Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#226 Bericht door jumbo » zondag 18 februari 2024, 03:26

Joep schreef: zaterdag 17 februari 2024, 03:20 Jumbo, volgens mij was je beter ff naar het buitenland gegaan en teruggekomen op Non O en dan gewoon een nieuwe extension aangevraagd.
Misschien is BKK wat makelijker, maar ik heb gewoon een briefje van dochterlief (met copy Tabien baan en ID) dat ik bij haar verblijf.
Denk het niet Joep, kost meer tijd en geld en onnodig, ik heb tenslotte al de gevraagde documenten..

Jouw situatie is totaal anders als mijn situatie..... doordat ik van NonO op inkomen in Thailand via Immigratie op de Industrial Estate naar Non O op basis van banktegoed
bij immigratie in de Amphur waar we wonen, in dit geval Cha am.

12 Jaar Ayutthaya achter de rug waar de 1e keer ook wat meer werd gevraagd als de daaropvolgende 11 keren en altijd vlekkeloos verliep

Het toont aan dat er geen communicatie is tussen de verschillende immigratie afdelingen en kantoren ondanks dat ze allemaal achter een PC zitten...
Iig moet de verlenging in Bangkok, dus centraal, worden goedgekeurd en dat gaat met de hele stapel papieren, scannen kent men ook nog niet denk ik.
Het lijkt dus dat er geen centrale dossier registratie is, vandaar wellicht dat het moeilijk voor immi is om zaken zoals overstay te registreren.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#227 Bericht door jodokus » dinsdag 05 maart 2024, 02:54

Gisteren bij het Duitse Consulaat in Pattaya een Proof of Income gehaald voor thb 1370

Aanstonds maar even naar de Immigratie hier in Jomtien voor de jaarlijkse Retirements verlenging voor 30 maart.
Ik ben benieuwd, had vage berichten gehoord dat het Proof of Income niet meer geaccepteerd zou worden.

De laatste vier jaar tot nu toe probleemloos... we gaan het zien.
Toch wel...

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#228 Bericht door jodokus » dinsdag 05 maart 2024, 12:22

Een half uur in de rij voor de informatiebalie voor een volgnummer. Immigratie Jomtien heeft verbouwd, twee ruimtes aangebouwd en voorzien van airco's.
De originele hal met alle balies is aanmerkelijk gemoderniseerd, en dat was te merken.
Eenmaal met mijn nummer bij balie 8, na 10 minuten aan de beurt, en in 5 minuten mijn documenten gecontroleerd stond ik binnen een uur weer buiten.

Morgen vanaf 14.00 mijn paspoort met verse stempel ophalen...
Toch wel...

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#229 Bericht door Joep » dinsdag 05 maart 2024, 14:58

Fijn, ben je er weer een jaar van af.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#230 Bericht door jodokus » woensdag 06 maart 2024, 05:38

Joep schreef: dinsdag 05 maart 2024, 14:58 Fijn, ben je er weer een jaar van af.
Als het zo gaat is het niet zo erg om te doen, en het is hier om de hoek...
Toch wel...

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”