Belastingaangifte 2018

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Belastingaangifte 2018

#31 Bericht door pjotter » zaterdag 14 december 2019, 04:05

Ha ha, en dat nog wel op vrijdag de 13e !! :giggle:
Netjes ! Nou ja, dan is men bij de dienst in iedergeval begonnen met de M-biljetten. Suc6 met de definitieve !!
erik-kuijpers schreef: vrijdag 13 december 2019, 19:00 Als je het over de duvel hebt dan trap je op zijn staart. Krijg vandaag via Mijn Overheid de voorlopige aanslag 2018 binnen. IK KRIJG TERUG! En ik heb de aangifte doorgerekend met een sheet nagemaakt van Lammert over 2017 en die aangepast aan 2018. Het verschil zit alleen in alle drie de hef-kortingen; de rest wijkt slechts enkele euro's af.

Pik in, 't is winter. En nu de definitieve afwachten.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Belastingaangifte 2018

#32 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 14 december 2019, 07:19

Denk nu niet dat ik binnenloop door de fout...... Het blijven tientjes.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Belastingaangifte 2018

#33 Bericht door erik-kuijpers » zondag 22 december 2019, 09:17

En de centen zijn binnen. Men houdt woord: een week. Maar ik zet ze netjes opzij want moet ze terugbetalen als de aanslag komt.

Over dit jaar moet ik 700 euro terugkrijgen; volgend jaar er dus maar snel bij zijn.....

Dafrans
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: zondag 11 juni 2017, 09:27

Re: Belastingaangifte 2018

#34 Bericht door Dafrans » dinsdag 28 januari 2020, 07:44

Hallo

Ik lees in een reactie dat de belastingdienst inmiddels begonnen is met de behandeling van de M biljetten.
Op mijn belastingdienst staat als laatste dat mijn aangifte over 2018 per post is ontvangen per 1 november 2019.
Veels te laat maar binnen de termijn van de aanmaningsbrief.
Ik heb er verder geen idee van wanneer men mijn aangifte in behandeling neemt.
Is er een bepaalde datum die stelt voor wanneer de belastingdienst dit uiterlijk moet hebben behandeld?

Groet Dafrans

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Belastingaangifte 2018

#35 Bericht door pjotter » dinsdag 28 januari 2020, 09:07

Mijn datum was eind juli dat het M-biljet was binnengekomen bij de belastingdienst. Afgelopen 17 januari de definitieve aanslag in 'mijn overheid' met dagtekening 23 januari.
Helaas, zoals Lammert zeer regelmatig aangeeft, helemaal mis.
Reeds niet ingehouden premie volksverzekeringen en ZVW door mijn pensioenfonds keurig verwerkt als buitenlands belastingplichtige (dus niets (terug) hoeven te betalen) maar loonbelasting helemaal ingehouden als binnenlands belastingplichtige. Dus tot nu toe niets terug van mijn maandelijks ingehouden loonbelasting. Moet nu zelfs betalen. Maar....er wordt aan gewerkt :thumbsup:
Dafrans schreef: dinsdag 28 januari 2020, 07:44 Hallo

Ik lees in een reactie dat de belastingdienst inmiddels begonnen is met de behandeling van de M biljetten.
Op mijn belastingdienst staat als laatste dat mijn aangifte over 2018 per post is ontvangen per 1 november 2019.
Veels te laat maar binnen de termijn van de aanmaningsbrief.
Ik heb er verder geen idee van wanneer men mijn aangifte in behandeling neemt.
Is er een bepaalde datum die stelt voor wanneer de belastingdienst dit uiterlijk moet hebben behandeld?

Groet Dafrans

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Belastingaangifte 2018

#36 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 28 januari 2020, 09:25

Ik heb mijn M keurig op tijd ingeleverd en kreeg mijn voorlopige afgelopen december en die was goed op de heff korting na waardoor ik terugkreeg. Ik wacht nu op de defi.

Op de vraag van Dafrans heb ik niet direct een antwoord, daarvoor ben ik er te lang uit, maar ik meen dat de dienst er rustig een paar jaar over kan nadenken......

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Belastingaangifte 2018

#37 Bericht door pjotter » dinsdag 28 januari 2020, 11:58

Oh was ik vergeten idd Erik in mijn antwoord.
Ik dacht me ook te herinneren dat het theoretisch jaren kan/mag duren.
erik-kuijpers schreef: dinsdag 28 januari 2020, 09:25 Ik heb mijn M keurig op tijd ingeleverd en kreeg mijn voorlopige afgelopen december en die was goed op de heff korting na waardoor ik terugkreeg. Ik wacht nu op de defi.

Op de vraag van Dafrans heb ik niet direct een antwoord, daarvoor ben ik er te lang uit, maar ik meen dat de dienst er rustig een paar jaar over kan nadenken......

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Belastingaangifte 2018

#38 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 28 januari 2020, 14:14

pjotter schreef: dinsdag 28 januari 2020, 11:58 Oh was ik vergeten idd Erik in mijn antwoord.
Ik dacht me ook te herinneren dat het theoretisch jaren kan/mag duren.
erik-kuijpers schreef: dinsdag 28 januari 2020, 09:25 Ik heb mijn M keurig op tijd ingeleverd en kreeg mijn voorlopige afgelopen december en die was goed op de heff korting na waardoor ik terugkreeg. Ik wacht nu op de defi.

Op de vraag van Dafrans heb ik niet direct een antwoord, daarvoor ben ik er te lang uit, maar ik meen dat de dienst er rustig een paar jaar over kan nadenken......
De Belastingdienst mag er drie jaren over doen. Maar voor een M-biljet moet je rekenen op 6 tot 8 maanden. Hoe sneller, hoe meer fouten. :cheesy:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Belastingaangifte 2018

#39 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 28 januari 2020, 15:12

Die zes maanden heb ik nu vanaf 1 juli dus ik zal vooraan in de rij staan.

Over 2019 moet ik nog 700 euro terugkrijgen (ik heb de sommetjes al gemaakt) en dat zal oktober 2020 zijn? Wat in het vat zit....... :giggle:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Belastingaangifte 2018

#40 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 28 januari 2020, 15:31

Als je de aangifte voor 1 april indient dan krijg je voor 1 juli bericht en uitbetaling uiterlijk in de eerste week van juli. Dan wordt dan een leuke "Chinees" met Printen. Dat moet er dan wel van af kunnen. ;)
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Belastingaangifte 2018

#41 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 28 januari 2020, 22:51

Dan moet jij ook maar eens opstijgen naar noordelijker Friese streken en een Chineesje meedoen. En jouw vrouw natuurlijk ook. Met 40 km ben je in Sneek.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Belastingaangifte 2018

#42 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 28 januari 2020, 23:33

Dat doen we. Jij betaalt immers van je € 700 (dat is overigens een grapje :giggle2: ). We hebben onlangs onze Ferrari wel ingeruild voor een Ford KA, maar 40 kilometer heen en veertig kilometer terug is nog wel te doen. Daar doen we geen uren over. En anders kunnen we bij Printen vast wel overnachten. :giggle:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Belastingaangifte 2018

#43 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 29 januari 2020, 07:32

Die 700 e is geen grapje; het is 820 terug min 108 teveel ontvangen zorgtoeslag. En dat ik de Chinees betaal is ook geen grapje; als ik je uitnodig dan betaal ik ook, heer Lammert! Mits de Chinees dan nog bestaat en niet aan het coronavirus is bezweken. Dan zoeken we wel een friettent op. :giggle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Belastingaangifte 2018

#44 Bericht door wanadee » woensdag 29 januari 2020, 08:11

Gaan jullie ook nog met zijn drietjes afspreken om de 11stedentocht te gaan rijden? :crazy:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Belastingaangifte 2018

#45 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 29 januari 2020, 10:36

Als jij voor de vorst zorgt? Koning Winter trakteren op die lekkere taartjes zal vast wel helpen...... :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”