Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2071 Bericht door driver » woensdag 11 januari 2023, 05:42

T. I. T. zo was het en zo blijft het wat ik nu lees :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 19 oktober 2021, 05:02
Locatie: Thailand z.l.a.m.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2072 Bericht door Ronny010 » woensdag 11 januari 2023, 14:23

wpdl schreef: woensdag 11 januari 2023, 01:24
Heb de drie spuiten gehad mRNA en nooit aantoonbaar [teststrip] dat virus gehad, hoewel ik de symptomen die men aangeeft ook wel eens gehad heb.
Februari weten we alles hier in Thailand als die Chinese toerist weer afreizen.
Drie spuiten is wat karig met de chinezen invasie , alle bekenden van me hebben er 4, 5, en zelfs 6 . zeker de oudjes boven de 60 jaar

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2073 Bericht door driver » woensdag 11 januari 2023, 15:35

Ronny010 schreef: woensdag 11 januari 2023, 14:23
wpdl schreef: woensdag 11 januari 2023, 01:24
Heb de drie spuiten gehad mRNA en nooit aantoonbaar [teststrip] dat virus gehad, hoewel ik de symptomen die men aangeeft ook wel eens gehad heb.
Februari weten we alles hier in Thailand als die Chinese toerist weer afreizen.


Drie spuiten is wat karig met de chinezen invasie , alle bekenden van me hebben er 4, 5, en zelfs 6 . zeker de oudjes boven de 60 jaar
Je mag iedereen boven de 60 dus mij ook met 64 jaar nu gerust oudjes noemen hoor :mrgreen: maar drie spuiten vondt ik tot nu toe wel voldoende eigenlijk..

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2074 Bericht door jumbo » donderdag 12 januari 2023, 00:52

Ronny010 schreef: woensdag 11 januari 2023, 14:23
wpdl schreef: woensdag 11 januari 2023, 01:24
Heb de drie spuiten gehad mRNA en nooit aantoonbaar [teststrip] dat virus gehad, hoewel ik de symptomen die men aangeeft ook wel eens gehad heb.
Februari weten we alles hier in Thailand als die Chinese toerist weer afreizen.
Drie spuiten is wat karig met de chinezen invasie , alle bekenden van me hebben er 4, 5, en zelfs 6 . zeker de oudjes boven de 60 jaar
Je kan het ook overdrijven
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2075 Bericht door jumbo » donderdag 12 januari 2023, 00:54

driver schreef: woensdag 11 januari 2023, 15:35
Ronny010 schreef: woensdag 11 januari 2023, 14:23
wpdl schreef: woensdag 11 januari 2023, 01:24
Heb de drie spuiten gehad mRNA en nooit aantoonbaar [teststrip] dat virus gehad, hoewel ik de symptomen die men aangeeft ook wel eens gehad heb.
Februari weten we alles hier in Thailand als die Chinese toerist weer afreizen.


Drie spuiten is wat karig met de chinezen invasie , alle bekenden van me hebben er 4, 5, en zelfs 6 . zeker de oudjes boven de 60 jaar
Je mag iedereen boven de 60 dus mij ook met 64 jaar nu gerust oudjes noemen hoor :mrgreen: maar drie spuiten vondt ik tot nu toe wel voldoende eigenlijk..
Nergens staat 4,5,6 als verplicht of zelfs geadviseerd...
Maar je met leeftijd, wisselende en onbeschermde contacten en biertjes met maten en dames waarvan je niet weet of ze gevaccineerd zijn, kan je ervoor kiezen :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2076 Bericht door wpdl » donderdag 12 januari 2023, 03:15

Trouwens Heren [en Dames] die erg onrustig worden en zoals ik het lees Toerist zijn.
Maar bewoner mag ook vermoed ik.
Hoe men van de nood een deugt maakt ;)

MOPH opent vaccinatiecentrum voor buitenlanders

Het ministerie van Volksgezondheid (MOPH) is van plan om Covid-19-vaccins voor buitenlanders aan te bieden in het Bang Rak Medical Center in Bangkok voor ongeveer 1.000 baht.
De minister van Toerisme en Sport, Phiphat Ratchakitprakarn, kondigde op woensdag 28 december aan dat hij van plan was om gratis booster-shots te geven aan buitenlanders , maar voegde eraan toe dat daarvoor in januari goedkeuring van het kabinet nodig was.

Het voorstel werd door het kabinet als onhoudbaar beschouwd, maar het Department of Disease Control (DDC) stemde ermee in om de booster-shots toe te dienen voor ongeveer 1.000 baht per stuk.
Directeur van de DDC, Tharate Karatsanairaviwong, meldde, dat Bangkok van plan is om twee vaccinatiecentra voor buitenlanders te hebben.
De eerste wordt naar verwachting in de komende dagen geopend op de negende verdieping van het Bang Rak Medical Center.
Beschikbare vaccins zijn AstraZeneca en Pfizer.
De dienst biedt plaats aan 200 tot 300 mensen per dag en kost minder dan 1.000 baht.

Tharate benadrukte dat de vaccins die te koop zijn vrijwillig zijn.

Tharate voegde eraan toe dat er meer vaccinatiecentra zouden worden geopend in de toeristische provincies.
Populaire gebieden zoals Phuket, Pattaya en Chiang Mai zouden meer dan één centrum hebben vanwege het aantal toeristen.

Bron Petch Petpailin by The Thaiger

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2077 Bericht door pjotter » vrijdag 13 januari 2023, 01:39

Oh, gaan ze nu toch wat geld vragen wpdl ?
Jij woont ook in/net buiten Korat toch ?
Ik heb hier 3 Pfizer vac. gehad met die 'Central Plaza sessies' en niets hoeven te betalen. Vond het wel netjes van Thailand. Geregistreerd in die Morproh app. en ze hebben ze alle 3 in mijn bestaande (NL) gele vac. boekje gestempeld. Niet dat ik nu ZO voor die vaccinaties ben/was, maar ben naar NL op vakantie gaan in de Thailand Pass tijd.

Desondanks heb ik vorig jaar januari, vermoedelijk tijdens oud op nieuw viering in Bangkok, covid opgelopen helaas. En ook nog in de "verplichte ziekenhuis opname tijd" zonder symptomen 12 dagen 🙄. En hoe ze het hier hadden geregeld in het dorp met de 'poejai baan' en aanverwanten weet ik niet, maar toen ik mijn gele huisboekje en roze ID-Card liet zien, zeiden ze al direkt dat ik niets hoefde te betalen 🤷‍♂️. Contact later met mijn 2 ziekenhuis kamergenoten bleek dat zij toch 4,500฿ per dag moesten betalen !! Beiden hadden een ziektekosten verzekering dus ook geen probleem.

Ik weet eigenlijk niet of die sessies er nog steeds zijn ?
wpdl schreef: donderdag 12 januari 2023, 03:15 Trouwens Heren [en Dames] die erg onrustig worden en zoals ik het lees Toerist zijn.
Maar bewoner mag ook vermoed ik.
Hoe men van de nood een deugt maakt ;)

MOPH opent vaccinatiecentrum voor buitenlanders

Het ministerie van Volksgezondheid (MOPH) is van plan om Covid-19-vaccins voor buitenlanders aan te bieden in het Bang Rak Medical Center in Bangkok voor ongeveer 1.000 baht.
De minister van Toerisme en Sport, Phiphat Ratchakitprakarn, kondigde op woensdag 28 december aan dat hij van plan was om gratis booster-shots te geven aan buitenlanders , maar voegde eraan toe dat daarvoor in januari goedkeuring van het kabinet nodig was.

Het voorstel werd door het kabinet als onhoudbaar beschouwd, maar het Department of Disease Control (DDC) stemde ermee in om de booster-shots toe te dienen voor ongeveer 1.000 baht per stuk.
Directeur van de DDC, Tharate Karatsanairaviwong, meldde, dat Bangkok van plan is om twee vaccinatiecentra voor buitenlanders te hebben.
De eerste wordt naar verwachting in de komende dagen geopend op de negende verdieping van het Bang Rak Medical Center.
Beschikbare vaccins zijn AstraZeneca en Pfizer.
De dienst biedt plaats aan 200 tot 300 mensen per dag en kost minder dan 1.000 baht.

Tharate benadrukte dat de vaccins die te koop zijn vrijwillig zijn.

Tharate voegde eraan toe dat er meer vaccinatiecentra zouden worden geopend in de toeristische provincies.
Populaire gebieden zoals Phuket, Pattaya en Chiang Mai zouden meer dan één centrum hebben vanwege het aantal toeristen.

Bron Petch Petpailin by The Thaiger

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2078 Bericht door wpdl » vrijdag 13 januari 2023, 02:12

Hallo pjotter woon ook in Korat, klopt.
[Wanneer gaat dat meeting point er eens komen voor de boys from korat]
Heb mijn spuiten ook gratis gehad na het tonen van mijn paspoort met het visum en dacht woonadres.
De groene App is 'bewijsmateriaal'
Heb ook nog een papieren verslag van de data en merknaam.
Volgens mijn vrouw kan je nog steeds op die basis gratis spuiten halen.

De buitenlander als toerist valt daar niet onder vandaar kleine betaling, volgens bron.
Heb mij ooit wel eens op de lijst van Moderna gezet en betaald [en nooit gekregen vanwege politiek] een paar keer zo duur.

Vindt het een goede zet, vele buitenlanders [Russen, Chinese et cetera] hebben hun eigen merk gehad en de kwaliteit daarvan is flut naar men zegt of er nooit een gekregen.
Voor de buitenlanders in het algemeen die vinden dat men er zes moet hebben in drie jaar tijd om wat voor reden dan ook ligt die mogelijkheid dus ook open, lijk mij.
Wacht dit najaar maar weer af hoe het advies luidt.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2079 Bericht door pjotter » vrijdag 13 januari 2023, 08:28

Aha, voor toeristen. Duidelijk 👍

Yep dat papiertje met 3 QR-codes heb ik ook.
Ja, in het aller begin ook ingeschreven en 2 shots Moderna betaald in RIM-Living. Dacht iets van 3,300฿. Ze hebben me NA 2 shots Pfizer keurig gebeld en ik kon ze ook aan vrienden/kennissen overdragen. Maar ja, toen inmiddels gratis 🙄 Geen intresse en geen geld terug natuurlijk.

Ja, ik ga er voorlopig ook geen meer halen. Denk dat ik pas over 1 1/2 jaar weer een keertje naar NL ga. Ik zie wel 'hoe de vlag er dan bij hangt' idd.
wpdl schreef: vrijdag 13 januari 2023, 02:12 Hallo pjotter woon ook in Korat, klopt.
[Wanneer gaat dat meeting point er eens komen voor de boys from korat]
Heb mijn spuiten ook gratis gehad na het tonen van mijn paspoort met het visum en dacht woonadres.
De groene App is 'bewijsmateriaal'
Heb ook nog een papieren verslag van de data en merknaam.
Volgens mijn vrouw kan je nog steeds op die basis gratis spuiten halen.

De buitenlander als toerist valt daar niet onder vandaar kleine betaling, volgens bron.
Heb mij ooit wel eens op de lijst van Moderna gezet en betaald [en nooit gekregen vanwege politiek] een paar keer zo duur.

Vindt het een goede zet, vele buitenlanders [Russen, Chinese et cetera] hebben hun eigen merk gehad en de kwaliteit daarvan is flut naar men zegt of er nooit een gekregen.
Voor de buitenlanders in het algemeen die vinden dat men er zes moet hebben in drie jaar tijd om wat voor reden dan ook ligt die mogelijkheid dus ook open, lijk mij.
Wacht dit najaar maar weer af hoe het advies luidt.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2080 Bericht door wpdl » woensdag 03 mei 2023, 01:05

Zie eigenlijk tot mijn verbazing op Tv dat men vooral voor oudere weer de Covid herhaal spuit promoot en och nu wij er toch zijn en doe ook gelijk even de griepprik.

Korte blik in een digitale nieuwsbron levert dit op.
Het aantal opgenomen Covid-19-patiënten in Thailand is in de laatste week van april gestegen tot 1.811, tegen 1.088 in de week ervoor.
Ondertussen verdubbelde het aantal gerelateerde sterfgevallen in dezelfde periode van 5 naar 10, zoals gerapporteerd door het Department of Disease Control (DDC).
Deze cijfers zijn twee weken na het Songkran-festival medio april gestegen en zullen naar verwachting verder stijgen wanneer deze maand het nieuwe schooljaar en het regenseizoen beginnen.
Bron en volledig verslag Mitch Connor, Author at Thaiger

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2081 Bericht door Herbergier » woensdag 03 mei 2023, 09:03

wpdl schreef: woensdag 03 mei 2023, 01:05 Zie eigenlijk tot mijn verbazing op Tv dat men vooral voor oudere weer de Covid herhaal spuit promoot en och nu wij er toch zijn en doe ook gelijk even de griepprik.

Korte blik in een digitale nieuwsbron levert dit op.
Het aantal opgenomen Covid-19-patiënten in Thailand is in de laatste week van april gestegen tot 1.811, tegen 1.088 in de week ervoor.
Ondertussen verdubbelde het aantal gerelateerde sterfgevallen in dezelfde periode van 5 naar 10, zoals gerapporteerd door het Department of Disease Control (DDC).
Deze cijfers zijn twee weken na het Songkran-festival medio april gestegen en zullen naar verwachting verder stijgen wanneer deze maand het nieuwe schooljaar en het regenseizoen beginnen.
Bron en volledig verslag Mitch Connor, Author at Thaiger
https://www.ad.nl/buitenland/mondkapje- ... ~aeed3d7b/
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2082 Bericht door jumbo » donderdag 04 mei 2023, 01:02

wpdl schreef: woensdag 03 mei 2023, 01:05 Zie eigenlijk tot mijn verbazing op Tv dat men vooral voor oudere weer de Covid herhaal spuit promoot en och nu wij er toch zijn en doe ook gelijk even de griepprik.
Ik haal maandag de griepprik op....
Stijging in covid is uitvloeisel van Songkrahn

Herdimmunity is nu de belangrijkste tegenstander van C19
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2083 Bericht door wpdl » donderdag 04 mei 2023, 02:27

Het is een nieuwe variant waarbij de vorige vaccinaties, maar beperkt weerstand bieden is het verhaal.
Ziekte verloop schijnt mee te vallen.
Ik heb er drie gehad spuiten, de laatste is ongeveer een jaar terug dus geloof het nog wel even.
Maar dat geldt niet voor iedereen.

De griepprik heb ik nog nooit gedaan, ga daar eens aan denken als ik 70 ben.

Herd immunity
Groepsimmuniteit, kudde-immuniteit of collectieve immuniteit is een vorm van indirecte bescherming tegen infectieziektes die wordt bereikt doordat een groot deel van een populatie immuun is voor een infectie en deze zich niet of moeilijk kan verspreiden.
Verspreiding is ook al actueel in vele landen waar geen songkran is oftewel domweg veel met elkaar onbeschermd in contact komen.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2084 Bericht door Kees » donderdag 04 mei 2023, 04:04

Mensen, accepteer nu eens dat af en toe eens ziek worden menselijk is, net als bij dieren. De kans op overlijden is nog steeds heel klein wanneer je ziek ben.
Je gaat toch ook geen gepanserde auto kopen omdat het hier zo gevaarlijk in het verkeer is.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 915
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2085 Bericht door jodokus » donderdag 04 mei 2023, 04:47

Kees schreef: donderdag 04 mei 2023, 04:04 Mensen, accepteer nu eens dat af en toe eens ziek worden menselijk is, net als bij dieren. De kans op overlijden is nog steeds heel klein wanneer je ziek ben.
Je gaat toch ook geen gepanserde auto kopen omdat het hier zo gevaarlijk in het verkeer is.
:clap: :clap: :clap:
Toch wel...

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”