Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#166 Bericht door jumbo » dinsdag 19 januari 2021, 08:59

hoogstwaarschijnlijk het visum voor permanente inwoners
Welk visa is dit...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#167 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 19 januari 2021, 09:13

Ja, je hebt gelijk, er staat test. Dat stelt dan weer gerust want dat is voor reizigers nu ook al zo. Maar mocht ik kiezen dan liever EEN keer die prikjes dan ieder jaar die staaf in mijn neus.....

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#168 Bericht door Kees » dinsdag 19 januari 2021, 09:30

wpdl schreef: dinsdag 19 januari 2021, 08:29 Er staat een bericht dat men een covid-19 TEST heeft besproken en GEEN vaccinatie dat is nog geen eens gestart en zal zeker nog enkele maanden aan lopen voor de grote aantallen.
Typo dus van jou schijnbaar.


Immigration Backtracks on Plan to Require COVID-19 Test for Visa Extensions
By
Khaosod English -
January 19, 2021 11:30 am

Maar minder dan een uur nadat zijn opmerking op Khaosod English was gemeld - wat tot opschudding leidde onder expats op sociale media - reikte de woordvoerder terug om te zeggen dat hij verkeerd was geïnformeerd over het nieuwe beleid en bood hij zijn excuses aan.

'Mijn excuses voor het misverstand,' zei generaal-majoor Archayon. "Het is alleen van toepassing op bepaalde soorten visa, hoogstwaarschijnlijk het visum voor permanente inwoners."

Hij zei verder dat het Immigratiebureau zal moeten wachten op de Raad van State - een agentschap dat belast is met het beslechten van wetgevingsgeschillen - om de nieuwste regelgeving over coronavirus en aankomsten uit het buitenland, gepubliceerd op 25 december, te interpreteren.

"We wachten op de Raad van State om de nieuwe verordening te interpreteren," zei generaal-majoor Archayon.
Zal zeker voor buitenlanders die hier wonen ook een 'puntje' gaan worden op de langere termijn verplicht vaccineren voor je verlenging korte termijn geloof ik niet zo in, maar goed wie ben ik.
Gisteren zijn Birmezen, die hier in een resort werken, terug gestuurd door immigratie Chiang Mai met de mededeling dat zij eerst een Covid-19 test moesten laten doen voordat zij hun extention aanvraag mochten doen.
Wat de consequenties zouden moeten zijn als zij positief getest worden vraag ik mij toch wel af.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#169 Bericht door wpdl » dinsdag 19 januari 2021, 10:02

De kans dat men ieder jaar een vaccinatie kan gaan halen omdat die spuiten niet veel langer werken is goed mogelijk Erik.
Kan ook zo maar langer werken maar ga IK zeker niet van uit voorlopig,
Zo gauw die spuiten gemeengoed zijn zal het zeker verplicht worden als buitenlander.
Iets wat ik in onderwerp https://thailandforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=827764 al opgemerkt heb hoef je geen raketgeleerde voor te zijn.
Birmezen zijn de angel in de huidige 'hotspot' kees dus.......................geen extensie lijk mij bij een positieve test.
Probleem opgelost alleen wat meer illegalen :Whistle:

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#170 Bericht door Kees » dinsdag 19 januari 2021, 11:31

Birmezen zijn de angel in de huidige 'hotspot' kees dus.......................geen extensie lijk mij bij een positieve test.
Probleem opgelost alleen wat meer illegalen :Whistle:
Deze kennen wij persoonlijk en zijn al jaren hier.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#171 Bericht door wpdl » dinsdag 19 januari 2021, 11:56

Wat 'update' van The Thaiger

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#172 Bericht door jumbo » woensdag 20 januari 2021, 00:44

Kees schreef: dinsdag 19 januari 2021, 09:30
Gisteren zijn Birmezen, die hier in een resort werken, terug gestuurd door immigratie Chiang Mai met de mededeling dat zij eerst een Covid-19 test moesten laten doen voordat zij hun extention aanvraag mochten doen.
Wat de consequenties zouden moeten zijn als zij positief getest worden vraag ik mij toch wel af.
Je zou denken een behandeling in een ziekenhuis... en daarna terugkomen voor de extensie
Maar het is allemaal erg onduidelijk en afwijkend wat er wordt geschreven en wordt gedaan door de verschillende immigratie kantoren
En dan zijn er nog de geschreven perikelen over visa en workpermit verschillen

Maar goed we weten, al jaren, dat iedereen hier maar een beetje doet wat hij of zij goeddunkt in een bepaalde situatie
en vooral op 'officieel' nivo
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#173 Bericht door brake0345 » woensdag 10 februari 2021, 12:57

Voor een jaar weer verlengd vandaag, procedure en papierwerk niet veranderd de afgelopen jaren in Chiang Rai.

Geen covid test ofzo, wel even temperatuur meten en de Thai Chana app inscannen. Ik was vanmiddag de enige klant en er waren 4 balies open.....

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#174 Bericht door wpdl » woensdag 17 februari 2021, 02:34

Ook weer geweest in Korat en uiteraard een succesvolle actie waar ik natuurlijk op de voorhand al niet over twijfelde.
Hoewel de procedure deze ronde een diepe teleurstelling was, vroeger jaren terug had ik dat al eens meegemaakt.
Een nieuw team of in ieder geval de leidinggevende.
En ja nieuwe bezems vegen anders.
De laatste paar jaar sprak je elkaar bijna aan met de voornaam was mijn ervaring.
Correct maar ook makkelijk en vriendelijk.

Had alles netjes thuis geregeld zoals meestal bank geweest een uurtje daarvoor moest kloppen als een zwerende vinger,helaas.
TM7 afgekeurd [oude download] was een notitie extra op de achterzijde over een rolstoel en verplicht komen, opnieuw schrijven dus.
Bankgegevens moest ik opnieuw kopiëren het volledige boekje inclusief de naam pagina en de eindpagina dus bij mij terug tot eind 2017??
Naast de bankgegevens [800000 regeling wilde ze ook mijn pensioen weten zonder bewijslast]
Dit alles was bij Checkpoint Charlie een onder het dak op de parkeerplaats.
Checkpoint Charlie twee ook op de parkeerplaats tweede controle en terug gestuurd Checkpoint Charlie een was een brief voor mijn wederhelft en huiseigenaar vergeten dus weer terug naar de schrijfhoek onder het andere dak van de parkeerhoek. Terug naar Checkpoint Charlie twee goedgekeurd deze ronde en een nummer gekregen onder begeleiding naar binnen gebracht waar mijn vrouw en ik een stoel kregen aangewezen.
Negen wachtende voor mij vier medewerkers in gestreken pakken vijf kwartier later was ik aan de beurt minder dan vijf minuten werk half dozijn stempels nog een paar handtekeningen hier en daar [had er al welgeteld een kleine dertig weggezet]
Betalen en klaar.
Ga volgend jaar eens na half drie in de middag proberen na mij waren er nog maar een stuk of vijf klanten.
Het blijft een leerproces met al die veranderingen in de ambtenaar teams.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#175 Bericht door Kees » woensdag 17 februari 2021, 03:53

wpdl schreef: woensdag 17 februari 2021, 02:34 Ook weer geweest in Korat en uiteraard een succesvolle actie waar ik natuurlijk op de voorhand al niet over twijfelde.
Hoewel de procedure deze ronde een diepe teleurstelling was, vroeger jaren terug had ik dat al eens meegemaakt.
Een nieuw team of in ieder geval de leidinggevende.
En ja nieuwe bezems vegen anders.
De laatste paar jaar sprak je elkaar bijna aan met de voornaam was mijn ervaring.
Correct maar ook makkelijk en vriendelijk.

Had alles netjes thuis geregeld zoals meestal bank geweest een uurtje daarvoor moest kloppen als een zwerende vinger,helaas.
TM7 afgekeurd [oude download] was een notitie extra op de achterzijde over een rolstoel en verplicht komen, opnieuw schrijven dus.
Bankgegevens moest ik opnieuw kopiëren het volledige boekje inclusief de naam pagina en de eindpagina dus bij mij terug tot eind 2017??
Naast de bankgegevens [800000 regeling wilde ze ook mijn pensioen weten zonder bewijslast]
Dit alles was bij Checkpoint Charlie een onder het dak op de parkeerplaats.
Checkpoint Charlie twee ook op de parkeerplaats tweede controle en terug gestuurd Checkpoint Charlie een was een brief voor mijn wederhelft en huiseigenaar vergeten dus weer terug naar de schrijfhoek onder het andere dak van de parkeerhoek. Terug naar Checkpoint Charlie twee goedgekeurd deze ronde en een nummer gekregen onder begeleiding naar binnen gebracht waar mijn vrouw en ik een stoel kregen aangewezen.
Negen wachtende voor mij vier medewerkers in gestreken pakken vijf kwartier later was ik aan de beurt minder dan vijf minuten werk half dozijn stempels nog een paar handtekeningen hier en daar [had er al welgeteld een kleine dertig weggezet]
Betalen en klaar.
Ga volgend jaar eens na half drie in de middag proberen na mij waren er nog maar een stuk of vijf klanten.
Het blijft een leerproces met al die veranderingen in de ambtenaar teams.
Om dit soort gezeur te voorkomen hebben wij dus een bureau die dit voor ons regelt. Zij geven aan welke documenten wij moeten aanleveren en brengen deze bij hun en zij maken een afspraak bij immigratie.
Zolang we dit nog kunnen betalen (THB 4000 pp) is het ons absoluut waard.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#176 Bericht door wpdl » woensdag 17 februari 2021, 04:54

Helaas is dit in Korat ook voltooid verleden tijd voorlopig, staat bij de notities duidelijk vermeldt.

APPLICATION MUST BE MADE IN PERSON

Mijn papieren waren honderd procent correct, maar toevoegingen of hersenkronkels van een ambtenaar die je op die plek moet corrigeren doe je niets aan.
Net als een uur wachten of langer schouderophalend bekeken wordt.

Ken dat soort acties trouwens wel Kees, diverse provincies immigratie teams zijn daar ruimdenkend in.
Ben in het verleden ook wel eens in minder dan tien minuten aan een verlenging gekomen met vrijwel blanco papieren voor twee keer de leges.
Met correcte gegevens :thumbsup:

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#177 Bericht door Kees » woensdag 17 februari 2021, 14:32

APPLICATION MUST BE MADE IN PERSON
Natuurlijk moeten wij ook persoonlijk aanwezig zijn.
Het bureau maakt een afspraak met immigratie en verteld ons hoe laat wij daar moeten zijn en worden via een "zij ingang" naar een kantoortje gebracht alwaar een foto van ons wordt gemaakt en de nodige handtekeningen en stempels worden gezet.
Niet klagen, maar dragen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#178 Bericht door godzilla » woensdag 17 februari 2021, 14:41

Voorlopig heb ik het altijd zelf kunnen regelen in petchaburi.
Er zijn natuurlijk ook buro's die alles voor je regelen, wat ik gehoord heb, je moet wel meegaan, maar dikwijls is je irl verschijning niet nodig.
Maar 4000 bath is wel een koopje, hier heb ik prijzen gehoord rond de 20000 bath.
Maar soit, ze maken het zo omstandig ingewikkeld dat velen voor een eenvoudigere oplossing kiezen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#179 Bericht door wpdl » donderdag 18 februari 2021, 01:02

Dan zal jij een soortgelijk team wel hebben waar ik heel vroeger bekend mee was kees.
Wat Godzille betreft dat eerste bedrag is als alles correct is dus even snel stempelen en krabbelen en klaar, geen vragen antwoorden of correcties.
Dat tweede bedrag gaat men vooral met je bankaccount wat luchtiger om.
Eerste actie zoals ze ongeveer zouden moeten werken noem het een motivatie bonus,tweede actie keihard frauderen.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#180 Bericht door Kees » donderdag 18 februari 2021, 02:29

wpdl schreef: donderdag 18 februari 2021, 01:02 Dan zal jij een soortgelijk team wel hebben waar ik heel vroeger bekend mee was kees.
Wat Godzille betreft dat eerste bedrag is als alles correct is dus even snel stempelen en krabbelen en klaar, geen vragen antwoorden of correcties.
Dat tweede bedrag gaat men vooral met je bankaccount wat luchtiger om.
Eerste actie zoals ze ongeveer zouden moeten werken noem het een motivatie bonus,tweede actie keihard frauderen.
Dat zal inderdaad wel het belangrijkste verschil zijn.
Niet klagen, maar dragen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”