Internet bankieren

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Internet bankieren

#1 Bericht door Kees » maandag 23 januari 2017, 10:36

Vorige week een nieuwe bankrekening geopend, bij KTB, deze staat nu op zowel mijn vrouw d'r naam als op mijn naam.
Nu wilde ik ook gewoon weer internetbankieren, maar die account staat/stond nog op de oude rekening, die alleen op mijn naam stond.
Dus vandaag naar de bank gegaan en verteld dat ik een nieuw account wil op de nieuwe rekening om weer te kunnen internet bankieren. Daar werd mij verteld dat dat nu niet meer ging omdat de rekening op twee namen staat????
Iemand die dit ook ervaren heeft?
Kan me werkelijk niet voorstellen dat dit echt zo is, wat ik uiteraard ook bij de bank gemeld heb, maar ja dan kunnen ze alleen maar vriendelijk lachen.
Niet klagen, maar dragen.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Internet bankieren

#2 Bericht door sjeng » dinsdag 24 januari 2017, 04:36

Mogelijk belangrijk om te vermelden, dat als je een gezamenlijke rekening opent en je deze ook gebruikt voor het stallen van je 800.000 thb, dan heb je een probleem bij de immigratie.
Ze eisen dan een saldo van 2 x 800.000 thb.
Advies is dus om geen gezamenlijke rekening te openen of in ieder geval een aparte rekening alleen op jou naam aan te gouden.

Kees schreef:Vorige week een nieuwe bankrekening geopend, bij KTB, deze staat nu op zowel mijn vrouw d'r naam als op mijn naam.
Nu wilde ik ook gewoon weer internetbankieren, maar die account staat/stond nog op de oude rekening, die alleen op mijn naam stond.
Dus vandaag naar de bank gegaan en verteld dat ik een nieuw account wil op de nieuwe rekening om weer te kunnen internet bankieren. Daar werd mij verteld dat dat nu niet meer ging omdat de rekening op twee namen staat????
Iemand die dit ook ervaren heeft?
Kan me werkelijk niet voorstellen dat dit echt zo is, wat ik uiteraard ook bij de bank gemeld heb, maar ja dan kunnen ze alleen maar vriendelijk lachen.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Internet bankieren

#3 Bericht door Kees » dinsdag 24 januari 2017, 06:29

sjeng schreef:Mogelijk belangrijk om te vermelden, dat als je een gezamenlijke rekening opent en je deze ook gebruikt voor het stallen van je 800.000 thb, dan heb je een probleem bij de immigratie.
Ze eisen dan een saldo van 2 x 800.000 thb.
Advies is dus om geen gezamenlijke rekening te openen of in ieder geval een aparte rekening alleen op jou naam aan te gouden.

Kees schreef:Vorige week een nieuwe bankrekening geopend, bij KTB, deze staat nu op zowel mijn vrouw d'r naam als op mijn naam.
Nu wilde ik ook gewoon weer internetbankieren, maar die account staat/stond nog op de oude rekening, die alleen op mijn naam stond.
Dus vandaag naar de bank gegaan en verteld dat ik een nieuw account wil op de nieuwe rekening om weer te kunnen internet bankieren. Daar werd mij verteld dat dat nu niet meer ging omdat de rekening op twee namen staat????
Iemand die dit ook ervaren heeft?
Kan me werkelijk niet voorstellen dat dit echt zo is, wat ik uiteraard ook bij de bank gemeld heb, maar ja dan kunnen ze alleen maar vriendelijk lachen.

:thumbsup:
Niet klagen, maar dragen.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”