Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1861 Bericht door KhunSugar » zondag 11 juli 2021, 18:05

600 zorg verstrekkers zijn besmet met COVID desondanks een dubbele vaccinatie met het Chinese Sinovac.
Bron Reuters

Chinese producten, zwijg er mij van…


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1567
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1862 Bericht door jomel17 » maandag 12 juli 2021, 01:30

In Bangkok Post, een verpleegster overleden aan Covid terwijl ze ingeën
was met Sinovac
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... rses-death
หลงรัก

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2907
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1863 Bericht door wpdl » maandag 12 juli 2021, 01:54

Van de Chinese vaccin is al zeer vroeg aangegeven dat het tegen het oorspronkelijke virus helpt in beperkte mate.
Weinig of niet tegen mutanten.
Meer een 'foutje' van Thailand zelf lijk mij.
Daarom dat ik maar op mijn mRNA vaccin wacht. :x

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1864 Bericht door RuudThai » maandag 12 juli 2021, 06:10

Een Nederlander hier in Sakon Nakhon is vorige week naar het staatsziekenhuis gegaan en heeft gevraagd of hij zich kon registreren voor een vaccinatie.
Dat kon, hij heeft nu een afspraak voor begin augustus voor de 1e vaccinatie met het AstraZeneca vaccin.
Ik ga vandaag hetzelfde doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1865 Bericht door driver » maandag 12 juli 2021, 06:41

Tsja.. Dan ga ik straks maar mijn tweede Astra laten prikken onder het motto.. K, zie wel of ut helpt of niet en wat tzt de bijwerkingen worden. En om eventueel makkelijker weg te kunnen met de corona app.
Ben overigens benieuwd of de corona app ook werkt. Suk heeft Jansen gehad paar weken geleden zal binnenkort eens proberen de app op haar telefoon te krijgen om te zien of het werkt.


Note : Heb op mijn mobiel de corona app geïnstalleerd. En werkt ook nog. Na 1 Astra Zeneca prik staat dat ook netjes erin vermeldt.

Internationaal werkt ook na 1 prik dat is blijkbaar voldoende om weg te gaan officieel.
In Nederland moet ik twee keer gevaccineerd zijn voordat de app zeg maar werkt.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1567
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1866 Bericht door jomel17 » maandag 12 juli 2021, 09:21

Driver, jij hebt ook gehoord dat de tweede prik met een ander vaccin veel effectiever blijkt te zijn dan de vervolg prik met het zelfde vaccin ??
Ik zou ff google kijken als ik jou was
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1867 Bericht door driver » maandag 12 juli 2021, 09:44

jomel17 schreef: maandag 12 juli 2021, 09:21 Driver, jij hebt ook gehoord dat de tweede prik met een ander vaccin veel effectiever blijkt te zijn dan de vervolg prik met het zelfde vaccin ??
Ik zou ff google kijken als ik jou was
Ik ben er wel klaar mee dat gedoe. Straks de tweede Astra en done. Effectief of niet scheelt me eigenlijk weinig. Doe het alleen maar om dat eventueel makkelijker reizen.

jay
kenner
kenner
Berichten: 113
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2012, 06:46

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1868 Bericht door jay » maandag 12 juli 2021, 10:11

paar weken geleden afspraak gemaakt voor vandaag 12 july voor Astra .Dus vanochtend naar Central in Korat ,de gehele papieren rompslomp en bloeddruk en lengte en gewicht meten uiteindelijk mijn volgnummer gekregen 500 personen voor mij aan de beurt .Na 2,5 uur dan eindelijk zelf aan de beurt en wat denkt u Farang krijgen vandaag geen injectie ,dus weg wezen . Zo langzamerhand moet ik ook kotsen van dit land

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1586
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1869 Bericht door Herbergier » maandag 12 juli 2021, 10:35

Hier in Buriram verloopt het vaccineren nog steeds heel erg vlot, mijn vrouw en ik zijn op 8 juni al in het Buriram staatsziekenhuis gratis met de 1e AstraZeneca vaccin gevaccineerd en omdat het in de stad Korat erg moeilijk is een vaccinatie te krijgen, ook voor Thaise inwoners, zijn vorige week haar twee zonen met hun vrouwen een dagje vanuit Korat naar Buriram overgekomen en die stonden hier ook binnen twee uur alle vier gevaccineerd en wel, met het gratis AstraZeneca vaccin, weer buiten.
Alles van waarde is weerloos.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1870 Bericht door driver » maandag 12 juli 2021, 10:46

jay schreef: maandag 12 juli 2021, 10:11 paar weken geleden afspraak gemaakt voor vandaag 12 july voor Astra .Dus vanochtend naar Central in Korat ,de gehele papieren rompslomp en bloeddruk en lengte en gewicht meten uiteindelijk mijn volgnummer gekregen 500 personen voor mij aan de beurt .Na 2,5 uur dan eindelijk zelf aan de beurt en wat denkt u Farang krijgen vandaag geen injectie ,dus weg wezen . Zo langzamerhand moet ik ook kotsen van dit land
Troost je dan met de gedachte dat het Thai blijkbaar ook overkomt. Neef van mijn vrouw idem dito na lang wachten. Kon weer vertrekken zonder vaccinatie.

jay
kenner
kenner
Berichten: 113
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2012, 06:46

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1871 Bericht door jay » maandag 12 juli 2021, 10:55

Driver dat ik geen injectie kreeg dat moet dan maar . Ik heb moeite met de hele procedure mee moeten doen en bij de laatste controle na 2,5 uur weggestuurd worden , dit had bij de eerste controle moeten gebeuren dan kan ik er wel mee leven

jay
kenner
kenner
Berichten: 113
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2012, 06:46

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1872 Bericht door jay » maandag 12 juli 2021, 10:58

Hier in Buriram verloopt het vaccineren nog steeds heel erg vlot, mijn vrouw en ik zijn op 8 juni al in het Buriram staatsziekenhuis gratis met de 1e AstraZeneca vaccin gevaccineerd en omdat het in de stad Korat erg moeilijk is een vaccinatie te krijgen, ook voor Thaise inwoners, zijn vorige week haar twee zonen met hun vrouwen een dagje vanuit Korat naar Buriram overgekomen en die stonden hier ook binnen twee uur alle vier gevaccineerd en wel, met het gratis AstraZeneca vaccin, weer buiten.
Ook een idee bedankt

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1873 Bericht door driver » maandag 12 juli 2021, 11:19

jay schreef: maandag 12 juli 2021, 10:55 Driver dat ik geen injectie kreeg dat moet dan maar . Ik heb moeite met de hele procedure mee moeten doen en bij de laatste controle na 2,5 uur weggestuurd worden , dit had bij de eerste controle moeten gebeuren dan kan ik er wel mee leven
Bij de eerste controle klopt dan had je gelijk weer kunnen gaan. Maar T. I. T hé.

Ik kon vanochtend om 11.00 uur direct doorlopen in de sportzaal naar mijn huisarts. 15 minuten later weer buiten.

jay
kenner
kenner
Berichten: 113
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2012, 06:46

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1874 Bericht door jay » maandag 12 juli 2021, 11:48

Ja Driver T.I.T. klopt maar na 10 jaar gaat er langzaam maar zeker toch iets irrieteren en is er veel veranderd en niet in ons voordeel .Kortom het word best moeilijk om alles op de grote hoop T.I.T. te blijven gooien .

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1875 Bericht door driver » maandag 12 juli 2021, 11:59

jay schreef: maandag 12 juli 2021, 11:48 Ja Driver T.I.T. klopt maar na 10 jaar gaat er langzaam maar zeker toch iets irrieteren en is er veel veranderd en niet in ons voordeel .Kortom het word best moeilijk om alles op de grote hoop T.I.T. te blijven gooien .
Dat Thailand niet meer hetzelfde is als 10 jaar geleden geloof ik direct. Wij krijgen er amper iets van mee omdat we in Nederland wonen. Nog steeds tot volle tevredenheid van Sukanya. Die wil niet terug naar Thailand zegt ze nog steeds.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”