Politiecontrole

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Politiecontrole

#1 Bericht door wanadee » zaterdag 25 maart 2017, 08:49

Vandaag wel een recorddag geweest, ben 4 jeer op 4 verschillende plekken aangehouden voor controle. En niet omdat ik farang ben want mijn ramen zijn te donker om naar binnen te kijken. Vanmorgen om 9 uur de eerste al, in de rij en iedereen in zo'n trechter blazen om de hoeveelheid drank te meten. Toen ik aan de beurt en ze uitlegde dat ik alleen melk gedronken had, hoefde ik niet te blazen en werd het weer gezellig.
Ik hoor vaak dat mensen problemen met politie hebben maar ik heb altijd de grootste schik met die gasten.
Steevast gaan ze over op voetbal, een onderwerp waar ik helemaal niets van af weet. Maar volgens de agent was nederland het beste voetballand en hij noemde ook Gullit. Volgens mij voetbalt die al een jaar of 10 niet meer en coach hij nu hier en daar?
Ook bij twee anderen ging het over voetbal en de vierde post wilden een aantal agenten hun engels oefenen en moest ik uitstappen om op de foto te gaan met ze.

Gezellige lui, je zou ze zo uitnodigen voor de barbeknoei.

hanshu

Re: Politiecontrole

#2 Bericht door hanshu » zaterdag 25 maart 2017, 12:21

Ja klopt....ze beginnen steevast over voetbal....
Maar niet alleen agenten...ook monniken beginnen over Ruud Gullit...de eerste keer dacht ik nog: wat zegt ie nou? guut gugit ofzo.
:cheesy: :cheesy: :cheesy:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Politiecontrole

#3 Bericht door torkom » zaterdag 25 maart 2017, 12:28

Same here, kruip ik heel vroom op m'n knietjes naar de monnik in de verwachting van iets heel spiritueels, begint ie over Ruud Gullit... :cheesy:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Politiecontrole

#4 Bericht door wanadee » zaterdag 25 maart 2017, 12:43

Weet je zeker dat die monnik geen gullipzegt? :cheesy:

hanshu

Re: Politiecontrole

#5 Bericht door hanshu » zaterdag 25 maart 2017, 13:38

wanadee schreef:Weet je zeker dat die monnik geen gullipzegt? :cheesy:
Jij maakt overal je eigen verhaal van.... :Whistle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Politiecontrole

#6 Bericht door wanadee » zaterdag 25 maart 2017, 14:39

Ja, als ie op zijn knietjes naar die monnik toegaat lok je wel wat uit :crazy:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Politiecontrole

#7 Bericht door Joep » maandag 27 maart 2017, 07:05

wanadee schreef:Vandaag wel een recorddag geweest, ben 4 jeer op 4 verschillende plekken aangehouden voor controle. En niet omdat ik farang ben want mijn ramen zijn te donker om naar binnen te kijken. Vanmorgen om 9 uur de eerste al, in de rij en iedereen in zo'n trechter blazen om de hoeveelheid drank te meten. Toen ik aan de beurt en ze uitlegde dat ik alleen melk gedronken had, hoefde ik niet te blazen en werd het weer gezellig.
Ik hoor vaak dat mensen problemen met politie hebben maar ik heb altijd de grootste schik met die gasten.
Steevast gaan ze over op voetbal, een onderwerp waar ik helemaal niets van af weet. Maar volgens de agent was nederland het beste voetballand en hij noemde ook Gullit. Volgens mij voetbalt die al een jaar of 10 niet meer en coach hij nu hier en daar?
Ook bij twee anderen ging het over voetbal en de vierde post wilden een aantal agenten hun engels oefenen en moest ik uitstappen om op de foto te gaan met ze.

Gezellige lui, je zou ze zo uitnodigen voor de barbeknoei.
Je moet je toch wel ontzettend eenzaam voelen in je sala.
Eerst nodig je mij uit, dan Jim en Stevenl.
En dan wil je ook nog wildvreemden uitnodigen die een keer aardig tegen je doen.
Ondanks dat ik met je te doen heb, blijf ik bij mijn eerste standpunt.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Politiecontrole

#8 Bericht door wanadee » maandag 27 maart 2017, 07:18

Joep schreef:
wanadee schreef:Vandaag wel een recorddag geweest, ben 4 jeer op 4 verschillende plekken aangehouden voor controle. En niet omdat ik farang ben want mijn ramen zijn te donker om naar binnen te kijken. Vanmorgen om 9 uur de eerste al, in de rij en iedereen in zo'n trechter blazen om de hoeveelheid drank te meten. Toen ik aan de beurt en ze uitlegde dat ik alleen melk gedronken had, hoefde ik niet te blazen en werd het weer gezellig.
Ik hoor vaak dat mensen problemen met politie hebben maar ik heb altijd de grootste schik met die gasten.
Steevast gaan ze over op voetbal, een onderwerp waar ik helemaal niets van af weet. Maar volgens de agent was nederland het beste voetballand en hij noemde ook Gullit. Volgens mij voetbalt die al een jaar of 10 niet meer en coach hij nu hier en daar?
Ook bij twee anderen ging het over voetbal en de vierde post wilden een aantal agenten hun engels oefenen en moest ik uitstappen om op de foto te gaan met ze.

Gezellige lui, je zou ze zo uitnodigen voor de barbeknoei.
Je moet je toch wel ontzettend eenzaam voelen in je sala.
Eerst nodig je mij uit, dan Jim en Stevenl.
En dan wil je ook nog wildvreemden uitnodigen die een keer aardig tegen je doen.
Ondanks dat ik met je te doen heb, blijf ik bij mijn eerste standpunt.
:cheesy: :cheesy: :cheesy: keihard zijn ze die linkse rakkers.
Aan de andere kant, het feit dat je hier zo laat op reageert en het feit dat ik het hier niet over jou had doet me toch denken dat je stiekem wel zin hebt. Steven en jim hebben niet afgezegd dus die komen wel. Ik zie je hier eerdaags wel voor de poort staan :crazy:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Politiecontrole

#9 Bericht door torkom » maandag 27 maart 2017, 11:51

wanadee schreef:Ik zie je hier eerdaags wel voor de poort staan :crazy:

Je laat 'm toch niet binnen hè.. :shock:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Politiecontrole

#10 Bericht door wanadee » maandag 27 maart 2017, 12:27

torkom schreef:
wanadee schreef:Ik zie je hier eerdaags wel voor de poort staan :crazy:

Je laat 'm toch niet binnen hè.. :shock:
Ik vind dat je ook het lef moet hebben om met "niet soortgenoten" om te gaan. Er komt er hier maar 1 niet in maar die komt volgens mij toch nooit naar thailand.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Politiecontrole

#11 Bericht door torkom » maandag 27 maart 2017, 12:37

wanadee schreef:
torkom schreef:
wanadee schreef:Ik zie je hier eerdaags wel voor de poort staan :crazy:

Je laat 'm toch niet binnen hè.. :shock:
Ik vind dat je ook het lef moet hebben om met "niet soortgenoten" om te gaan. Er komt er hier maar 1 niet in maar die komt volgens mij toch nooit naar thailand.
Dat getuigt inderdaad van lef maar aan de andere kant ook de beste manier om een gezellig samenzijn om zeep te helpen...

Dat blijkt wel weer uit deze video, de arme mensen willen een bbq houden maar hebben helaas een groenlinkser naast zich wonen....

Veel succes !

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Politiecontrole

#12 Bericht door Jim » maandag 27 maart 2017, 13:57

ik zal de back story gemist hebben en ik kan 't ook niet verstaan, maar volgens mij wordt er in het (verticaal gefilmde :oops: ) schreeuwpartijtje niet over politieke voorkeur gesproken?

Aan de onverdraagzaamheid te zien lijkt ze mij meer een PVVer en de BBQers ook :lol:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Politiecontrole

#13 Bericht door wanadee » maandag 27 maart 2017, 14:51

torkom schreef:
Ik vind dat je ook het lef moet hebben om met "niet soortgenoten" om te gaan. Er komt er hier maar 1 niet in maar die komt volgens mij toch nooit naar thailand.
Dat getuigt inderdaad van lef maar aan de andere kant ook de beste manier om een gezellig samenzijn om zeep te helpen...

Dat blijkt wel weer uit deze video, de arme mensen willen een bbq houden maar hebben helaas een groenlinkser naast zich wonen....

Veel succes !

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments[/quote]

Ik heb lang geleden een buurman gehad, een psychiater, die voorzitter was van GL. Hij stond met enige regelmaat in de krant, al pijprokend te vertellen hoe belangrijk het millieu enz was. We hadden een hele diepe tuin, wel een meter of 80 denk ik, afgeschermd met coniferen.

Op een dag toen er niemand thuis was ben ik zijn tuin in gegaan omdat ik dacht dat er ergens een kat vast zat. En het was me een bende daar, hij had een hoek vol met vuilnis. Oa witgoed, een ledikant , oude kasten en een bult ander afval. Hij had twee grote honden in huis lopen en hij en zijn vrouw werkten de hele dag en dus ook niemand om zijn honden uit te laten.

We waren geen vrienden met zijn autoritaire instelling, maar hij had een keer een ernstig probleem in huis en vroeg of ik hem kon helpen. Was de eerste keer dat ik daar binnen was. STINKEN naar de hondenpis, een plafond hing scheef volgezogen met hondenpis, bleek dat de honden tijden hun afwezigheid altijd in die slaapkamer zaten en uiteraard de boel onder pisten. Ik heb echt nog nooit zo'n bende ergens gezien. Dus als iemand tegen mij over tokkies begint moet ik direct aan mijn ex buurman denken, de psychiater en voorzitter van GL.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Politiecontrole

#14 Bericht door torkom » maandag 27 maart 2017, 16:42

Je hebt me hierboven verkeerd gequote Wanadee....daar moet je nog effe mee oefenen... ;)
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Politiecontrole

#15 Bericht door wanadee » dinsdag 28 maart 2017, 01:14

Ja, kon niet alles quoten dat was te veel. Zo mooi als jim het doet kan ik niet, weet niet hoe dat met.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”