Brexit?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Brexit?

#46 Bericht door torkom » dinsdag 05 juli 2016, 15:36

torkom schreef:"Het opkomend nationalisme is de oorzaak van de weerstand tegen de EU"

Kun je die zin niet beter omdraaien en zeggen dat de weerstand tegen de EU de oorzaak is van het opkomend nationalisme ?

Je geeft als antwoord Nee, want etc...


Waarom haal je die zin dan weg uit je post ?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Brexit?

#47 Bericht door wanadee » dinsdag 05 juli 2016, 16:25

"Maar ik denk niet dat Torkom en Wanadee een studie hebben gemaakt van wat het Europees Parlement nu wel of niet mag doen en wat de bevoegdheden van de Commissie zijn. En hebben zij gestemd voor de Europese verkiezingen? Ik hoop van wel. Zelfs wij hier in Thailand, ik tenminste stemde wel."

Flauw dit soort opmerkingen maar kennelijk moet er gekat worden bij een discussie. En dit heeft helemaal niets te maken met mijn kennis over de bevoegdheden van het parlement of over de vraag of ik wel of niet gstemd heb.
De politici die dit allemaal hebben laten lopen zijn net zo blind en nu wakker geschud.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Brexit?

#48 Bericht door prajak » dinsdag 05 juli 2016, 16:42

De anti-EU gevoelens leven al langer en 'Brussel' is bepaald niet voorzien van grote oren. Daarin geef ik de critici helemaal gelijk. Men luister niet, of wil niet ... of kan niet luisteren. De voorlichting van wat de EU doet heeft schandelijk ontbroken al decennia lang.

En zie je dan een plaatje van het EU parlement dan zie je een halflege zaal en mensen met dikke ogen van vermoeidheid of van ... ik zal het rode kurkje niet noemen ... en je leest verhalen van EU parlementsleden die des morgens 10 minuten binnen zijn, de post ophalen en de presentielijst tekenen voor hun riante dagvergoeding en dan de kuierlatten nemen. En dan dat verhuiscircus iedere maand! Bezopen! Een erfenis van De Gaulle.

Ik zag jaren terug Kameel Eurlings brullen dat ie 'Papa Bongo Bongo' wel eens de les zou lezen maar heb er niks meer van gehoord tot ie een vette baan kreeg bij KLM waar ie ook weer uitgestampt is.

Het EU parlement haalde ruim de beelden toen Nigel Ravage de EU man, die Belg, hoe heet ie nou, Van Rompuy, vergeleek met een dweil en da's dan 'kaassie' voor het volk. En mogen ze dan stemmen, de bevolking, dan vergeten ze waar 't voor is en overwint de antipathie. En dat laatste is nou net fout en nu zit het VK op de blaren want men wil de EU niet uit en 'Brussel' houdt de poot stijf want is op het pikkie getrapt.

Dus men doet niks, wacht een paar jaar, en dan stappen ze met z'n allen over op de Limburgse methode. 'We drinken een glas, we doen een plas, en alles blijft lekker zoals 't was.'

En van mij mag dat hoor. Ik heb er toch niks over te vertellen.... :giggle2:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Brexit?

#49 Bericht door printen44 » dinsdag 05 juli 2016, 17:01

Het wordt steeds gekker. Nakomelingen van Duitse Joden die na de oorlog in Gb gingen wonen, vragen het Duitse staatsburgerschap aan om weer in Duitsland te kunnen wonen.

http://www.ad.nl/buitenland/kinderen-ge ... ~afe47cb1/

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Brexit?

#50 Bericht door printen44 » dinsdag 05 juli 2016, 17:18

torkom schreef:Tuurlijk....nooit iets meegekregen van weerstand tegen de EEG maar volop weerstand tegen de EU gezien sinds het referendum in 2005 waar het Nederlandse volk tegen de Europese grondwet stemde en die uitslag volledig genegeerd werd....maar jij weet het nou eenmaal beter.
Torkom, Tegen de EEG is gedemonstreerd. Niet alleen in Nederland, maar ook in de andere vijf landen. Men vond dat de onafhankelijkheid van het land ten grabbel werd gegooid. Want het verdrag van Rome was een soort Grondwet tussen de zes landen.

Overigens is de Europese Grondwet die Nederland, maar ook Frankrijk verwierp, nooit in werking getreden.

In plaats van die Grondwet is het Verdrag van Lissabon getekend, een verwaterde versie van die Grondwet. Lees de geschiedenis hiervan:

https://www.europa-nu.nl/id/vgvqpnqs5qb ... _nederland

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Brexit?

#51 Bericht door torkom » dinsdag 05 juli 2016, 17:32

Ja, de grondwet in een nieuw kaftje ....Ik heb het wel weer gezien in dit topic.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Brexit?

#52 Bericht door Jim » dinsdag 05 juli 2016, 18:16

wanadee schreef: Ik ben geen voorstander van de Brexit maar stiekempies vind ik het wel mooi dat het britse volk een mep terug gegeven heeft.
Een mep terug? Het ziet er meer uit als zelfkastijding.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Brexit?

#53 Bericht door printen44 » dinsdag 05 juli 2016, 18:20

Naar aanleiding van het referendum trok Balkende daags na het referendum het wetsontwerp in. Ook omdat Frankrijk tegenstemde, ging de Europese Grondwet niet door.

Pas later werd het Verdrag van Lissabon geschreven, waarin elementen van de oorspronkelijke Grondwet waren verwerkt. Zowel de parlementen van Frankrijk als van Nederland, keurde het Verdrag van Lissabon wel goed.

Het Verdrag van Lissabon is echter geen Grondwet, zoals bedoeld is in de versie die Nederland en Frankrijk wegstemde.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Brexit?

#54 Bericht door torkom » dinsdag 05 juli 2016, 18:57

printen44 schreef:Naar aanleiding van het referendum trok Balkende daags na het referendum het wetsontwerp in. Ook omdat Frankrijk tegenstemde, ging de Europese Grondwet niet door.

Pas later werd het Verdrag van Lissabon geschreven, waarin elementen van de oorspronkelijke Grondwet waren verwerkt. Zowel de parlementen van Frankrijk als van Nederland, keurde het Verdrag van Lissabon wel goed.

Het Verdrag van Lissabon is echter geen Grondwet, zoals bedoeld is in de versie die Nederland en Frankrijk wegstemde.
Dan toch nog maar effe, ik kan het niet laten...
Printen probeert hier weer te suggereren dat het verdrag van Lissabon in niets meer lijkt op de oorspronkelijke grondwet (er zijn wat oorspronkelijke elementen in verwerkt zegt hij) maar dit is volgens wikipedia het geval : "Het Verdrag verving de door de Franse en Nederlandse kiezers in 2005 verworpen Europese Grondwet, hoewel de verschillen vooral uiterlijk zijn. Volgens de Britse denktank Open Europe zou 96% van de tekst gelijkaardig zijn. Valéry Giscard d'Estaing noemde de wijzigingen 'cosmetisch'."

En dat regeringen van Frankrijk en Nederland dit wel goedkeurde, zal wel te maken hebben gehad met het feit dat hierover geen referendum is gehouden anders was dat ook weg gestemd..

Wie probeer je nou eigenlijk voor de gek te houden, printen ?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Brexit?

#55 Bericht door wanadee » dinsdag 05 juli 2016, 20:59

Jim schreef:
wanadee schreef: Ik ben geen voorstander van de Brexit maar stiekempies vind ik het wel mooi dat het britse volk een mep terug gegeven heeft.
Een mep terug? Het ziet er meer uit als zelfkastijding.
Voor het britse volk helaas wel en ook de rest van europa zal daar last van hebben. Maar de politici hebben een mep gekregen en weten dat de grens bereikt is.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Brexit?

#56 Bericht door wanadee » dinsdag 05 juli 2016, 21:01

torkom schreef:
printen44 schreef:Naar aanleiding van het referendum trok Balkende daags na het referendum het wetsontwerp in. Ook omdat Frankrijk tegenstemde, ging de Europese Grondwet niet door.

Pas later werd het Verdrag van Lissabon geschreven, waarin elementen van de oorspronkelijke Grondwet waren verwerkt. Zowel de parlementen van Frankrijk als van Nederland, keurde het Verdrag van Lissabon wel goed.

Het Verdrag van Lissabon is echter geen Grondwet, zoals bedoeld is in de versie die Nederland en Frankrijk wegstemde.
Dan toch nog maar effe, ik kan het niet laten...
Printen probeert hier weer te suggereren dat het verdrag van Lissabon in niets meer lijkt op de oorspronkelijke grondwet (er zijn wat oorspronkelijke elementen in verwerkt zegt hij) maar dit is volgens wikipedia het geval : "Het Verdrag verving de door de Franse en Nederlandse kiezers in 2005 verworpen Europese Grondwet, hoewel de verschillen vooral uiterlijk zijn. Volgens de Britse denktank Open Europe zou 96% van de tekst gelijkaardig zijn. Valéry Giscard d'Estaing noemde de wijzigingen 'cosmetisch'."

En dat regeringen van Frankrijk en Nederland dit wel goedkeurde, zal wel te maken hebben gehad met het feit dat hierover geen referendum is gehouden anders was dat ook weg gestemd..

Wie probeer je nou eigenlijk voor de gek te houden, printen ?
:thumbsup:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Brexit?

#57 Bericht door Hua Thale » woensdag 06 juli 2016, 02:55

Heb jij de laatste jaren wel het nieuws gevolgd ?
@ torkom

Ik wel torkom uiteraard zijdelings via algemeen nieuws kennissen et cetera totdat dit wat meer in het nieuws kwam.
De jaren alhier zit ik regelmatig met 'Engelanders' een biertje te nuttigen die hun mening over de EU ,The mainland or The continent geven.
Buitenlanders waren altijd al Not done bij meerdere en al helemaal als ze niet onder de zon moeten liggen om op kleur te komen.
Als je de halve wereld als kolonie in bezit heb gehad voor vaak heel lang, de wereld heel eigenlijk bevrijdt heb van Adolf Hitler en zijn kwade kornuiten is het natuurlijk een beetje vreemd dan om naar die mensen [landen]te gaan luisteren.
Uiteraard zijn er ook heel heel veel die het anders zien maar toch geschiedenis kan generaties door blijven sudderen in een bevolking.

Een 'kleine' groep heeft deze bevolking op het verkeerde been gezet en dat gaat voorlopig even zeer doen en niet alleen bij hun en dat is jammer heel jammer.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Brexit?

#58 Bericht door jumbo » woensdag 06 juli 2016, 04:33

Hua Thale schreef:

De jaren alhier zit ik regelmatig met 'Engelanders' een biertje te nuttigen die hun mening over de EU ,The mainland or The continent geven.
Altijd de beste raadgevers :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Brexit?

#59 Bericht door printen44 » woensdag 06 juli 2016, 04:44

torkom schreef:
printen44 schreef:Naar aanleiding van het referendum trok Balkende daags na het referendum het wetsontwerp in. Ook omdat Frankrijk tegenstemde, ging de Europese Grondwet niet door.

Pas later werd het Verdrag van Lissabon geschreven, waarin elementen van de oorspronkelijke Grondwet waren verwerkt. Zowel de parlementen van Frankrijk als van Nederland, keurde het Verdrag van Lissabon wel goed.

Het Verdrag van Lissabon is echter geen Grondwet, zoals bedoeld is in de versie die Nederland en Frankrijk wegstemde.
Dan toch nog maar effe, ik kan het niet laten...
Printen probeert hier weer te suggereren dat het verdrag van Lissabon in niets meer lijkt op de oorspronkelijke grondwet (er zijn wat oorspronkelijke elementen in verwerkt zegt hij) maar dit is volgens wikipedia het geval : "Het Verdrag verving de door de Franse en Nederlandse kiezers in 2005 verworpen Europese Grondwet, hoewel de verschillen vooral uiterlijk zijn. Volgens de Britse denktank Open Europe zou 96% van de tekst gelijkaardig zijn. Valéry Giscard d'Estaing noemde de wijzigingen 'cosmetisch'."

En dat regeringen van Frankrijk en Nederland dit wel goedkeurde, zal wel te maken hebben gehad met het feit dat hierover geen referendum is gehouden anders was dat ook weg gestemd..

Wie probeer je nou eigenlijk voor de gek te houden, printen ?
Torkom, lees nu eerst de link die ik plaatste. Het verdrag van Lissabon wijkt op essentiele punten af van de Grondwet, die werd afgewezen. Daarom werd het Verdrag dan ook door de Parlementen van Frankrijk en Nederland goedgekeurd. Zover ik weet is in geen van de beide Parlementen aangedrongen op een referendum over het Verdrag van Lissabon. De regeringen van beide landen legde het Verdrag voor aan het Parlement. De Regeringen wilde en kreeg de goedkeuring van de volksvertegenwoordiging.

Dat jij daar een andere visie op heb, is je goed recht. Net zoals ik een andere visie heb, die afwijkt van je jouw visie. Dat heet discussie. Twee visies die afwijken van elkaar. Ik heb geen moeite met afwijkende visies van een ander.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Brexit?

#60 Bericht door elst99 » woensdag 06 juli 2016, 06:56

Printen je zit fout, over het verdrag van Lissabon is het volk niet om toestemming gevraagd! Een volgend referendum heeft men niet aangedurfd.
Het Engelse volk is al jaren niet goed voorgelicht over de EU. Deze mensen wonen echt op een eiland, vol met tradities en weten niet wat erin de EU of te wel Brussel gebeurd.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”