Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2011 Bericht door brake0345 » donderdag 16 september 2021, 02:09

De Mor Prom database is gehackt en vaccinatie data is verdwenen van de app/website.
https://www.thaipbsworld.com/data-of-th ... -ministry/

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2012 Bericht door jumbo » zaterdag 25 september 2021, 01:08

Mijn vraag aan NL/B inwoners van Thailand, waarom de app??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2013 Bericht door Herbergier » zondag 26 september 2021, 11:41

Hier kan je het tempo van vaccineren in Thailand zien en het aantal vaccinaties tot nu toe.

https://covidvax.live/en/location/tha
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2014 Bericht door pjotter » dinsdag 28 september 2021, 14:25

Geen papieren certificaat meer op zak. Als ik in de app kijk, is het precies hetzelfde format als het papieren Certificaat.
Ik heb trouwens ook een app waar mijn rijbewijs getoond kan worden. Ach ja, kleine voordeeltjes maar wel weer meer mogenlijkheden om gehacked te worden.
jumbo schreef: zaterdag 25 september 2021, 01:08 Mijn vraag aan NL/B inwoners van Thailand, waarom de app??

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2015 Bericht door pjotter » dinsdag 28 september 2021, 14:26

Ik DENK dat je je dan ook hebt geregistreerd met je roze ID Card ?
Herbergier schreef: dinsdag 14 september 2021, 13:51 Ik heb de app (Thailand Digital Health Pass) al kunnen activeren en via co19cert.moph.go.th met gebruik van de 13 cijferige code van mijn roze IF-Card in mijn mobiel opgeslagen, daarop staat mijn vaccination status met een QR-Code, mijn naam staat volledig goed ingevuld maar mijn paspoortnummer is niet ingevuld.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2016 Bericht door Herbergier » woensdag 29 september 2021, 02:26

pjotter schreef: dinsdag 28 september 2021, 14:26 Ik DENK dat je je dan ook hebt geregistreerd met je roze ID Card ?
Herbergier schreef: dinsdag 14 september 2021, 13:51 Ik heb de app (Thailand Digital Health Pass) al kunnen activeren en via co19cert.moph.go.th met gebruik van de 13 cijferige code van mijn roze IF-Card in mijn mobiel opgeslagen, daarop staat mijn vaccination status met een QR-Code, mijn naam staat volledig goed ingevuld maar mijn paspoortnummer is niet ingevuld.
Klopt, klein tikfoutje van mij, ik schrijf over 13 cijferige code van mijn roze IF-Card, dat moet natuurlijk roze ID-Card zijn. :oops:
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2017 Bericht door jumbo » donderdag 30 september 2021, 13:13

Met je eventuele bewijs kan je bij het ziekenhuis die de vaccinatie organsieerde om inschrijving vragen met je ID, paspoort en telefoonnummer
Vervolgens zou je dan moeten kunnen inschrijven op de app
De app heeft alleen geldigheid in Thailand. En hier wordt tot nog toe nog nergens om gevraagd dus zal dat in de toekomst als 'alles beter gaat' ook niet nodig zijn
Overkill
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2018 Bericht door Gardensafari » donderdag 30 september 2021, 18:54

Misschien is het al voorbij gekomen en heb ik het gemist, maar ik heb twee vragen.

1 Ik mag naar Phuket en binnenkort ook naar een aantal andere bestemmingen. Als ik daar zeven dagen blijf (de nieuwe quarantaineperiode voor gevaccineerden) mag ik dan verder Thailand in?

2 Welke vaccinaties worden in Thailand erkend?

Ben jullie nu al zeer erkentelijk.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2019 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 30 september 2021, 22:43

Hans, vraag 1 is beantwoord in T-Blog. Er zijn NL-ers en Belgen die na de quarantaine per auto het land in gegaan zijn en geen problemen kregen. Ook per domestic vlucht lees ik geen rare dingen.

Voor vraag 2 stel ik voor dat je bij T-blog gaat kijken of bij Google.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2020 Bericht door brake0345 » vrijdag 01 oktober 2021, 01:01

1) correct, er zijn geen beperkingen in Thailand voor interprovinciaal verkeer, ik zou de dieprode gebieden vermijden.

2) Pfizer, J&J, Moderna, Astra, Sinovac en Sinopharm.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2021 Bericht door wpdl » vrijdag 01 oktober 2021, 01:38

Je zal de laatste over het hoofd hebben gezien niet dat het voor Hans veel uit zal maken.

tatnews

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2022 Bericht door Gardensafari » dinsdag 05 oktober 2021, 08:12

Heel veel dank.
Toch nog steeds veel gedoe voor vakantie.
Ben ook bang voor de immigratie in Bangkok.
Dat duurde altijd al een eeuwigheid, maar nu moeten zoveel papieren worden gecontroleerd…
Mijn lief en ik overwegen om in januari te gaan, misschien is het dan allemaal wat soepeler.
Of juist niet, natuurlijk.
Niemand weet hoe het zich komende winter zal ontwikkelen.
Mijn vrouw is al twee jaar niet meer in Th geweest, waar ze normaal twee keer per jaar ging.
Voor haar is het nog het ergste.
Nogmaals veel dank, ook voor de linkjes.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2023 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 05 oktober 2021, 08:56

Hans, ik zie wel eens foto's van hoe het nu op Swampie is en daar kun je gerust een olifant loslaten, die zal niemand verwonden. De massa is nog niet teruggekeerd; zou ook niet kunnen als iedereen 1,5 m afstand moet houden.

Hoe het in januari is weet nog niemand. Ik ga nog niet terug, wacht nog even op de derde prik hier, maar als ik reis, waarheen dan ook, dan laat ik me duwen. Noodgedwongen, helaas, maar het geeft wel voordelen want je gaat door de versnelde procedure heen zoals crew en hotemetoten...

Maar in Thailand kunnen de voorwaarden per minuut wijzigen... Hou de berichtgeving op de site van de ambassade in Den Haag maar goed in de gaten en op websites die het goed volgen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2024 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 06 oktober 2021, 13:13

WEERZIEN NA 20 JAAR

Ja, dat is 20 jaar! 20 Jaar al met pensioen van het werk. 1 Maart 2002 verliet ik NL 'voorgoed' al ben ik er nu weer terug, en met tevredenheid. Bedacht net, dat een ander die met 67 met pensioen gaat die 20 jaar nog maar moet zien te halen.... Ik had mazzel en kon op 55 met zelfbetaald pensioen.

Collega Peter en echtgenote Rian waren vandaag in Friesland en kwamen even buurten. Peter zwaar beschadigd door corona maar gelukkig leeft ie nog al scheelde dat niet veel. Nu dus al 1,5 jaar bezig met die rotkwaal en hij is nog wel even zoet voor ie weer helemaal de oude is. 61 Jaar pas. En dan lees ik 'Corona bestaat niet'. Hoe dwars kun je zijn.....

Benieuwd of ik ook die derde prik krijg; in NL is die actie nu op gang aan het komen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2025 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 06 oktober 2021, 22:22

Nou ja, deze middag komt de uitnodiging van mijn huisarts om de jaarlijkse griepprik te gaan halen in een zaaltje in het dorp mits ik een lap om doe en 1,5 m afstand houd. Er staat niet dat C19 er ook in zit dus het zal de ouwe prik zijn van vorig jaar.

Nu heeft die prik me altijd beschermd want de laatste echte griep was voor mijn 15e leeftijd en daarna niet meer gehad dan sinusklachten en een natte neus. Geluk! Ik kom uit een bronchitisfamilie en opa van vaders kant had zwaar bronchitis. Die had in de huiskamer een kwispedoor staan naast zijn luie stoel en spuugde af en toe een 'kwakje' in die kwispedoor-met-deksel en dan ging oma die van tijd tot tijd doortrekken in de wc. Bah! Daarna kreeg opa die terug om verdere kwakjes in te deponeren.....

Opa van moeders kant was timmerman en nooit ziek. Die reden ze op zijn 88e van de fiets en toen brak ie een poot! Hij kwam voor het eerst van zijn leven in een ziekenhuis en dat schokte hem zo, zijn hart bleef spontaan stil staan. Ach, dat is de tijd van toen. Groot-oma van vaders kant woonde boven de zaak in de Essenstraat in Haarlem en zij zat de hele dag aan het raam aan de straat met spionnetjes. Om te kijken wie er langs kwam. Maar als de piespot vol was kwakte ze dat naar beneden in de straat. Daar was wel de ingang van de glas- en verfzaak van mijn opa.... Tja, dan sta je er deftig op.....

Goeie nacht allemaal en zie je morgen weer.....

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”