Route Thailand.

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ajaxmike
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 13 juni 2016, 16:53

Route Thailand.

#1 Bericht door ajaxmike » dinsdag 14 juni 2016, 18:09

Beste,

Wij gaan voor het eerst naar Thailand voor 17 dagen. Nu hebben we het volgende bedacht:

Bangkok --> Nachttrein Chiang mai --> Chiang mai --> binnenlandsevlucht naar Krabi --> Khao Sok --> Koh Lanta en terug naar Bangkok met een binnenlandse vlucht.

Dit is volgensmij goed te doen toch?

Wat raden jullie aan om alles zelf te boeken of het (gedeeltelijk) bij een reisbureau te boeken? Huurauto of auto met chauffeur?

Als jullie tips hebben horen wij het graag.

Groeten Mike

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Route Thailand.

#2 Bericht door printen44 » woensdag 15 juni 2016, 05:51

Buiten het feit dat je veel in vliegtuig, trein, auto e.d. zit, vraag ik me nog steeds af, waarom die nachttrein. Je ziet niks van het mooie landschap, meestal heeft die trein grote vertragingen. De dagtrein, als je perse met de trein wilt, is veel en veel mooier reizen. zeker vanaf Utteradit, als je de bergen in gaat.

De meeste vakantiegangers willen heel Thailand de eerste keer zien. Thailand is net zo groot als Frankrijk en vrijwel niemand haalt het in zijn hoofd om heel Frankrijk door te reizen in een vakantie. Maar als je voor de eerste keer naar Thailand gaat, wil je de halve vakantie in vliegtuigen, auto's, treinen, bussen enz. doorbrengen. En neem dan na terugkomst in Nederland een extra vakantie om dan echt uit te rusten. [$) [$)

Waarom niet de ene vakantie in het Noorden en een andere vakantie in het Zuiden met de eilanden? Of andersom. En Bangkok als centraal aankomst- en vertrekpunt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Route Thailand.

#3 Bericht door prajak » woensdag 15 juni 2016, 06:17

Zeventien dagen; dag 1 vertrek je, dag 2 kom je aan en pak je avondtrein, dag 3 ben je om 8 uur (of uren en uren later) in C-Mai en die dag ben je gammel. Dag 17 vlieg je weg dus uit voorzorg vlieg je dag 16 van eiland naar Bangkok.

Dan blijven 12 dagen over waarvan je een dag vliegt van C-Mai naar eiland, dus je hebt 11 dagen om C-Mai en omgeving te zien en de eilanden.

Wat ik wil zeggen, je bent (te) veel aan reizen kwijt. Mijn advies is vergeet OF C-Mai OF de eilanden. Ik lees niet in welke maand je komt; kom je in december dan is het noorden al erg frisjes dus dan zou ik voor de eilanden kiezen.

Dan nog jouw vraag over boeken; de vluchten boek je in NL van achter jouw PC. Betaal je met jouw creditcard dan moet je die bij inchecken kunnen laten zien.

Auto; waarheen? Je gaat met de trein naar het noorden en vliegt naar eiland. Op de eilanden denk ik dat een tuktuk of taxi goedkoper is. Auto in Bangkok? Dat is tien keer erger dan de 'Parijse Périphérique' dus doe dat maar niet.....

Hotel boeken? Daar heb ik geen kijk op voor C-Mai en eilanden; hangt af van de reismaand.

Succes met plannen!

ajaxmike
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 13 juni 2016, 16:53

Re: Route Thailand.

#4 Bericht door ajaxmike » woensdag 15 juni 2016, 07:34

Bedankt voor de tips :D

Wij komen 18 november aan in Thailand.

Ik twijfelde al of het niet teveel werd. Dus het word of noord of zuid thailand.

Dus waarschijnlijk is het in het zuiden beter weer?


Is dit dan een betere route:



Bangkok - Vlucht naar Surat Thani - Khao Sok - Krabi - Koh Lanta - Phuket vlucht naar Bangkok - Bangkok ?

Wij willen niet 10 dagen op het strand liggen.
Wat raden jullie aan qua locaties in het zuiden? of wat voor route zouden jullie door het zuiden maken? We willen ook wat architectuur (tempels) en cultuur bekijken.
Mijn vraag was vooral: Hoe kom ik bijvoorbeeld van Krabi naar Koh Lanta of van Surat Thani naar Khao Sok Wat is de beste optie daarin? Een auto met chauffeur of het openbaar vervoer en hoe kom ik aan die auto met chauffeur? Ik heb al wat navraag gedaan bij reisbureau's in THailand maar weet niet zo goed of ik die kan vertrouwen en of het niet beter is om zelf alles te boeken.

Graag hoor ik weer van jullie [|)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Route Thailand.

#5 Bericht door printen44 » woensdag 15 juni 2016, 07:55

De eilanden zelf bieden weinig aan cultuur. Overal in Thailand heeft men tempels. Er zijn er ruim 30.000 van die tempels.

Ook hier weer de vraag: Waarom drie eilanden? Khao Sok kan ik niet veel over vertellen. Ik was er nog nooit.

En wat versta je onder cultuur? Cultuur vind je in het noorden volop, Sokuthai, Ayyuthaya, Chiang Mai, Chiang Rai etc.

Wil je echt wat, ga dan naar Kachanaburi en overnacht een nacht of twee op een van de drijvende hotels. Een geweldige ervaring. Bezoek Hell Firepass, de Erawan watervallen en rij een eindje met de trein op de "dodenspoorlijn".

Hier een link van zo'n Kwai rivier dagen:

https://www.riverkwaijunglerafts.com/ka ... raft_room/


Bij de meeste hotels is er een "tourist counter" en daar kan je een auto met chauffeur huren. Ik vraag me wel af, wat de bedoeling is een auto met chauffeur te huren als je op de eilanden zit. De meeste eilanden hebben stranden, avondvertier en goede tot minder goede resorts.

Phuket is een groot eiland met veel geschiedenis. Daar kan je dagen doorbrengen en elke dag wat anders zien.

Ko Phi Phi is een echt toeristen eiland, maar ik vind het heel erg leuk. Het is een "doe-eiland". Dit wil zeggen je moet er wat doen en niet de hele dag op het strand liggen. Ik heb er gevist, marlijnen van 20 kilo uit de zee gehaald, gesnorkeld en de meest mooie vissen gezien en als toetje, een waterschildpad. Je kan naar "The Beach" gaan. Ook "James Bond eiland" kan daar op het programma staan.

Persoonlijk vind ik Ko Phi Phi een leuk eiland omdat je er veel dingen kan doen. Er zijn geen auto's en brommers op het eiland en het is er wel zeer toeristisch.

Kortom,. staar je niet blind op die andere eilanden. De zee is er blauw, er zijn stranden en hopelijk is het weer zonnig. Maar voor mij zijn alle eilanden gelijk, behalve Ko Phi Phi dan........ [$)
.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Route Thailand.

#6 Bericht door Arietwee » woensdag 15 juni 2016, 11:48

Boek hier een toer in het noorden en 1 in het zuiden. Kost wat maar je hebt ook wat!

http://www.greenwoodtravel.nl/tours/

john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Re: Route Thailand.

#7 Bericht door john123456 » woensdag 15 juni 2016, 12:02

Ik zou lekker niets boeken je kan echt heel makkelijk alles in Thailand boeken
Dan word je opgehaald bij je hotel en met een busje word je gebracht naar je besteming
Misschien kom je aan in bkk weet niet Hoelaat maar als je niet heb geslapen in het vliegtuig
Ben je misschien wel kapot en ben je blij als je ff kan slapen dan blijf je lekker eerst gewoon 1 nacht in bkk

En dan ga je 1 dag later op pad
Geniet lekker van Thailand maar probeer niet te veel te reizen
Je schema vind ik oké alleen Phuket zou ik niet doen

ajaxmike
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 13 juni 2016, 16:53

Re: Route Thailand.

#8 Bericht door ajaxmike » donderdag 21 juli 2016, 11:41

Wij gaan alles zelf boeken.


18 Aankomst Bangkok 14:30

19 Bangkok

20 Bangkok

21 Bangkok - Kanchanaburi

22 Kananchaburi/riverkwai

23 Kananchaburi/riverkwai – Bangkok

24 Bangkok - Krabi -->Vlucht

25 Krabi

26 Krabi

27 Krabi – Khao Sok

28 Khao Sok

29 Khao Sok - Phuket

30 Phuket

01 Phuket

02 Phuket – Koh Lanta

03 Koh Lanta

04 Koh Lanta

05 Koh Lanta – Bangkok --> Vlucht Bangkok

06 - Bangkok - Amsterdam

In Khao Sok willen we Elephants hill boeken, iemand ervaringen mee?
Nog Hoteltips in de bovengenoemde steden?

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”