Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Walther
Veel ervaring
Veel ervaring

Re: Mae Hong Son Loop

#31 Bericht door Walther » vrijdag 22 juni 2018, 11:05

Dank voor je reactie en tip! Acc is inderdaad beetje te basic voor ons. Vroeger (ahum) erg veel motor gereden, jaar of 10 geleden gestopt, eigenlijk moet je deze trip met een paar motoren doen ;) Maar ja..... :geek:

outlandz
komt net kijken
komt net kijken

#32 Bericht door outlandz » dinsdag 24 juli 2018, 17:48

Ik heb onlangs de Mae Hong Son Loop solo per scooter afgelegd. Een ervaring om nooit te vergeten.
Ik heb er een stukje over geschreven in het Engels voor een ander forum en ik heb een video gemaakt.

I got my 155cc scooter from Mango Bikes Rent.
They have a lot of positive reviews and you don't need to leave your passport as a deposit.
I started the loop from my hotel in Chiang Mai, the Raming Lodge Hotel & Spa.
It was 6AM. I decided to start driving early morning, so I would have enough time to rest later on the day and I wouldn't be driving at night.
On the way to Doi Inthanon National Park it started to rain quite hard. It was a smart idea that I wore my raincoat from the start. The road to Doi Inthanon National Park is not special, until you reach the entrance of the park. Here is where it starts to get beautiful. A few km's from the entrance is a very beautiful waterfall, worth a visit.
I continued my trip to the two pagoda's. It was 14 degrees there, and sadly for me, the visibility was almost none. Everything was covered by clouds. There should be a beautiful view from up there, but all i could see was grey of clouds.
I continued the road to Mae Sariang through Op Luang National Park.
The further you get from Chiang Mai, the better the roads become. From busy roads to quiet roads surrounded by beautiful landscapes.

After 286KM I finally arrived in Mae Sariang, totally drenched. Above the Sea Guesthouse was my place for the night. Except my hotel in Chiang Mai, I didn't book any hotels for the loop. I got a very nice welcome from the staff. After such a long ride in the rain I was starving and I ordered a grilled cheese sandwich. After my meal I went to my room, took a shower and slept the rest of the day and coming night.

The next morning I woke up and enjoyed my breakfast in my hotel which was included in my rate, 800 baht.
At 9AM I moved on to Mae Hong Son.
The road from Mae Sariang to Mae Hong Son was amazing. There was no rain today, so i could enjoy the clear sky and views.
This is what it's about I thought. Just me and my bike on the road, from left to right all beautiful landscape with beautiful mountains. This road is almost a "straight" road. Just straight ahead to Mae Hong Son.
After 163KM I arrived in Mae Hong Son.
This is where I got the certificate for the Mae Hong Son Loop. The shop where you can get the certificate is opposite from the post office. On the other side of the post office was my hotel, the Ngamta Hotel.
This hotel is located near the Mae Hong Son Lake.
Very kind staff, but the rooms are in serious need of renovation. The room was 800 baht including breakfast.

The next morning after my breakfast I left the hotel at 8AM. I went up the hill to the Wat Doi Kong Mu. There is a nice view over the city from this temple.
Moving on to Pai. This is where the curves start showing, both uphill and downhill.
I wouldn't call the road dangerous, but driving with caution is a must. It's smart to get yourself at least a 155cc scooter for these kind of roads. There was a short unpaved piece of road, covered in mud because of some short rainfall this morning.
This is the only part where I drove quite slow to get uphill.
After 110KM I arrived in Pai. Pai is a very nice city, but in my opinion loaded with too much tourists.
My hotel for the night was Ai Pai Hotel. This was the best hotel of the city, and it was 1500 baht including breakfast. The room was great, and a shower was welcome after driving for a while.

When I woke up the next morning I skipped my breakfast. At 7.15AM I left the hotel and went to the Big Buddha on the hill. Getting up the stairs was quite a workout.
Finally being up there, you'll be rewarded with a nice view of Pai.
It was time to head back to Chiang Mai. As I have been reading, this part of the loop would be the most challenging part. The road was not bad and/or difficult at all. Easy to drive in my opinion. Time, for the last time, to enjoy the green landscapes, beautiful mountains, curvy roads, tiny towns and viewpoints.
It started to get more crowded on the road, tourists on bikes and once in a while a few vans and pickups. This was the moment that I realized the loop was almost done.
After 130KM I arrived in my hotel in Chiang Mai again. Back at where I started, but with an amazing experience in my backpack!
I have driven 689KM in total.
When I planned the loop, i created a map with many places of interests, but the main attraction is simply the road.
Just go with the flow, let the road guide you, and on the way you'll see enough signs of places to visit.
The Mae Hong Son Loop was amazing!

Mijn video:
https://youtu.be/dmInrJALqSk

Walther
Veel ervaring
Veel ervaring

#33 Bericht door Walther » zaterdag 04 augustus 2018, 09:20

Outlandz, dank je voor je mooie verhaal! Wij gaan in november, mede door je enthousiasme hebben we er nog meer zin in gekregen :thumbsup:

Ook wij gaan geen accommodaties geregeld. Dus je tips waren welkom.
Nog een paar maandjes......... :roll:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door driver » zaterdag 04 augustus 2018, 09:46

Walther schreef:Outlandz, dank je voor je mooie verhaal! Wij gaan in november, mede door je enthousiasme hebben we er nog meer zin in gekregen :thumbsup:

Ook wij gaan geen accommodaties geregeld. Dus je tips waren welkom.
Nog een paar maandjes......... :roll:
Gewoon gaan rijden en iedere dag een slaapplek zoeken hebben wij gedaan. De loop gereden maar ook veel tussendoor wegen en hele kleine wegen ect. Ik heb er ooit over geschreven inclusief foto's. De foto's zijn nu weg denk ik omdat die via photobucket hier werden geplaatst. Photobucket ging moeilijk doen en daar hou ik niet zo van dus account daar opgeheven als het goed is.

Walther
Veel ervaring
Veel ervaring

#35 Bericht door Walther » maandag 06 augustus 2018, 14:06

We hebben in de planning zitten om veel kleine dorpjes / dus veel kleine wegen te gaan rijden. We gaan er 10 dagen over doen. Doen het dus rustig aan en nemen de tijd....

SmiqL
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#36 Bericht door SmiqL » maandag 06 augustus 2018, 15:09

is het verstandig voor deze loop speciale schoenen te dragen?
*** The best Slaves are the ones who think they are free ***

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door Adrie » maandag 06 augustus 2018, 16:56

SmiqL schreef:is het verstandig voor deze loop speciale schoenen te dragen?

Als je hem te voet wil doen wel :mrgreen:

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door Adrie » maandag 06 augustus 2018, 17:03

De route vanaf centrum Chiang Mai via Pai, Mae Hong Son, naar Mae Sot is ongeveer 630 km [|)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door ron » maandag 06 augustus 2018, 17:22

Afbeelding

Loop is lus...... :P

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

SmiqL
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#40 Bericht door SmiqL » dinsdag 07 augustus 2018, 00:25

Heeft iemand een GPX bestand (navigatie) van deze loop?

brake0345
Expat
Expat

#41 Bericht door brake0345 » woensdag 08 augustus 2018, 04:13

Hier kun je de wekelijks ge-update OSM map downloaden voor Z.O. Azië http://www.nightrider.info/
Geen GPX file van die specifieke route, maar is met de OSM map redelijk eenvoudig in Garmin Basecamp uit te zetten.

brake0345
Expat
Expat

#42 Bericht door brake0345 » woensdag 08 augustus 2018, 12:32

Adrie schreef:De route vanaf centrum Chiang Mai via Pai, Mae Hong Son, naar Mae Sot is ongeveer 630 km [|)
Bedoel je misschien Mae Sariang in plaats van Mae Sot??
De loop over Mae Sariang is inderdaad ruim 600 km, de loop over Mae Sot ruim 1.000 km......

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door Adrie » woensdag 08 augustus 2018, 14:25

brake0345 schreef:
Adrie schreef:De route vanaf centrum Chiang Mai via Pai, Mae Hong Son, naar Mae Sot is ongeveer 630 km [|)
Bedoel je misschien Mae Sariang in plaats van Mae Sot??
De loop over Mae Sariang is inderdaad ruim 600 km, de loop over Mae Sot ruim 1.000 km......

Als je vanuit Chiang Mai vertrekt dan zal de teller in Mae Sot 630 km verder zijn, en van daar uit kan je weer alle kanten op.

Wij gaan vertrekken vanuit Pattaya en zullen daar ook weer terug keren met diverse tussenstops.

Eeentje is 100% zeker op de terugweg in Chonburri, bij Henk [|)

SmiqL
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#44 Bericht door SmiqL » donderdag 09 augustus 2018, 10:23

brake0345 schreef:Hier kun je de wekelijks ge-update OSM map downloaden voor Z.O. Azië http://www.nightrider.info/
Geen GPX file van die specifieke route, maar is met de OSM map redelijk eenvoudig in Garmin Basecamp uit te zetten.

Bedankt.

Walther
Veel ervaring
Veel ervaring

#45 Bericht door Walther » vrijdag 10 augustus 2018, 09:39

Ik lees vaker de route vanaf Chiang Mai via Chomthong - Hot - Mae Sarieng - Mae La Noi - Khun yuam - Mae Hong Son.
Wij zijn van plan deze route in te korten: Chiang Mai - voor Chomthong naar Mae Chaem en zo verder via Khun Yuam naar Mae Hong Son.

Kan iemand mij overtuigen van de meer zuidelijke en langere route via Mae Sarieng? Wat is de meerwaarde? Wat zijn de specifieke bijzonderheden/te beleven avonturen/sights/natuurschoon ?

Wij hebben het idee om vooral ook dingen te gaan bekijken, zoals de bergdorpen ed. We hebben 10 dagen. Tijd genoeg, maar willen niet hele dagen in de auto gaan zitten.

Kort gezegd: wat ga ik "{ missen " als ik de zuidelijke route via Mae Sarieng niet neem....

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”