ikzelf wordt nu met pfilzer geprikt door mijn medische achtergrond die mijn huisarts heeft opgesteld.
ben pas 58 en mag nu al geprikt worden ,eigenlijk was ik pas in september aan de beurt.
zelfde voor mijn vrouw deze mag nu ook geprikt worden omdat ze massagebehandelingen geeft.
ik zou het toch maar eens navragen bij de GGD hoe het nu zit.
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1615 Bericht door driver » zaterdag 17 april 2021, 06:20

serpay schreef: zaterdag 17 april 2021, 05:45
driver schreef: vrijdag 16 april 2021, 18:47 Vaccin blijft me toch bezig houden dus huisarts eens ouderwets een brief geschreven met wat vragen over eea. Zit mijn leven lang daar al dus ze kennen me.
Ben netjes gene en goed en serieus gesprek gehad over de voors of tegens omtrent vaccinatie.
Astra is wat er nu en de komende maanden is niks anders.
Lastig dus omdat ik niet tegen vaccinatie ben maar dat Astra liever niet.

Wat ik wel wil is zonder moeilijk gedoe met de motor weg in Europa Dat is eigenlijk het enigste wat ik leuk vind om te doen duszz?.
Iedere keer testen ect is helemaal niks voor me dat kost tijd en gedoe en ik ken mezelf dat wordt of problemen of ergernis.
Wil ik dus minder gedoe dan is vaccinatie de enige oplossing.
Wil ik dat?. Om eerder en makkelijker te kunnen reizen wel ja.
Dat is ook echt de enigste reden om toch ja te zeggen.
Anderen beschermen ect waar Printen over poste begrijp ik maar zou vervelend gezegd misschien niet de hoofdreden zijn.
Het wordt me nu dus eigenlijk opgedrongen als ik meer gemak wil zeg maar en dat is iets waar ik me of overheen moet zetten of ik moet accepteren dat ik meer moeite moet doen om te reizen tzt.
De huisarts praktijk heeft begrip voor mijn gedachtengang zeg maar en heeft me vrijblijvend toch weer op de lijst gezet. Met de duidelijke opmerking :Denk de komende weken nog rustig erover. Krijg je de oproep weer en twijfel je nog geen probleem. Dan bel je weer af en krijgt een ander jouw Astra vaccinatie.

Wordt vervolgd maar hoe?

Driver waarom met astra kun je niet via je huisarts een attest krijgen de astra afraad.
gezien de voorgeschiedenis van je ziekte.
ikzelf wordt nu met pfilzer geprikt door mijn medische achtergrond die mijn huisarts heeft opgesteld.
ben pas 58 en mag nu al geprikt worden ,eigenlijk was ik pas in september aan de beurt.
zelfde voor mijn vrouw deze mag nu ook geprikt worden omdat ze massagebehandelingen geeft.
ik zou het toch maar eens navragen bij de GGD hoe het nu zit.
Heb ik gevraagd of ik iets anders kon krijgen. Maar mijn medisch dossier geeft daar vlgs hun geen reden toe. Er wordt in mijn omgeving en elders wat ik lees best veel gepraat dat mensen liever geen Astra willen maar iets anders. Onder de 60 jaar wordt er nu in de politiek vlgs mij ook over gediscussieerd. Maar wat ik hoor is dat ze geen vrije keuze willen doen omdat dit nog meer extra handelingen worden wat de snelheid van het vaccineren tegen houdt.
Ze willen gewoon die 70% oid zo snel mogelijk halen qua vaccinaties.
Maar boven de 60 blijft het Astra. Was ik even oud als jou kreeg ik wslijk ook phizer.
Dan had ik ook gelijk ja gezegd.
Maar als de komende weken blijkt dat de grens over met vaccinatie makkelijker gaat wordt het toch Astra wslijk. Niet leuk en opgedrongen vindt ik maar ja.. Wat moet of kan ik anders als ik geen snel testen ect wil doen?

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1616 Bericht door Joep » zaterdag 17 april 2021, 06:55

Niet om je bang te maken of iets op te dringen, maar heb je deze al gelezen.
Ieder zijn eigen mening hoor

https://bit.ly/3tvkdR0

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1617 Bericht door printen44 » zaterdag 17 april 2021, 10:18

Door die prikken die ik in mijn arm krijg, krijg ik ook mijn vrijheid terug. In december wil ik naar Namibia gaan waar mijn zus en zwager woont. Met die prik kan ik zorgeloos reizen naar het land. Daar zijn ze voorlopig nog niet klaar met Corona. Vaccins zijn maar in mondjesmaat te krijgen en wat men krijgt gaat naar de Chinezen, notabelen en verdere lieden die denken dat ze voorrang moeten hebben.

Ik heb alleen een bewijs nodig dat ik volledig ben gevaccineerd en kan gaan en staan waar ik wil. Nou zal ik als 77-jarige dan niet echt overal uit mijn dak gaan, maar een bezoek aan Erindi, een groot wildreservaat, zo groot als provincie Utrecht, zit er in. Geen restricties dan.

Kortom, ik heb vrijheid van handelen en dat is voor mij een groot goed.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1618 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 17 april 2021, 10:54

Dat bewijs krijg je na prik-2 op papier. Ik neem mijn vaccinatieboekje mee en misschien willen ze dat bijwerken.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1619 Bericht door wpdl » zaterdag 17 april 2021, 14:31

Werd pas op mijn vingers getikt dat ik het niet helemaal snapte. :giggle:

Lees en huiver deskundigheid

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1620 Bericht door serpay » zaterdag 17 april 2021, 16:54

printen44 schreef: zaterdag 17 april 2021, 10:18 Door die prikken die ik in mijn arm krijg, krijg ik ook mijn vrijheid terug. In december wil ik naar Namibia gaan waar mijn zus en zwager woont. Met die prik kan ik zorgeloos reizen naar het land. Daar zijn ze voorlopig nog niet klaar met Corona. Vaccins zijn maar in mondjesmaat te krijgen en wat men krijgt gaat naar de Chinezen, notabelen en verdere lieden die denken dat ze voorrang moeten hebben.

Ik heb alleen een bewijs nodig dat ik volledig ben gevaccineerd en kan gaan en staan waar ik wil. Nou zal ik als 77-jarige dan niet echt overal uit mijn dak gaan, maar een bezoek aan Erindi, een groot wildreservaat, zo groot als provincie Utrecht, zit er in. Geen restricties dan.

Kortom, ik heb vrijheid van handelen en dat is voor mij een groot goed.
https://www.adac.de/news/namibia-urlaub-corona/
https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... -kleurcode
dus nu niet doen en bij terugkomst in quarantaine.
Alfisti rebeli

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”