De Thaise cultuur

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: De Thaise cultuur

#31 Bericht door Harm » maandag 19 augustus 2019, 12:10

Net op de avond markt in Korat centrum geweest heb 2 heerlijke stukken hachee vlees gescoord (2 1/2 kilo bijna zonder vet.) 260 bath per kilo
Morgen alles klaar maken en dan kunnen we morgenavond hachee eten. :roll:
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: De Thaise cultuur

#32 Bericht door robi6 » maandag 07 oktober 2019, 13:09

Wie mijn andere bijdragen gelezen heeft, snapt wel dat ik mijn ervaringen met de Thaise cultuur niet baseer op mijn vakantie op koh Chang,

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: De Thaise cultuur

#33 Bericht door robi6 » vrijdag 11 oktober 2019, 13:37

En wat de rest van de reacties met Thailand te maken hebben(heb ze even doorgefietst)
is mij een raadsel, hoogstens hoe een Farang zich gedraagt in een vreemd land, wat toevallig Thailand heet.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Thaise cultuur

#34 Bericht door driver » vrijdag 11 oktober 2019, 14:19

robi6 schreef: vrijdag 11 oktober 2019, 13:37 En wat de rest van de reacties met Thailand te maken hebben(heb ze even doorgefietst)
is mij een raadsel, hoogstens hoe een Farang zich gedraagt in een vreemd land, wat toevallig Thailand heet.
Vlgs mij is hier het merendeel( op wat eerste berichten na onder andere jou toch wel wat warrige openingspost misschien) gepost over eten en wat dingen er omheen met onze of een Thaise partner in zowel Thailand als Nederland dus vlgs mij echt wel Thailand gericht wat betreft dit opgestarte draadje.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: De Thaise cultuur

#35 Bericht door Herbergier » zaterdag 12 oktober 2019, 04:40

robi6 schreef: maandag 07 oktober 2019, 13:09 Wie mijn andere bijdragen gelezen heeft, snapt wel dat ik mijn ervaringen met de Thaise cultuur niet baseer op mijn vakantie op koh Chang,
Trek maar eens een jaartje door de Isan, daar heerst nog wel de echte Thaise cultuur, al wordt ook daar in de steden die echte Thaise cultuur steeds meer beïnvloed door de moderne tijd, maar buiten die steden op het boerenland is die Thaise cultuur nog wel goed voelbaar, maar niet op een of ander hippie strand of in een dorpje in de buurt van backpackers stadje Mae Hong Song, waar de Birmese cultuur (Tay Yai) heerst met de bevolkingsgroepen Karen, Lahu, Lisu, Lua en Miao, Yunnan en Pa-O.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”