Stiptheid thai

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Stiptheid thai

#31 Bericht door wanadee » donderdag 30 maart 2017, 06:30

driver schreef:
wanadee schreef:
Arietwee schreef:14 jaar terug zag je nauwelijks vogels in isaan. Alles werd neergeschoten en opgegeten. Savonds met lampen op het hoofd de bomen afstruinen. Weer thuisgekomen een paar biertjes drinken en naar bed. Nu hebben de meesten geld genoeg om vlees op de markt te kopen. Tijden veranderen.
Helaas heeft nog niet iederren genoeg geld Arie. Mijn buurman heeft een net verticaal gespannen waar kleine vogeltjes in vast komen te zitten. Die hij dan vervolgens op eet. Jammer want daardoor hebben wij bijna geen vogels in de tuin :neus:
Toch triest dat dit moet of is het een aloude gewoonte wat in ere ? wordt gehouden.
Zijn die kleine vogels dan echt lekker oid of is het echt puur armoede dat ze gevangen worden.
Het is een man van 75 die dit doet, zijn getrouwde kinderen die er bij wonen doen dat niet. Ze zijn ook niet arm, hebben heel veel grond dus het is puur gewoonte van die oude man. Het wrange is dat hij dat net pas ging gebruiken eennjaar of twee nadat ik hier ben komen wonen en heel veel groen heb aangepland op de toen kale grond. Dus ik heb de vogels hier naar toe gelokt en hij eet ze op :crazy:
Het is ook nog familie van mijn vrouw ook.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Stiptheid thai

#32 Bericht door Joep » donderdag 30 maart 2017, 07:27

Van je familie moet je het hebben :cheesy: :cheesy:

hanshu

Re: Stiptheid thai

#33 Bericht door hanshu » donderdag 30 maart 2017, 07:39

brake034 schreef:Toen we net samenwoonde in een zeer christelijk dorpje in Zuid Holland, op Zondag het wasgoed niet op mogen hangen...... :crazy:
Je hoeft geen Thaise te zijn om hier verbaast over te zijn, Brake034 :thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Stiptheid thai

#34 Bericht door driver » donderdag 30 maart 2017, 07:40

Hmmm.. Valt daar niet over te praten dan om dat net weer weg te halen?
Oude gewoontes als deze hoeven wat mij betreft niet in stand te worden gehouden.
Jullie geen vogels in de tuin vanwege dat net. Als je dat aan hem uitlegt begrijpt hij het misschien wel?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Stiptheid thai

#35 Bericht door Jim » donderdag 30 maart 2017, 08:01

Tja, tradities he? :angel:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Stiptheid thai

#36 Bericht door brake034 » donderdag 30 maart 2017, 08:24

hanshu schreef: Je hoeft geen Thaise te zijn om hier verbaast over te zijn, Brake034 :thumbsup:
Was 25 jaar geleden nog heel gebruikelijk Hanshu, niet alleen in dat dorpje.......
Marcel

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Stiptheid thai

#37 Bericht door wanadee » donderdag 30 maart 2017, 08:43

driver schreef:Hmmm.. Valt daar niet over te praten dan om dat net weer weg te halen?
Oude gewoontes als deze hoeven wat mij betreft niet in stand te worden gehouden.
Jullie geen vogels in de tuin vanwege dat net. Als je dat aan hem uitlegt begrijpt hij het misschien wel?
Nee, dat snapt de man niet. Vogels zijn om op te eten anders heb je er niks aan. Het is verder een hele aardige vent die heel veel dingen van bamboe maakt voor een fooi. Van die bamboegordijnen om buiten op te hangen, drie meter breed, 2,5 meter hoog. Is hij per stuk tussen zijn andere hiselijke klusjes drie maanden mee bezig voor 500 baht. Bamboe heeft hij zat op zijn eigen grond staan.
Ik heb een soort prieel buiten staan en daar heb ik drie van die matten in hangen tegen de zon, 1 nog in bestelling

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Stiptheid thai

#38 Bericht door wanadee » donderdag 30 maart 2017, 08:44

brake034 schreef:
hanshu schreef: Je hoeft geen Thaise te zijn om hier verbaast over te zijn, Brake034 :thumbsup:
Was 25 jaar geleden nog heel gebruikelijk Hanshu, niet alleen in dat dorpje.......
In staphorst hoef je nog steeds je was niet buiten te hangen op zondag want dan kun je het maandag weer wassen.

hanshu

Re: Stiptheid thai

#39 Bericht door hanshu » donderdag 30 maart 2017, 14:56

Tja...25 jaar geleden.....ik ben nog een jonkie en heb dat nooit meegemaakt. En in Staphorst kom ik zelden (lees: nooit)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Stiptheid thai

#40 Bericht door wanadee » vrijdag 31 maart 2017, 04:17

In het verleden heb ik daar wat klanten gehad dus ik kwam er regelmatig. De zakenlui daar zijn toppie, recht door zee, geen vuile spelletjes. Maar ze hebben wel een paar aparte denkbeelden waar je maar beter niet over kunt discussieren want dan kun je het verder wel schudden.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”